הקיצוצים באל על יוצאים לדרך: כ-60 טייסים וכ-100 דיילים לעתיד לא יעבדו בחברה

לנוכח המצב שאליו נקלעה אל על, בקרב אנשי צוות האוויר הופצה הודעה לפיה נערכים דיונים באשר לגורל קורסי הקידום וההסבות השונות במטרה לייצר פגיעה מינימלית

גונן אוסישקין , מנכ"ל אל על / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין , מנכ"ל אל על / צילום: סיון פרג'

מהלכי ההתייעלות באל על  יוצאים לדרך: חניכים של חמישה קורסים של דיילים, בשלבים שונים של הקורס, נאלצו להחזיר היום (א') את כרטיס העובד שלהם וקיבלו הודעה כי הקורס נעצר. מדובר בכ-100 אנשים. בתוך כך, 60 טייסים שנקלטו בחברה ועדיין לא הוסמכו - לא ייקלטו בחברה. מדובר בטייסים שגויסו בחודש אפריל.

לנוכח המצב שאליו נקלעה אל על, בקרב אנשי צוות האוויר הופצה הודעה לפיה נערכים דיונים באשר לגורל קורסי הקידום וההסבות השונות במטרה לייצר פגיעה מינימלית. 

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין הודיע ביום חמישי האחרון כי החברה תיאלץ לפטר 1,000 מעובדיה לאור משבר הקורונה. הבוקר נאספו אלפים מעובדי אל על בכינוס חירום בו קראו למדינה לסייע לחברת התעופה.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "בהמשך להתמודדות של החברה עם ההשלכות של משבר הקורונה, כחלק מהתהליכים להתאמת כוח-האדם לפעילות של החברה, נמסרה הודעה לחניכי קורסי טיס, דיילי אוויר וקרקע של אל על שטרם הוסמכו כי תהליך הכשרתם נפסק, והם לא יקלטו כעובדי החברה בשלב זה.

"כמו כן, החברה מבצעת התאמות ובכללן אי-פתיחת קורסי דיילי אוויר וקרקע שהיו אמורים להתחיל בקרוב. יודגש כי אין קליטות עובדים חדשים לחברה עד להודעה חדשה".

ועד עובדי אל על מסר בתגובה כי "לאור משבר הקורונה והמצב אליו נקלעה חברת אל על, ועל אף הקושי הרב, קיבלה נציגות העובדים את פיטוריהם של 60 חניכי קורסי הטייס ו-100 חניכי קורסי דיילי האוויר והקרקע, וזאת מתוך תחושת האחריות למצב החברה".