השבעת הכנסת תהיה בנוהל מצומצם לאור התפשטות הקורונה

טקס ההשבעה, שצפוי להיערך ב-16 במרץ, ייערך לראשונה ללא קהל ביציעים ובנוסף בוטלו גם הזמנותיהם של סגל א', הסגל הדיפלומטי וחברי כנסת לשעבר • מיום ראשון הקרוב יבוטלו כל הסיורים והביקורים של גורמים חיצונים בכנסת

כנסת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
כנסת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

הכנסת החליטה היום לנקוט צעדים חריפים לצמצום החשיפה של המוזמנים לטקס השבעת הכנסת ה-23 בשל התפרצות נגיף הקורונה. 

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ׳ קיים היום בצהריים הערכת מצב, עם גורמי המקצוע של הכנסת, בנושא השלכות הנחיותיו של משרד הבריאות מאמש, על פעילותה השוטפת של הכנסת ועל כן הורה לצמצם את טקס ההשבעה הצפוי להיערך ב-16 במרץ.

סחרוביץ׳ אמר: "המטרה ברורה והיא לפעול בכל הצעדים והאמצעים האפשריים על מנת לצמצם את איום הפגיעה בפעילות הליבה הפרלמנטרית של הכנסת. על כן מרחב התמרון פשוט: כל מה מה שקשור להליך הליבה הפרלמנטרי - יותר וכל מה שמסכן את ההליך ואינו מהווה מרכיב חיוני להצלחתו - יאסר".

הכנסת הקימה צוות מקצועי מטעמה בראשות קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, אשר מצוי בקשר רציף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ופועל בעצתם.

באשר לטקס ההשבעה החליטו בכנסת שהאירוע ייערך לראשונה ללא קהל ביציעים. למעט בני ובנות זוגם של המוגדרים כסמלי השלטון, בוטלו הזמנותיהם של סגל א', הסגל הדיפלומטי, חברי כנסת לשעבר והקהל הרחב. ביום ההשבעה, תצומצם, למינימום הנדרש, כניסתם של יועצים פרלמנטריים ויועצי שרים למשכן. בנוסף, תיעשה פניה לחברי הכנסת לבחון בשנית את השתתפותו של בן המשפחה היחיד שאושרה השתתפותו באירוע.

עוד הודיעו בכנסת על ביטול קבלת הפנים החגיגית לחברי הכנסת ובני משפחותיהם, אשר תוכננה במתחם קדמה. אירוע הרמת הכוסית המסורתי, באולם שאגל, שונה, כך שלא תהיה התכנסות של מאות אנשים באולם אחד. באירוע זה, המגיע ישר אחרי טקס ההשבעה, בוטלו הנאומים וקטעי השירה. ראשי המפלגות יוזמנו לצילום המסורתי המשותף.

שינויים גם בשגרת העבודה בכנסת

בכנסת הודיעו גם של שורה של צעדים בנוגע לשגרת עבודת הכנסת אחרי ההשבעה.

כך, מיום ראשון הקרוב יבוטלו כל הסיורים והביקורים של גורמים חיצונים בכנסת ובכלל זה: בתי ספר, תיירים, קבוצות מאורגנות וכדומה. כל מבקר במשכן יצטרך להצהיר בכניסה על כך שלא ביקר בשבועיים האחרונים בחו"ל. בנוסף, לא יותרו התכנסויות, אירועים ומפגשי שדולות, בוטל אירוע הרמת הכוסית לעובדי הכנסת לרגל חג הפסח.

החל מתחילת עבודת הכנסת ה-23, תותר כניסתם של כל הגורמים שיוזמנו לוועדות כחלק מפעילותם הפרלמנטרית, פעילות מרכז המבקרים ובכלל זה פעילותם של מדריכי הכנסת מחוץ למשכן תמשך כרגיל. בכנסת יוצבו עמדות חיטוי ייעודיות במקומות מרכזיים.