זה היזם שסגר אקזיט עם סיילספורס ואחרי שנתיים מונה למנכ"ל המו"פ שלה

אפי כהן, ממייסדי דאטורמה שנמכרה לסיילספורס תמורת כ-800 מייליון דולר ב-2018, מונה לראש מרכז המחקר והפיתוח של סיילספורס בישראל

אפי כהן / צילום: Jonathan Bloom
אפי כהן / צילום: Jonathan Bloom

אפי כהן, ממייסדי דאטורמה שנמכרה לסיילספורס תמורת כ-800 מייליון דולר ב-2018, מונה לראש מרכז המחקר והפיתוח של סיילספורס בישראל. כך הודיעה החברה היום (ד'). במסגרת תפקידו החדש, כהן יהיה מופקד על כ-600 עובדי המו"פ של ענקית ה-CRM בישראל. גורם המקורב חברה מסר כי בכוונת סיילספורס לגייס בשנה הקרובה כ-1000 עובדי פיתוח נוספים בישראל.

פעילות המו"פ של סיילספורס בישראל צמחה רבות בשנים האחרונות בעקבות רכישות שביצעה החברה. ב-2011 רכשה ב-30 מיליון דולר אתNavajo Systems , שפיתחה אבטחת מידע לענן, ושהפכה למרכז המו"פ הראשון שלה בישראל. אחריה נרכשו חברות ה-AI בלוטייל ואימפליסט; ב-2018 רכשה את דאטורמה הישראלית תמורת 800 מיליון דולר, בחודש מאי 2019 רכשה את בונובו, שגייסה 4.4. מיליון דולר לפני הרכישה בסך-הכול, וביוני רכשה את קליקסופטוור תמורת 1.35 מיליארד דולר. חלק מעובדי החברות שרכשה בישראל הפכו לבסיס של מרכז הפיתוח המקומי של סיילספורס, שצמח רבות בשנים האחרונות. כך למשל, בעת רכישתה, דאטורמה העסיקה כ-400 עובדים ברחבי העולם, וקליקסופטוור כ-200.

לסיילספורס יש כיום שלוש יחידות פיתוח בישראל: יחידת השייכת למרקטינג קלאוד של החברה, אליה הצטרפה דאטורמה עם רכישתה, וכוללת גם מרכז פיתוח של דאטורמה בנצרת; השנייה היא פיתוח יכולות הבינה המלאכותית של החברה, איינשטיין, בה מפותחות טכנולוגיות הקשורות לניתוח דאטה ולניתוח קול, שאליה נכנסו אימפליסיט, בלו טייל ובונובו, והיא נמצאת תחת ניהולו של אלעד דונסקי; והשלישית היא מרכז הפיתוח של קליקסופטוור, שנרכש תמורת 1.35 מיליארד דולר בשנה שעברה, והפך למרכז פיתוח לתחום האבטחה ושירותי השטח של החברה, ואותו מנהל עמית מונוביץ'. כהן יופקד על ניהול שלוש החטיבות, מתוך מטרה להמשיך להצמיח את המרכז הישראלי של סיילספורס ולגייס עובדים נוספים.

במקביל לתפקידו החדש, כהן ימשיך לכהן כסגן נשיא בכיר לתחומי המוצר וההנדסה בחברת דאטורמה בבעלות סיילספורס. לפני הרכישה, כהן היה סמנכ"ל הטכנולוגיות בדאטורמה, אותה הקים יחד עם רן שריג, שכיהן כמנכ"ל החברה, ועם קתרין ריבנט. המוצר של דאטורמה הוטמע בפלטפורמה לניהול קמפיינים וקשרי לקוחות של סיילספורס, שעמה שיתפה פעולה עוד לפני שנמכרה לה. עם רכישתה הצטרף צוות דאטורמה לצוות פיתוח המרקטינג קלאוד של סיילספורס.

אסטרטגיית הצמיחה של סיילספורס בנויה על רכישות בכל העולם, ובסך הכל היא רכשה כ-60 חברות עד היום. כל הרכישות הללו בנויות על עיקרון זהה: במקום שלקוחות סיילספורס יצטרכו לפנות לשירותים חיצוניים כדי לנתח את הנתונים שהם אוספים במערכת הליבה שלה, ורק כך לעשות בהם שימוש, סיילספורס רוצה לספק ללקוחותיה את כל צורכיהם מא' ועד ת'.