נגיף הקורונה | סיקור שוטף

אייר פראנס ביטלה טיסות בקו ת"א-פריז בשל ביקוש נמוך

ישנם למעלה מ-95 אלף מקרי קורונה ברחבי העולם ו-3,252 מתים מהנגיף • 51,435 איש החלימו • משרד הבריאות מחריף צעדים: איסור כניסת זרים ובידוד לשבים מצרפת, ספרד, גרמניה, ומדינות נוספות • איסור גורף על נסיעות עבודה לחו"ל של עובדי מדינה

תייר אסייתי בגרמניה עם מסיכת פנים / צילום: מייקל פרובסט, AP
תייר אסייתי בגרמניה עם מסיכת פנים / צילום: מייקל פרובסט, AP

22:50

אייר פראנס מבטלת שתי טיסות בקו תל אביב-פריז בשל הביקוש הנמוך. כך טיסת אחר הצהריים שתוכננה למחר בצהריים מפריז וטיסת הבוקר של יום המחרת מפריז לתל אביב מבוטלות.

כזכור, גם אל על נאלצה לצמצם את הקווים שלה לאירופה ולאחד טיסות בשל הביקוש הנמוך.

21:50

מכה נוספת לאל על: ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות שלחו עובדים נוספים בחברה לבידוד. 180 אנשי צוות הצטרפו ל-80 אחרים שכבר שהו בבידוד. מדובר באנשי צוות אוויר בהם גם טייסים.

בתוך כך, חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס הודיעה כי תבטל באפריל 20% מהטיסות הבינלאומיות ו-10% מטיסות הפנים שלה בארה"ב ולקנדה. הביטול עשוי להמשיך גם לחודש מאי. בנוסף הודיעה החברה כי תקפיא גיוסים חדשים.

יצאת הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, "No Time to Die", נדחתה מאפריל לנובמבר בשל הקורונה. 

21:00

משרד הבריאות הודיע היום על אפליקציית מידע ותמיכה בנושא הקורונה, בשם Cronapp, אותה ניתן להתקין במכשירי אפל ואנדרואיד. האפליקציה כוללת הדרכה לאופן ההתגוננות בפני וירוס הקורונה, הודעות ועדכונים שוטפים ישירות מחמ"ל משרד הבריאות, מסלולי חשיפה לקורונה, דיווח על בידוד בית, הדרכה לגבי אופן השהייה בבידוד וקהילות לתמיכה וחיזוק החוסן.

20:25

נציב שירות המדינה נעתר לבקשת משרד הבריאות ואסר באופן גורף נסיעות לחו"ל בתפקיד עבור עובדי המדינה, "להוציא מקרים חריגים ביותר, לשיקול דעת של מנכ"ל המשרד". הנציב קרא לעובדים להפעיל שיקול דעת, והמליץ להם להימנע בעת הזו ככל האפשר מנסיעות פרטיות לחו"ל.

19:55

ישנו גל אדיר של ביטולי טיסות בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. 

בתוך כך, Club Med מאפשרת לקבל זיכוי מלא עבור כלל הלקוחות המתוכננים לצאת לחופשת סקי עד סוף העונה. לאור ההנחיות האחרונות של משרד הבריאות (4.3.20) בנוגע למשבר הקורונה הוחלט ברשת קלאב מד העולמית להציע ללקוחותיה הישראלים היוצאים לסקי בחודשים מרץ ואפריל לקבל זיכוי מלא על עלות החבילה, אותו יוכלו לנצל להזמנת חופשה באחד מ-70 מועדוני הרשת בעולם (שמש או סקי). 

19:15

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, קריסטלינה איבנובה, הודיעה היום (ד') על חבילת סיוע בסך 50 מיליארד דולר כדי לסייע במאבק בווירוס הקורונה.

ג'ורג'ייבה אמרה כי הכסף זמין "מייד". מוקדם יותר היום ג'ורג'ייבה אמרה באירוע בוושינגטון, כי "אנו עומדים בפני היחלשות כללית בביקוש, כולל סחר ותיירות, מחירי סחורות, והידוק תנאי הסחר".

בתוך כך, בארה"ב הודיעו על תוכנית חירום בהיקף של 7 מיליאדר דולר  כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה. 

19:00

מצב חירום הוכרז באזור לוס אנג'לס בארה"ב לאחר שהתגלו 19 חולים חדשים בנגיף הקורונה ב-48 השעות האחרונות. 

