נתניהו: אבקש לפצות עסקים שנפגעו מהקורונה - למשל חברות התעופה

רה"מ: "יש פה אירוע של כוח חיצוני, ואנחנו חייבים כמדינה לטפל במי שנפגע מהעניין הזה, גם באזרחים שנדבקים ודורשים טיפול מיוחד וגם כמובן בעסקים" • אתמול התייחס שר התחבורה סמוטריץ' לקשיים אליהם נקלעה אל על עם פרוץ הווירוס, וטען כי המדינה חייבת לפצותה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

נושמים לרווחה באל על? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ד') בדיון רב-משתתפים בנוגע להיערכות ולהתמודדות עם וירוס הקורונה: "אני מבקש משר האוצר לפצות את העסקים שנפגעים, למשל חברות תעופה וכל גוף אחר. אנחנו פה באירוע של כוח חיצוני, ואנחנו חייבים כמדינה לטפל במי שנפגע מהעניין הזה, גם באזרחים שנדבקים ודורשים טיפול מיוחד וגם כמובן בעסקים".

אתמול (ג') התייחס שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לקשיים אליהם נקלעה אל על עם פרוץ הווירוס, מה שהסב לה עד כה הפסד של 50 מיליון דולר. סמוטריץ' טען כי המדינה חייבת להכניס יד לכיס כדי לפצות את חברות התעופה הישראליות.

הנפגעת העיקרית היא כמובן אל על, ולכן האמירה הזו רלוונטית בעיקר לה, כחברה היחידה מבין שלוש החברות הישראליות שנאלצה לבטל טיסות למזרח הרחוק: עד כה את הקווים לסין ולהונג קונג, ובשלב זה צמצום הטיסות לבנגקוק - קו שיש להניח שיושהה אחרי החזרת אלפי הישראלים שנמצאים בתאילנד (היישר לבידוד של 14 ימים בביתם).

עם החמרת ההנחיות של משרד הבריאות לפיהן תיאסר כניסת תושבים זרים ששהו בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור - יש להניח כי כדור השלג הזה ימשיך להתגלגל לפתחה של אל על, למשבר שהיא לא אחראית לו, והסוף שלו כרגע לא נראה באופק. השבוע שלח מנכ"ל אל על גונן אוסישקין מכתב לעובדים, בו התייחס התקופה המאתגרת שעימה מתמודדת החברה, וציין כי ייתכן שיידרשו מהלכים כואבים.