בעקבות משבר הקורונה: אל על נערכת לפיטורי 1,000 עובדים

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין הורה לסמנכ"לים בחברתו לגבש תוכנית מיידית לפיטורי עובדים • היום דיווחה החברה על הפסקת טיסותיה לאיטליה ולבנגקוק ועל דחיית השקת הטיסה לטוקיו • בנוסף דיווחה אל על כי נזקי משבר הקורונה עלולים להסתכם בפגיעה של עשרות מיליוני דולרים בהכנסות

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין הורה לסמנכ"לים בחברתו לגבש תוכנית מיידית ליישום, ולפיה יפוטרו 1,000 מעובדי החברה. אל על מונה כ-6,300 עובדים. אוסישקין שיגר מכתב לסמנכ"לית משאבי אנוש ולראש אגף תכנון וארגון וביקש לגבש את התוכנית כאמור כך שתכלול עובדים מכל המגזרים בחברה, לרבות עובדים קבועים ועובדים זמנים.

מוקדם יותר היום (ה') דיווחה אל על לבורסה בתל-אביב כי נזקי משבר הקורונה עלולים להסתכם בהפסדים של 70 מיליון דולר בהכנסות לתקופה שבין ינואר לאפריל. יצוין כי שוויה של אל על  עומד על 378 מיליון שקל כיום אחרי ירידה של 7.5% במניית החברה.

לעוד מידע בנושא, האזינו לפודקאסט

ההערכות הללו היו לפני שאל על נאלצה לקבל החלטה להפסיק את טיסותיה לאיטליה בעקבות החמרת האזהרות של משרד הבריאות. אל על תפסיק את הטיסות לארבעת היעדים שלה באיטליה כבר ממחר (ו') ולמשך שבועיים. גם טיסות החברה לבנגקוק יופסקו עד לסוף חודש מרץ, והשקת הטיסה הראשונה לטוקיו תידחה לתחילת חודש אפריל.

ב-CNN העריכו כי נזקי וירוס הקורונה לענף התעופה יעברו את הנזקים של וירוס הסארס מ-2003, שנאמדו בשעתו ב-7 מיליארד דולר. אל על ממתינה בקוצר-רוח לסיוע שהובטח לה מממשלת ישראל - בשלב זה ההצהרות וההבטחות שקיבלה אל על גם מראש הממשלה עצמו - לא תורגמו למעשים.