הקרן האקטיביסטית אליוט פועלת להדיח את מנכ"ל טוויטר

ג'ק דורסי מנהל במקביל גם את חברת סקוור, שעוסקת בתשלומים • בחמש השנים האחרונות איבדה טוויטר 29% • אליוט ביצעה בעבר מהלכים אקטיביסטיים גם בחברות בזק ואימפרבה

מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

קרן ההשקעות האמריקאית אליוט מנג'מנט רכשה נתח משמעותי של מניות הרשת החברתית טוויטר והיא פועלת להוביל שינויים משמעותיים בחברה, כולל החלפת המנכ"ל ג'ק דורסי - כך דיווח אתר "בלומברג". הקרן נחשבת למשקיעה אקטיביסטית, כלומר רוכשת מניות במטרה להשפיע על התנהלות החברה וכך להשביח את ההשקעה שלה.

אליוט הובילה בעבר שינויים בחברות איביי ו-AT&T וכן נכנסה להשקעה בחברת בזק הישראלית ובחברה הסייבר אימפרבה, שהוקמה על ידי ישראלים. החודש דווח על מהלך אקטיביסטי גם בחברת סופטבנק היפנית, שם קראה אליוט בין השאר לבצע רכישה עצמית של מניות. ב"בלומברג" דווח כי אליוט הציעה ארבעה מועמדים לדירקטוריון טוויטר, שבו צפויים להתחלף השנה שלושה דירקטורים. טוויטר ואליוט סירבו להגיב ל"בלומברג".

דורסי, אחד ממייסדי טוויטר , חזר לנהל את החברה ב-2015. במקביל הוא מנהל גם את חברת התשלומים סקוור , שגם אותה הקים. ניהול של שתי חברות ציבוריות במקביל הוא צעד חריג, ודורסי סופג עליו ביקורת. אולם בעוד המשקיעים של סקוור לפחות ראו את המניה שלהם עולה - 590% מאז ההנפקה בנובמבר 2015 ו-8% בשנה האחרונה, המשקיעים של טוויטר צריכים להיות מאוכזבים. בחמש השנים האחרונות ירדה מניית טוויטר ב-29%, בעוד שמניית פייסבוק זינקה ב-140%. בשנה האחרונה איבדה טוויטר 8%. שווי טוויטר עומד על 26 מיליארד דולר.

טוויטר רשמה בשנה החולפת הכנסות של 3.5 מיליארד דולר, צמיחה של 14%. אולם טוויטר סופגת ביקורת על כך שהיא לא מתחדשת ומתפתחת, בזמן שהרשתות החברתיות האחרות משיקות פיצ'רים חדשים.