פארמה 2b של אהוד מרום ממנה את דיוויד טיירני למנכ"ל

לטיירני יש ניסיון של 30 שנה בתחום התרופות • המוצר המוביל של החברה נמצא בשלב III של הניסויים הקליניים, והחברה מעריכה כי הוא עשוי להגיע לשוק כבר ב-2021

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

חברת פארמה 2b, אחת משלוש חברות התרופות שהקים יוצא טבע ד"ר אהוד מרום, הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש. במקביל מקימה פארמה 2b חברת בת בארה"ב, שצפויה לשמש לפעילות העסקית והשיווקית של החברה, אם וכאשר תקבל אישור לשיווק מוצריה.

המנכ"ל הוא ד"ר דיוויד ס'. טיירני, אשר כיהן לפני מינוי זה כנשיא ומנכ"ל חברת BioPharmX Corp, הנסחרת היום בארה"ב לפי שווי של 5 מיליון דולר, ושל חברת Icon Bioscience שם הוביל צוות שקיבל אישור FDA תרופה לטיפול בדלקות הקשורות בניתוח קטרקט. החברה מוזגה עם EyePoint Pharmaceutical הנסחרת לפי שווי של 158 מיליון דולר. לפני כן ייסד וניהל את חברת Oceana, שהקימה רשת מסחרית לשיווק תרופות וגם כיהן כמנכ"ל חברת Hydro Med Sciences) HMS, שהפכה ל-Valera Pharmaceutical), ביצעה הנפקה ראשונית בשנת 2005 מוזגה לתוך Endo Pharmaceuticals. לטיירני ניסיון של 30 שנה בתחום התרופות.

פארמה 2b מפתחת תרופות לטיפול במחלות שונות שהן פורמולציות או גרסאות משופרות לתרופות קיימות, ולכן עוברות את האישור הרגולטורי בארה"ב במסלול 505(b)(2) ומכאן שם החברה. המוצר המוביל של החברה מיועד לחולי פרקינסון. P2B001 היא תרופת קומבינציה במינונים נמוכים ושחרור מושהה של Pramipexole ו-Rasagiline, שתי תרופות קיימות למחלה. המוצר נמצא בשלב III של הניסויים הקליניים, ניסוי שעשוי להיות האחרון לפני שיווק, והחברה מעריכה כי היא עשויה להיות השוק כבר ב-2021, אם הכל ילך כמתוכנן.

מרום, יו"ר דירקטוריון פארמה 2b, אמר: "לד"ר טיירני יש רקורד מוצלח באישורי תרופות, פיתוח ויישום תוכניות של בניית מערכי מיסחור של תרופות חדשות, גיוסי הון ממשקיעים פרטיים וקרנות השקעה כולל בשווקים הציבוריים ואף בהנפקות ראשונות לציבור".

ד"ר טיירני ציין כי"אני שמח להוביל את פארמה טו בי בעת כה מרכזית לחברה ומאמין שיש כאן הזדמנויות משמעותיות ליצור ערך רב על ידי רישום P2B001 כתרופה ובניית התשתית המסחרית להשקת המוצר בארה"ב בשנת 2021. תוכנית החברה כוללת גיוס המשאבים הכספיים הדרושים להשקה מוצלחת של המוצר ע"י מימון ממשקיעים איכותיים אשר ישמשו כתשתית להנפקה, מיזוג או רכישה".