אלביט מערכות בוחנת הקמת מרכז הנדסה בירוחם

המרכז יעסיק בשלב ראשון כ-20 מהנדסים, ובהמשך יורחב • בתוך כך, אלביט הודיעה כי מינהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש ממפעל עשות אשקלון – חברה-בת של אלביט מערכות יבשה ותעש – ממסרות לטנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר ב-133 מיליון שקל

אלביט מערכות  בוחנת אפשרות להקים מרכז הנדסה בעיר ירוחם והודיעה היום (ג') על שיתוף-פעולה עם מועצת ירוחם שבראשה עומדת טל אוחנה. בחינת האפשרות להקים את המרכז, שישויך לחטיבת היבשה של אלביט מערכות, נמצאת בשלבי מטה מתקדמים, והתכנון הוא שהמרכז יעסיק בשלב ראשון כ-20 מהנדסים, ובהמשך יורחב.

כבר היום אלביט נחשבת למעסיקה משמעותית באזור הדרום, עם פעילויות באשקלון, שדרות, ערד, באר-שבע ורמת בקע שבנגב. ההודעה על שיתוף-הפעולה עם מועצת ירוחם פורסמה במקביל להודעה אחרת של אלביט, על כך שמינהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש ממפעל עשות אשקלון - חברה-בת של אלביט מערכות יבשה ותעש - ממסרות לטנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר ב-133 מיליון שקל. אלביט מעסיקה כ-400 עובדים במפעל, המתמחה בייצור מערכות הנעה לטנקים ורק"מ.

כחלק משיתוף-הפעולה בירוחם, אלביט תקיים אירוע של המאיץ הטכנולוגי לחדשות במערכות ליבשה במרכז המדעים בירוחם מחר (SW). האירוע ייערך במתכונת של האקתון שיימשך 48 שעות בהשתתפות 60 מהנדסים וכ-30 תלמידי תיכון מירוחם העוסקים ביזמות טכנולוגית. בסיום ההאקתון יציגו הקבוצות את הפתרונות שגיבשו בפני פאנל שופטים מבכירי אלביט, במטרה לקבל מימון לפיתוח הטכנולוגיה למערכת מבצעית.

אודי ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה ותעש, מסר כי "אנחנו רואים בירוחם ובראשת המועצה שותפים אסטרטגיים למאמץ שלנו להעביר פעילות טכנולוגית משמעותית לדרום, זאת על רקע המיקוד והמשאבים המופנים בירוחם לתחום המדעים ולחינוך ליזמות טכנולוגית. אנחנו בוחנים בימים אלה את האפשרות להקים בעיר מרכז הנדסה בו יועסקו תושבי ירוחם".

אלביט, בניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל-אביב לפי שווי של 6.8 מיליארד דולר.