סבב שני בשנה: חברת Minute Media הישראלית גייסה 40 מיליון דולר

החברה, שעוסקת בהפצת תכני מדיה שמייצרים גולשים בתחום הבידור והספורט, צומחת ב-120%, והכנסותיה מוערכות בכ-200 מיליון דולר

אסף פלד, מנכ"ל Minute Media ומייסד-שותף / אילוסטרציה: מינט מדיה
אסף פלד, מנכ"ל Minute Media ומייסד-שותף / אילוסטרציה: מינט מדיה

חברת Minute Media הישראלית הודיעה על סבב גיוס בהיקף של 40 מיליון דולר, פחות משנה לאחר שהשלימה סבב גיוס בהיקף דומה. החברה, שעוסקת בהפצת תכני מדיה של גולשים בתחום הבידור והספורט, גייסה בסך-הכול 160 מיליון דולר מאז שהוקמה ב-2011 (חלק מהסכום שימש לרכישת מניות של משקיעים קיימים).

בחברה ציינו כי הסכום שגויס ישמש את החברה להמשך הצמיחה, הגדלת צוותי הפיתוח של החברה בתל אביב, הרחבת צוותי המכירות בעולם, הכנת תשתית לרכישת פעילויות תוכן נוספות והשקעה בפלטרפורמה 'The Players Tribune', שנרכשה לאחרונה על-ידי החברה. מי שהוביל את סבב הגיוס היא הקרן הבריטית Dawn Capital, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה, שכוללים בין השאר את גולדמן זאקס, באטרי ונצ'רס, קומרה, ג'מיני ועוד.

בחברה לא הסכימו לחשוף את שווי החברה בגיוס. בחברה ציינו כי שיעור הצמיחה של ההכנסות עומד על 120%. בגיוס הקודם, ביוני 2019, ציינו בחברה כי ההכנסות שלהם מתקרבות ל-100 מיליון דולר, כך שניתן להעריך כי הכנסותיה עומדות על סביב 200 מיליון דולר.

Minute Media הוקמה בסוף 2011 על-ידי אסף פלד, שמשמש כמנכ"ל, וגילי בימן ויובל לרום, שעזבו את החברה. החברה פיתחה פלטפורמת תוכן שעליה מושתתים מספר אתרי תוכן שמפעילה החברה, בעיקר בתחום הספורט. באחרונה נכנסה גם לתחום הבידור. התוכן באתרים האלה מבוסס בחלקו הגדול על הגולשים עצמם - 4,000 יצרני תוכן שמייצרים (רובם המוחץ בחינם) 20 אלף תכנים מקוריים בכל חודש. הכנסות החברה מגיעות מפרסום וממכירת התוכן שמייצרים הגולשים.

החברה מפעילה שלושה אתרי ספורט עיקריים: 90 min, שמיועד לאוהדי כדורגל; 12 up, שמתמקד בספורט אמריקאי; ו-DBLTAP, המיועד לחובבי הספורט האלקטרוני; וכן ארבעה אתרים נוספים שרכשה בתחום הבידור והספורט. בסך-הכול יש באתרי החברה 150 מיליון גולשים ייחודיים בכל חודש. בחברה מועסקים 380 עובדים, מתוכם 90 בישראל.