"הרגע חתמתי על הצהרה של הכרזת מצב חירום מקומי. אני רוצה לחזור ולהדגיש שזו לא תגובה המושרשת בבהלה", אמרה קתרין ברגר, יו"ר של מועצת המפקחים של מחוז לוס אנג'לס. חברת מועצה נוספת ציינה שההכרזה על מצב חירום תאפשר קבלת תקציבים נוספים מהממשל. 

18:00

ענף התיירות קיבל בהלם את החמרת בהנחיות של משרד הבריאות שסוגרות את מרבית מדינות אירופה לישראל. רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: "מצב איסור כניסה של תיירים ממדינות אלה יביא לפגיעה אנושה מכלל התיירות מאירופה כמו גם מתיירות שמגיעה דרך טיסות המשך (קונקשן) - ולמחיקה של יותר ממחצית מהתיירות שנכנסת לארץ. זאת בנוסף למחיקת התיירות מהמזרח הרחוק שמהווה כ-10% מהכניסות לארץ. מלונאי ישראל אינם מומחים בבריאות, אבל הם מנהלים עסקים במדינה שאמורה להיות מסודרת. פעילות ללא שקיפות וללא ודאות, שנטועים בה ניצנים של היסטריה, לכאורה, פוגעת ללא שקול דעת בעסקים בהם הושקעו מיליארדי שקלים ובכלל זה באורחינו, בעובדינו ובהכנסות המדינה. אין לנו כוונה להתערב בשיקולי בריאות הציבור, אולם ובמידה ולפעולות שיגזרו משיקולים אלו תהיינה השפעות משמעותיות על מצב המלונות בישראל, נבקש כי בד בבד יפוצו המלונות על פגיעה זו באופן מיידי!

על הממשלה לקחת בחשבון כי לתקן את ההרס שיגרם לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בשנים האחרונות של המשק, יהיה כמעט בלתי אפשרי. כמו גם לתקן את תדמיתנו בעולם לאחר התגובה הקיצונית של ישראל ביחסה לתיירים, לעומת מדינות אחרות. אנו מתריעים כי החלטות אלו מדרדרות את הענף למצב בלתי הפיך".

17:40

הודעת משרד הבריאות תפסה את הליגה לכדורגל ביום שבו נערכים משחקי רבעי גמר גביע. ההתאחדות לכדורגל מודיעה על דחיית משחק הכדורגל שאמור היה להתקיים בין מכבי חיפה והפועל באר שבע שאליו נמכרו 20 אלף כרטיסים. "בעקבות ההנחיות שהתקבלו בדקות האחרונות על ידי משרד הבריאות על איסור התקהלות מעל 5,000 אנשים ולאחר שיחה שנערכה בנושא עם מנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב, אנו נאלצים להודיע על דחיית משחק רבע גמר גביע המדינה בין קבוצות מכבי חיפה להפועל ב"ש, שתוכנן להיערך הערב בשעה 20:15 וזאת בשל חוסר היכולת להיערך בשלב זה ובסמיכות למשחק לקליטת הקהל באופן זה. הודעה על מועד המשחק החלופי תמסר בנפרד.  המשחק בין קבוצות הפועל ת"א להפועל רעננה במסגרת רבע גמר גביע המדינה המתוכנן להיערך היום בשעה 19:30 יתקיים כמתוכנן תחת מגבלת הקהל וזאת לאחר תיאום עם ראשי הקבוצה תוך התייחסות לצפי הקהל". 

17:17

כעת בנתב"ג: עשרות נוסעים ירדו מהר מטיסת איזי ג'ט שהייתה אמורה להמריא לברלין, מייד כששמעו את ההנחיות החדשות קמו וביקשו לרדת מהטיסה.

משרד הבריאות הודיע לפני כשעה על מגבלות נוספות בשל התפשטות נגיף הקורונה, החל מהיום, ובהם בידוד של 14 יום לשבים משוויץ, אוסטריה, צרפת, ספרד, גרמניה, וכן על איסור כניסת זרים ממדינות אלו. בנוסף, יבוטלו כנסים ואירועים עם מעל 5,000 איש, והטלת איסור על עובדי מערכת הבריאות והמערכות החיוניות לנסוע לחו"ל. בשלב זה לא ברור האם ההוראה חלה רטרואקטיבית על השבים מהמדינות המדוברות בשבועיים האחרונים, שכן משרד הבריאות טרם הבהיר את הנושא.

