אפקט הקורונה: אל על מייקרת את מחירי ההובלה האווירית ב-100%

כשאר חברות התעופה העולמיות, אל על נקלעה למשבר עם פרוץ וירוס הקורונה • תגובת אל על: "בנתיבים בהם נדרשת טיסת העברה של חברה זרה ובה הועלו המחירים, הדבר משתקף במחיר הסופי, אולם אין מדובר בהעלאה או ברווח של אל על"

אפקט הקורונה: חברת התעופה אל על  מעלה את מחירי ההובלה האווירית שלה. ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי שיעור ההתייקרות מגיע ל-100%.

בשנת 2019 הטיסה אל על 66 אלף טון שהיוו 35% מכלל הטסת המטען לישראל. מדובר בירידה של 2.5% לעומת היקף הטסת המטען של אל על בשנת 2018.

אל על נקלעה למשבר עם פרוץ וירוס הקורונה, כמו שאר חברות התעופה בעולם. סגירת הקווים לסין ולהונג קונג ודילול הטיסות לבנגקוק (נכון לעכשיו פועלת טיסה יומית בקו) עשו את שלהם, לצד ביטולים ועצירת הזמנות עתידיות מצד נוסעים החוששים מהתפשטות הווירוס. גם נסיעות עסקיות רבות בוטלו עם ביטול עשרות כנסים ואירועים בינלאומיים דוגמת כנס הסלולר השנתי בברצלונה.

תחום הטסת המטען (קרגו) בעולם נמצא במגמת האטה בשל מלחמת הסחר שבין ארה"ב לסין. לאחרונה חתמה אל על על שיתוף-פעולה עם חברת אטלס אייר במטרה להגדיל את הקיבולת למטען (יבוא ויצוא של תוצרת חקלאית) בנתיב תל אביב-ליאג', שם שוכן מרכז לוגיסטי גדול של מטען המשונע לכל העולם.

מאל על נמסר בתגובה: "אל על לא העלתה מחירים מיעדי המזרח בהם היא מטיסה מטענים. יחד עם זאת, בנתיבים בהם נדרשת טיסת העברה של חברה זרה ובה הועלו המחירים, הדבר משתקף במחיר הסופי, אולם אין מדובר בהעלאה או ברווח של אל על".