מפלגת צומת לא תתמודד בבחירות; מכריזה על תמיכה בליכוד

זאת תמורה להקפאת חוק קמיניץ (תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה) שגרם נזק למגזר החקלאי • מדובר בכ-14.8 אלף קולות מבחירות 2019 מועד ב' • שי דיין, יו"ר ארגון הנהגים ומס' 2 במפלגת צומת: "פרישת מפלגת צומת - לא על דעתי"; קורא לכל נהגי המוניות לא להצביע לנתניהו

קלפי בחירות / צילום: איל יצהר
קלפי בחירות / צילום: איל יצהר

הליכוד הודיע הבוקר (א') כי מפלגת צומת לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23 ותודיע על תמיכה בליכוד. מדובר בכ-14.8 אלף קולות מבחירות 2019 מועד ב'. 

בהודעת הליכוד נאמר כי תוקם ועדה אשר בין השאר תפעל להקפאת חוק קמיניץ, אותו תיקון לחוק התכנון והבנייה אשר מטריד מאוד גם את הנהגת הציבור הערבי בישראל, במקביל לציבור החקלאים.

חוק התכנון והבנייה, שעבר בימי הכנסת ה-20, מטיל קנסות גבוהים במיוחד על עבירות תכנון ובנייה. מטרת הממשלה הייתה להגביר את האכיפה בחברה הערבית, אך בפועל הוא חל באופן שוויוני על כולם וגרם נזק רב למגזר החקלאי. 

בהודעת הליכוד נאמר כי הסיכום שהושג בין הליכוד וצומת נועד לתת מענה לסוגיות החשובות של ההתיישבות הכפרית בכלל והמושבים בפרט. "מדובר בצעד חשוב נוסף בדרך להשגת 61 מנדטים ובמטרה למנוע בזבוז קולות מיותר מגוש הימין".

לפי ההודעה, במסגרת ההסכם התחייבו הצדדים על שיתוף-פעולה, על קידום סדר יום לאומי משותף ועל קידום מדיניות חברתית כלכלית על-ידי הממשלה בראשות יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.

על-פי הסעיפים, תוקם ועדה בין-משרדית תוך חודשיים מיום כינון הממשלה החדשה לטיפול בנושא קרקעות ותכנון במרחב הכפרי. אותה ועדה בין-משרדית אמורה לגבש את המלצותיה באשר להקפאת חוק קמיניץ (תיקון 116). סעיף נוסף המופיע בהסכם בין הליכוד לצומת נוגע להקמת ועדה בין-משרדית לבחינת פתרונות לסוגיות שהועלו על-ידי נהגי המוניות וההיסעים. 

שי דיין, יו"ר ארגון הנהגים ומספר 2 במפלגת צומת, מסר היום: "פרישת מפלגת צומת מהמירוץ היא לא על דעתי". דיין קורא לכל נהגי המוניות בארץ לא להצביע לנתניהו. לדבריו, "נתניהו מקדם את הרפורמה בענף המוניות ופוגע בפרנסה שלנו. נהגי המוניות לא פראיירים - ולא תומכים במי שפוגע בהם. בימים הקרובים נמשיך את המגעים עם מפלגות נוספות על-מנת להודיע במי אנו נתמוך בבחירות הקרובות. מה שבטוח - לנתניהו נהגי המוניות לא יצביעו".