15:50

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה לראשי הוועדים המאוגדים תחת ההסתדרות: תנו עדיפות לחברות התעופה הישראליות בנסיעות של מקומות העבודה.

בר-דוד מבקש לחזק את חברות התעופה הישראליות לאור המשבר החריף בענף בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. מאז פרוץ הווירוס ולאור ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, שכללו גם המלצה שלא לנסוע לחו"ל, מקומות עבודה רבים ביטלו את נסיעות העבודה של עובדיהם. גם כנסים גדולים שתוכננו להתקיים לאחרונה בהם כנס הסלולר בברצלונה - הורידו את היקף הנסיעות לחו"ל במגזר העסקי. זאת ועוד בחלק ממקומות העבודה יש הנחיות להיכנס לבידוד של 14 ימים אחרי חזרה מכלל המדינות (כלומר לא רק מהמדינות שנכללות ברשימה של משרד הבריאות). עם זאת, עדיין יש מקומות עבודה שעובדיהם טסים לחו"ל ואליהם פונה יו"ר ההסתדרות. "כשותפים משמעותיים להליך קבלת ההחלטות במקומות העבודה, אני קורא לכם לקחת חלק במאמץ להצלת חברות התעופה בישראל, בראשן חברת אל על שסכנה ממשית נשקפת לקיומה", כתב בר-דוד לוועדים. "אבקש שתפעלו מול ההנהלות על מנת להבטיח כי בכל נסיעה רשמית בארגונכם, תינתן עדיפות לחברות התעופה הישראליות". עוד ביקש "להקפיד על העדפת אל על ושאר החברות הישראליות, בכל נופש או פעילות עובדים שמאורגנים על ידי ועד העובדים".

בנוסף, פונה בר דוד לראשי הוועדים לבחור בחברות המקומיות גם כאשר הם ניצבים בפני נסיעה פרטית. "לכל אחת ואחד מכם הכוח להשפיע ולחזק את התמיכה בחברות ובעובדי אל-על, ישראייר וארקיע. סולידריות וערבות הדדית הם מערכי היסוד שעליהם הוקמה ההסתדרות, וגם היום - מאה שנה אחרי - עוצמתו של הבית הזה נעוצה בהירתמות שלכם למען החברה הישראלית. עלינו להיות מלוכדים ולפעול יחד להבטחת חוסנן של החברות המקומיות".

בתוך כך נזכיר כי גם המדינה עצמה לא מחויבת לחברות הישראליות בכל הנוגע לנסיעות לחו"ל. עובדי ממשלה רשאים לטוס גם בחברות תעופה זרות, זאת בשונה ממדינות אחרות, דוגמת ארה"ב שם יש הנחיה לטוס עם חברות אמריקאיות בלבד.

15:40

הרב הראשי לישראל דוד לאו קובע כי בשל התפשטות נגיף קורונה, אין לנגוע במזוזות ואין לנשקן. בתשובה לשאלה שהתקבלה בלשכת הרב הוא ענה במתן פסק הלכה הקובע כי "בימים אלה שבהם אנו עדים להתפשטות מחלה קשה, אין ספק שאין לנשק מזוזות ואין לגעת בהן כלל, די בכך שאדם יחשוב עת כניסתו ויציאתו על הדברים הכתובים במזוזה וזה ילווה אותו בהמשך".

איך למנוע הדבקה והאם צריך מסכות פנים: כל מה שצריך לדעת על הקורונה

הרב מסביר כי אין כל מצווה וחובה לנשק מזוזות וכי מדובר במנהג בלבד. הוא מזכיר כי כבר במאה ה-19 קבע אחד מהאדמו"רים כי יש להיזהר מנישוק המזוזה, ועוד הוא מציין את הפוסק הידוע הרב שלמה זלמן אוירבך ז"ל, שלא ראה כל ערך בנישוק המזוזה.

הרב לאו קובע עוד כי חובה לנהוג על פי ההוראות שמפיצים הגורמים האמונים על בריאות הציבור.

