יוניבו חתמה על הסכם יבוא ויצוא עם חברת הקנאביס קאנופי

ההסכם כולל רכיבי יצוא ויבוא • עסקאות כמו זו וכמו העסקה שחתמה אינטרקיור עם טילריי, תורמות להפחתת המחסור בקנאביס בישראל הדרוש כדי לקדם את היצוא ומעידות על עניין של החברות הקנדיות בישראל

גולן ביטון, מנכ"ל יוניבו / צילום: יוניבו בע"מ
גולן ביטון, מנכ"ל יוניבו / צילום: יוניבו בע"מ

חברת הקנאביס יוניבו , בעלת מפעל מסחרי לקנאביס וחוות גידול קנאביס בתהליכי הקמה, הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת Canopy Growth, אחת מחברות הקנאביס המובילות בעולם, הנסחרת בבורסה של טורונטו ובבורסה של ניו יורק לפי שווי של 6.6 מיליארד דולר.

במסגרת ההסכם, בשלב הראשון יוניבו תייבא מקאנופי 470 קילוגרם קנאביס ותהיה היבואנית הבלעדית של קאנופי בישראל. המוצרים יעובדו במפעל של יוניבו, אשר תשווק את המוצר הסופי תחת מותג משותף ליוניבו וקאנופי.

בשלב השני של העסקה תוכל קאנופי להשתמש בשירותי העיבוד וההפצה של יוניבו גם לאירופה, כאשר יותר יצוא מישראל. כלומר, חומר הגלם של קאנופי יעבוד עיבוד במפעל בישראל. זאת, לאחר שיותר באופן רשמי יצוא קנאביס מישראל. משרד הבריאות אישר לפני כמה שבועות כי היצוא יוכל להתחיל ברגע שהמחסור בחומר גלם בישראל יצומצם, והיבוא של מוצרי הקנאביס של החברות הקנדיות המובילות תורם להפחתת המחסור עוד לפני שיגיעו גידולי הקיץ בעלי היבול הרב יותר.

גולן ביטון, מנכ"ל יוניבו, אמר היום (א') כי ההסכם עם קאנופי מעיד על מיצובה של יוניבו בשוק המקומי ובשוק הבינלאומי כחברה מובילה. "בנוסף, ההסכם הוא הוכחה שקיים יתרון בהקמת מפעל טכנולוגי בעל כושר ייצור גדול ויכולת טכנולוגית עתידית לייצר מוצרים ברמת איכות ותקינה בינלאומית. ההסכם יאפשר לנו גם להגדיל את נתח השוק שלנו בישראל, ללא תלות בחוות ובאספקה המקומית, ולהמשיך למכור להרחיב את מגוון מוצרי הקנאביס הרפואי שלנו באיכות הגבוהה ביותר, והוא גם מניח את התשתית לייצור עבור קאנופי בשוק הבינלאומי".

זהו הסכם שני של חברת קנאביס ישראלית עם אחת הענקיות הבינלאומיות. חברת אינטרקיור הודיעה לפני כחודשיים כי חתמה על הסכם עם Tilray הקנדית, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. ההסכם עם אינטרקיור הוא ליבוא 2.5 טון קנאביס לישראל ויצוא של 5 טון של אינטרקיור שישווקו על-ידי טילריי (מדובר במוצרים מסוגים שונים), ברגע שהיצוא מישראל יחל.

הסכמים אלה, בנוסף לכך שהם מצמצמים את המחסור ובכך מאיצים את הדרך ליצוא, גם מעידים על המשך העניין של החברות הקנדיות בשוק הישראלי, למרות שהדחייה במועד תחילת היצוא מישראל אפשרה למדינות אחרות להפוך תחרותיות יותר בסקטור הקנאביס.