השיבושים חזרו לתעשיית הרכב הקוריאנית, וזה ישפיע גם על ישראל

בשל שיבוש אספקת חלפים מסין, יונדאי וקיה ישביתו שוב למספר ימים מפעלי ייצור בדרום קוריאה, שנפתחו מחדש רק בימים האחרונים • צפויה השפעה על מועדי האספקה לישראל של מספר דגמים

מפעל יונדאי בדרום קוריאה / צילום: Kim Hong-Ji, רויטרס
מפעל יונדאי בדרום קוריאה / צילום: Kim Hong-Ji, רויטרס

שוב שיבושים קשים במערך הייצור של קבוצת יונדאי מוטורס בדרום קוריאה עקב מחסור בחלפים מתוצרת סין. יונדאי מוטורס הייתה החברה הראשונה שהשביתה בתחילת החודש מפעלי ייצור רכב מחוץ לסין בשל שיבושים בשרשרת אספקת החלפים שמיוצרים עבורה בסין. אולם לאחר שלושה ימים היא החזירה לעבודה את מפעלי הייצור שלה והודיעה פומבית כי הפעילה מחדש את מערך ייצור החלפים שלה בסין ושריינה לעצמה אספקה שדרושה לייצור שוטף.

אולם סוכנויות הידיעות בקוריאה מדווחות היום (ד') כי בשל נצילות ייצור נמוכה מאוד של המפעלים בסין בשל משבר הקורונה שוב הודיעה יונדאי על כוונתה להשבית, לשלושה ימים לפחות, שניים ממפעלי הייצור המרכזיים שלה שרק נפתחו מחדש בקוריאה רק לפני מספר ימים. מדובר במפעלים אולסן מספר 1 ואולסן מספר 2, שבהם מיוצרים דגמי יצוא אסטרטגיים דוגמת יונדאי קונה וסנטה-פה.

במקביל הודיעה גם החברה האחות קיה, שנשענת על אותו מאגר חלפים, כי בכוונתה לסגור שוב מפעלי ייצור מרכזיים בקוריאה בהם מיוצרים בין השאר דגמי מפתח דוגמת קיה פיקנטו עבור ישראל. כתוצאה צפויים כבר עתה שיבושים בתאריכי היצוא ובכמויות היצוא של דגמי מפתח קוריאנים לישראל, אפילו אם הייצור יתחדש במלואו בקרוב, מה שכלל אינו בטוח.

בינתיים עדיין לא דווח על "זליגה" של קשיי הייצור למפעלים של הקבוצה באירופה שכוללים את יונדאי (צ'כיה) וקיה (סלובקיה) ומהם מיוצאים לישראל דגמים רבים. בנוסף גם GM נערכת להשבתה ממושכת של המפעל בקוריאה שמייצר את שברולט "ספארק" בשל מחסור באספקת חלפים מתוצרת סין.