15:30

כל בתי הספר והאוניברסיטאות באיטליה יהיו סגורים לפחות עד ה-15 במרץ, כך הודיעה היום בצהריים ממשלת איטליה, בניסיון להיאבק בהתפרצות ה"קורונה" במדינה, שבה נרשמו יותר מ-2,500 מקרים ו-79 מקרי מוות עד כה מהנגיף. המדינה האירופית היא הנפגעת החמורה ביותר מהתפרצות הווירוס, אחרי סין ודרום-קוריאה. מערכת הבריאות במדינה, לפי דיווחים אתמול, מתקשה להתמודד עם כמויות החולים הדורשים בידוד, ומערכת הבריאות הציבורית קראה לבתי חולים ולקלינקות פרטיות לסייע לה, בין אם במיטות אשפוז או בחומרי חיטוי ומסיכות.

מוקד ההתפרצות האיטלקית היה במחוזות לומברדיה (1,520 מקרים) ו-ונטו (307) לפני כשבועיים, אולם משם הלכה המחלה והתפשטה - בעיקר בצפון-מרכז המדינה, כולל במחוז אמיליה-רומאנה (420 מקרים). באופן רשמי, מספר הנדבקים באיטליה עולה על זה של איראן, אולם מומחים מעריכים כי טהראן לא ביצעה בדיקות מספיקות כדי לגלות את חומרת המחלה בשטחה.

ההתפרצות האיטלקית הפיצה מקרים של המחלה ברחבי אירופה, ששמרה על גבולות פתוחים בהתאם לאמנת שנגן. גרמניה וצרפת, שתיים מהמדינות שבהן נרשם מספר המקרים הרב ביותר, איתרו את רוב מקרי המחלה לביקורים באיטליה. עד כה נמצאו רק מספר עיירות באיטליה בבידוד מוחלט, אולם בהודעת הממשלה היום נמסר כי היא שוקלת הרחבת אזורים אלה למוקדים נוספים.

הממשלה האיטלקית הודיעה אתמול כי היא שוקלת להציע תוכנית תמריצים בשווי 3.5 מיליארד אירו, כדי לתמוך בעסקים ובכלכלה, שנפגעו קשות מהמשבר. 

14:20

משרד הבריאות מבקש להבהיר לגבי המשחק בבלומפילד בתאריך ה24.2, להלן מקומות הישיבה אשר יושביהם נדרשים להכנס ל-14 ימי בידוד בבית מאז המשחק: שער 7-8, גוש 425, בין השורות 43-49 כולל, בכל השורות, בכיסאות 169-179 כולל. שאר השוהים אינם נדרשים להכנס לבידוד.

לאחר שמשרד הבריאות פרסם את ההודעה בנוגע לחולה שנכח בדרבי ב-24.2 החל המועדון בבירור הנושא והשלכותיו אל מול משרד הבריאות, מנהלת הליגות וחברת היכלי הספורט. ברגע שהתמונה תתבהר ויהיה ברשותינו מידע נוסף - נעדכן.

13:30

משרד הבריאות הודיע על כוונתו לבקש אישור מראש הממשלה לאסור על התקהלויות של מעל 2,500 איש.

12:20

משרד הבריאות הוציא פירוט של המקומות בהם שהה הנער שעבד בחנות הפיראט האדום באור יהודה שנדבק בנגיף הקורונה, בהם איצטדיון בלומפילד ב-24 בפברואר במהלך משחק הדרבי מכבי נגד הפועל תל אביב בכדורגל.

בהתאם לכך, לפי הוראת משרד הבריאות כל מי ששהה באיצטדיון בלומפילד באותו ערב וישב בשער 8 מתבקש להיכנס לבידוד ולדווח על כך באתר המשרד.

חולה מספר 13 הינו נער מהיישוב אירוס, הלומד בבית ספר אזורי ברנר ועבד בחנות הפיראט האדום באור יהודה. החולה נמצא בבידוד ביתי החל מיום שבת ה-29/2.

11:40

פרופ' איתמר גרוטו סמנכ"ל משרד הבריאות, אשר בעצמו נמצא בבידוד, מסר ל"גלובס": "ברמת הפרט המטרה היא לצמצם ככל הניתן את ההדבקה באמצעות הגיינה אישית, מניעת התקהלויות, צמצום תחבורה ציבורית. בשלב מאוחר יותר וככל שיהיה בכך צורך - ביטול אירועים גדולים וסגירת מוסדות חינוך, כפי שנעשה כעת ביפן. אין ערך לשימוש במסיכות לקהל הרחב ולמי שאינו חולה".

