יש תרופה נגד התכווצות? שווי כן פייט צנח לכ-6 מיליון דולר בעקבות גיוס הון בדיסקאונט

מפתחת התרופות למחלות דלקתיות וסרטן השלימה גיוס של 5 מיליון דולר ובעקבותיו ירדה המניה ב-43%

פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט  / צילום: איל יצהר
פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט / צילום: איל יצהר

חברת כן פייט , המפתחת תרופות למחלות דלקתיות וסרטן, השלימה אתמול גיוס של 5 מיליון דולר במניות ואופציות, בעקבותיו ירד מחיר מניית החברה ב-43% במסחר בנאסד"ק ושווי החברה עומד כעת על 6 מיליון דולר בלבד. בתל אביב יורדת המניה היום (ג') בשיעור דומה ומשלימה צניחה של 93% בשנה האחרונה.

הגיוס בוצע במחיר של 1.5 דולר ל-ADS (איגרת הנסחרת בארה"ב ועוקבת אחרי מניה שנסחרת בבורסה זרה) ואופציה הניתנת למימוש ב-1.5 דולר. מחיר ההנפקה מהווה דיסקאונט של 29%, עוד לפני שלוקחים בחשבון את ערך האופציות. כעת מחיר כל ADS הוא 1.2 דולר, נמוך ב-20% מהמחיר בגיוס.

כן פייט הוקמה בשנת 2000 על בסיס מחקריה של המנכ"לית, פרופ' פנינה פישמן מבית החולים בילינסון, שגילתה קשר בין קולטן על פני השריר (A3 Adenosine receptor) לבין מחלות שונות. פישמן הקימה את החברה וניהלה אותה מיום הקמתה, אך ניסויים קליניים רבים שנערכו בתרופות שלה, כולן גרסאות שונות של אותו חומר פעיל, לא הובילו להגעת תרופה לשוק.

הפעם הניסוי המתקדם לא ייכשל?

כן פייט הראתה תוצאות טובות במספר ניסויים קליניים במחלות כמו פסוריאזיס ודלקת מפרקים, אולם נכשלה בכל הניסויים הפיבוטליים (ניסויים אחרונים לפני אישור) אליהם ניגשה עד היום. פישמן לא התייאשה, והחברה שהיא מנהלת ממשיכה לערוך ניסויים באותו החומר. בימים אלה, החברה מצפה לתוצאות ביניים מניסוי רב מרכזי שלב III בדלקת מפרקים, התוויה בה נכשל המוצר בעבר, וכן מניסוי שלב II במחלת הכבד השומני.

עם השנים נשחק אמון המשקיעים בחברה, שגייסה עד היום סביב 100 מיליון דולר בתל אביב ובנאסד"ק. לפני כחצי שנה, לאחר גיוס של 6 מיליון דולר שהוביל לצלילה במנייתה, רכשה חברת ההחזקות קפיטל פוינט 5% ממניות החברה וביקשה להחליף את הדירקטוריון (וככל הנראה, להחליף בהמשך גם את המנכ"לית). פישמן נלחמה, תבעה את קפיטל פוינט בביהמ"ש.

במקביל לתביעה, כן פייט חתמה על הסכם עם חברת עיבוד הקנאביס יוניבו. לטענתה, הסתבר כי הרצפטור אותו חוקרת החברה ואליו היו מכוונת את התרופות שלה, רגיש גם לקנאביס, וכי החברות יפעלו לפתח מוצר משותף. כן פייט הנפיקה ליוניבו 16.6% ממניותיה ושילמה לה חצי מיליון דולר עבור פיתוח המוצר המשותף. בכך גם חיזקה את עצמה בבעלי מניות נוספים מול ניסיון ההשתלטות העויינת של קפיטל פוינט.

בסופו של דבר האירוע נגמר בפשרה בין כן פייט לקפיטל פוינט, במסגרתו התחייבה קפיטל פוינט להעניק ייעוץ לכן פייט, כנגד 5% מגיוס עתידי, ובתמורה התחייבה קפיטל פוינט להצביע יחד עם הדירקטוריון הנוכחי באסיפות בעלי מניות למשך שנתיים, ולהימנע מכינוס אסיפות בעלי מניות למשך חמש שנים. הגיוס הנוכחי ככל הנראה יזכה את קפיטל פוינט באותן 5% ולעומת זאת ידלל מאוד את החזקתה של יוניבו בחברה.