הדיור המוגן של רמי לוי הזניק את מניית בי.ג'י.איי 260% בארבעה ימי מסחר

זאת מאז עדכנה החברה ביום חמישי האחרון על כוונתה להיכנס לפעילות בתחומי הדיור המוגן והמלונאות

דיור מוגן / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
דיור מוגן / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מניית בי.ג'י.איי  (BGI) לא עוצרת, ועם עליות דו-ספרתיות שרשמה גם היום (סביבות 30% בשעות הצהריים) היא השלימה זינוק של כ-260% תוך ארבעה ימי מסחר - מאז עדכנה החברה ביום חמישי האחרון על כוונתה להיכנס לפעילות בתחומי הדיור המוגן והמלונאות.

כל זאת, במחזורי מסחר ערים יחסית למניה אולם עדיין קטנים, הנעים בין כמה עשרות אלפים לכמה מאות אלפי שקלים ביום, לעומת מחזור יומי שעמד בממוצע על כמה אלפי שקלים בודדים בשנה האחרונה. כך, החברה הנמצאת בשליטת יזמי המזון והנדל"ן רמי לוי ושלום חיים הוסיפה כ-50 מיליון שקל לערכה, הנע כעת סביב כ-70 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-20 מיליון שקל בשבוע שעבר.

שווי החזקות צמד בעלי השליטה, בעלי כ-68% ממניותיה במשותף באמצעות החברה הפרטית שי אודם, מתקרב כעת ל-50 מיליון שקל, לעומת פחות מ-15 מיליון שקל לפני פחות משבוע.

אמש עדכנה בי.ג'י.איי כי מכרה את מה שהייתה עד כה החזקתה המרכזית - כ-8% ממניות חברת בי.אס.די קראון - בעלת השליטה בחברת המזון ויליפוד (62%), תמורת כ-28 מיליון שקל.

העסקה, שנעשתה לפי מחיר מניה של כ-0.25 ליש"ט (כ-1.1 שקל), הדומה למחיר השוק, כללה גם החזקות שהיו לבעלי השליטה בבי.ג'י.איי בחברה הנמכרת, בהן החזיקו באמצעות חברת שי אודם, כך שהיקף התמורה הכוללת בעסקה הסתכמה בכ-37 מיליון שקל.

כאמור, הטריגר לעליות החדות מקורו בהודעת החברה על כוונתה לפעול לאיתור נכסים "לטובת רכישתם והפעלתם כמרכז מגורים לטובת אוכלוסייה מבוגרת", במקביל לתוכניותיה "להתקשר עם בתי מלון קיימים או בהקמה לטובת שירותי ניהול, שיסופקו על-ידי החברה".

גם לוי, בעלי רשת המזון, וגם חיים (בעלי חברת טעמן) מחזיקים כיום בפעילות נדל"ן פרטית משמעותית - מקצתה במשותף, כך שבי.ג'י.איי צפויה ליהנות מניסיונם בתחום, וגם משיתופי פעולה עמם, כפי שציינה בהודעתה לבורסה על כוונתה להיכנס לפעילות בתחום הדיור המוגן והמלונאות.

מניות השליטה בבי.ג'י.איי נרכשו על-ידי טעמן של חיים במסגרת הסכם פשרה שקיבל ב-2018 תוקף של פסק דין, כנגד סיום מחלוקות שהיו לטעמן מול גרגורי גורטובוי, בעל השליטה הקודם בבי.ג'י.איי, שחתם בשנה שעברה על עסקת טיעון במסגרתה הודה בכמה עבירות, אחרי חקירות של רשות ני"ע. מחצית ממניות השליטה של טעמן בבי.ג'י.איי הוחזקו תחילה בנאמנות עבור קובי לוי, בנו של רמי לוי, ובחודשים האחרונים הועברו לחברה פרטית של לוי האב.