גרוטו הוסיף כי "נדרשת התמודדות של מערכת האשפוז ומערך הטיפול בקהילה. אם תהיה התפשטות נרחבת, מרבית החולים יקבלו טיפול בקהילה ויתבקשו להישאר בביתם עד חלוף המחלה. עם זאת יהיו מקרים שידרשו אשפוז ומערכת הבריאות ערוכה להתמודד עם התרחיש באמצעים של הרחבת יכולות האשפוז והטיפול הנמרץ".

11:10

תלמיד בית הספר גבעת ברנר שעבר ב'פיראט האדום' אובחן היום כחולה בקורונה. התלמיד נמצא בבידוד,ומשרד הבריאות הורה לכל תלמידי ביה"ס אזורי ברנר, כולל מורים, אנשי צוות וצוות ההסעות שהיו במגע עם הילד, להיכנס לבידוד ביתי ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני. משרד הבריאות יקיים אחר הצהריים מסיבת עיתונאים, ומן מהמשרד נמסר כי "צפויה עליית מדרגה". ככל הנראה יינתנו הנחיות נוספות לציבור, בעקבות התפשטות הקורונה במוקדים רבים.

התלמיד מגבעת ברנר הוא החולה ה-13 במחלה, ובנוסף דווח על חולים מספר 14 ו-15, לקוחה של הפיראט האדום ששהתה במתחם במשך מעל רבע שעה וחולה מספר 15 שחזר מאיטליה ב-29.2, ושהה בבידוד בביתו מאז חזרתו. בבית הספר אביגדור ורשה בקריית אונו נשלחו 27 תלמידי כיתה ו' לבידוד ביתי, לאחר שנחשפו לחולה 14, לקוחת הפיראט האדום.

משרד הבריאות דיווח כי מצבם של כל החולים קל וכי כולם נמצאים בבידוד. כעת מתחילה החקירה האפידמיולוגית בנושא, אולם היא צפויה להפוך מסועפת ומורכבת יותר ככל שעולה מספר הנדבקים ומספר הנחשפים הפוטנציאליים.

המדינות אשר החזרה מהן מצריכה בידוד כרגע הן סין, הונג קונג, תאילנד, סינגפור, מקאו, קיראה הדרומית, יפן ואיטליה. כרגע ישראל אינה נמצאת ברשימת מסורבי הכניסה של מדינות אחרות, אולם ייתכן ותהיה התפחות בתחום זה בהמשך. משרד הבריאות המליץ לישראלים לבטל את טיסותיהם.

בינתיים בעולם, תשומת הלב היא על ארה"ב, שם כבר נפטרו תשעה חולים מן המחלה. תחקיר שנערך בעקבות מות שני חולים בבית אבות בסיאטל, הראה כי האבחון שלהם כחולי קורונה, התבצע מאוחר יחסית אחרי מותם, וזאת למרות שאירועים אלה התרחשו בסוף חודש פברואר, וכבר הייתה בעולם מודעות רבה למחלה. הציבור האמריקאי הביע תרעומת על כך שחולים עם סימפטומים שיכולים לרמז על קיומה של קורונה אינם זכאים להיבדק בחינם, אלא עליהם לשלם על הבדיקה, אלא אם כן נחשפו לחולה קורונה מאובחן או שמצבם הגיע לכדי דלקת ריאות ואשפוז.

בבית האבות בסיאטל בו נרשמו שני מקרים המוות שדווחו באיחור, הוכרז מצב של התפרצות מתמשכת, ועשרות מטופלים ואנשי צוות אובחנו במחלה. ה- CDC , הארגון האמריקאי למניעת התפשטות מחלות, הצהיר כי ירחיב את הנגישות לבדיקות בקרוב.

עד היום התגלו מקרים של קורונה ב-66 מדינות בעולם, כאשר המדינות המובילות את הטבלה הן סין עם 80 אלף מקרים, דרום קוריאה עם 5000 מקרים, איטליה עם 2,500 מקרים, איראן עם מעל 2000 מקרים ויפן עם קרוב לאלף מקרים כולל ספינת ה"דיימונד פרינסס". במדינות רבות נרשם רק מקרה אחד אשר בתקווה בודד לפני ההפצה, אך המדינות שבהן נרשמו מעל מאה מקרים הן: צרפת, ארה"ב, ספרד, סינגפור וגרמניה.

08:50

ארגון הבריאות העולמי הודיע על עלייה דרמטית בשיעור המתים מנגיף הקורונה - 3.4% ברחבי העולם. עד כה, ההערכה עמדה על אחוז נמוך משמעותית, 2%. אם משווים את הנתון הזה לשפעת רגילה, אז זו מביאה בממוצע למותם של פחות מאחוז מהנדבקים ברחבי העולם.

ארגון הבריאות העולמי אמר בשבוע שעבר כי שיעור התמותה של הנגיף יכול להשתנות, ולנוע בין 0.7% עד 4%, תלוי באיכות מערכת הבריאות בה היא מטופלת. בתחילת ההתפרצות הגיעו המדענים למסקנה ששיעור התמותה היה סביב 2.3%.

במהלך תדרוך עיתונאים ביום שני, הודו אנשי ארגון הבריאות העולמי כי הם לא יודעים כיצד הנגיף COVID-19 מתנהג ואמרו ש"הוא אינו פועל כמו שפעת". הם הוסיפו כי אמנם ידוע הרבה על השפעת העונתית, למשל כיצד מועבר ואילו טיפולים פועלים לדיכוי המחלה, אך אותו מידע עדיין נשאל בכל מה שקשור לנגיף הקורונה. "זהו וירוס ייחודי, עם תכונות ייחודיות. וירוס זה אינו שפעת", אמר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברייסוס. "אנו נמצאים בשטח שאינו מוגן".

"יש לנו כאן מחלה שאין לה חיסון, אין טיפול, אנחנו לא מבינים לגמרי את ההעברה. אנחנו לא מבינים לגמרי את התמותה ממקרי המקרה", אמר אמש ד"ר מייק ראיין, מנכ"ל תוכנית החירום הבריאותית של ארגון הבריאות העולמי שהוסיף עוד כי "במדינות שנלחמו בחזרה - איפה שהם נקטו אמצעים חזקים, ראינו להפליא שהנגיף מודחק".

06:30

משרד הבריאות הודיע הלילה על שלושה ישראלים נוספים שנדבקו בנגיף הקורונה. בכך עולה מספר הנדבקים בנגיף בישראל ל-15. החולים החדשים שאותרו בארץ, הם צעיר שעבד בחנות הפיראט האדום, לקוחה ששהתה בפיראט האדום מעל ל 15 דקות, ואדם נוסף ששב מאיטליה בתאריך 20 בפברואר ושהה בבידוד בית. מצבם קל, וכל החולים נמצאים בבידוד.

במשרד הבריאות הוסיפו כי פרטים מלאים על החקירה האפידמיולוגית, כולל מספרי טיסות ומיקומים מדויקים יפורסמו עם השלמת החקירה.

במשרד הבריאות שוקלים להטיל צווי בידוד על השבים מצרפת בעקבות התפרצות הקורונה במדינה. בנוסף לכך, נשקלת האפשרות במשרד להזהיר את הציבור מנסיעה למדינה. ההחלטה המסתמנת מגיעה לאור ‏212 חולים בנגיף שנרשמו בצרפת, ארבעה מתוכם מתו ורק 12 הבריאו. היא נמצאת במקום השישי בעולם במספר הנדבקים, וגובלת באיטליה - שהוגדרה כאחד ממוקדי ההדבקה המרכזיים בעולם.

במשרד הבריאות מתעדכנים גם לגבי המצב המחמיר בגרמניה וספרד, שם ישנם 196 ו-153 בני אדם שנדבקו בקורונה בהתאמה. בספרד אף נרשם לאחרונה מקרה מוות ראשון מהנגיף. עין פקוחה מופנית גם לארצות הברית - שם נרשמו עד כה כמאה נגועים בנגיף ושישה מקרי מוות.

השבים מסין, תאילנד, סינגפור, הונג קונג, מקאו, קוריאה הדרומית, יפן או איטליה צריכים על פי חוק להיכנס לבידוד בן שבועיים מיום חזרתם ולדווח על עצמם באתר משרד הבריאות. לעת עתה אין חובת בידוד על מי ששב מאוסטרליה או מטייוואן, אך במידה והם חשים ברע - עליהם לפנות למוקד 101 ולדווח על מצבם. מלבד זאת המליץ אתמול משרד הבריאות להימנע מטיסות לחו"ל באופן כללי ככל האפשר, אולם אין הנחיה חד משמעית לביטול טיסות למקומות נוספים.

היקף הנדבקים ברחבי העולם עומד על 93,160 איש. היקף המתים הוא 3,203 איש. מספר המחלימים מהנגיף עומד על 50,969 איש.