חמני עוזב את הפועלים: יסיים את כהונתו כמנכ"ל BHI ביולי הקרוב

מנהל פעילות בנק הפועלים הבארה"ב מונה לתפקידו בניו יורק בתחילת העשור הקודם • מסר: "החלטתי לפנות לדרך מקצועית חדשה"

לאחר שנים רבות כמנהל הפעילות של בנק הפועלים בארה"ב גבריאל חמני, מנכ"ל BHI, לא ימשיך מעבר לכהונה הקצובה שלו ויעזוב את הבנק בסוף חודש יולי השנה, "וייצא לדרך חדשה".

חמני, שמונה למנהל סניף ניו יורק עוד בימי המנכ"ל הקודם-קודם ציון קינן, בתחילת העשור הקודם, יעזוב את תפקידו כמנהל פעילות הבנק בארה"ב עם תום חוזה כהונתו הנוכחי.

קודם לכן הוא היה ממלא מקום מנהל הסניף בניו יורק, ובתפקידי ניהוח אחרים בו, במשך כחמש שנים. חמני היה קרוב מאוד למנכ"ל הקודם של הפועלים, אריק פינטו, והוא הודיע היום לעובדיו בניו יורק כי יעזוב את הבנק "לאחר כמעט שלושה עשורים בקבוצת בנק הפועלים", משום ש"החלטתי לפנות לדרך מקצועית חדשה".

מדובר במנהל בולט נוסף שעוזב את הבנק בחודשים האחרונים, כל אחד מסיבותיו, לאחר מינוי דב קוטלר למנכ"ל. קדמו לו, בין היתר, ארז יוסף, עופר קורן ויעל דרומי.

בנק הפועלים נמצא זה זמן רב במגעים מול שלטונות המס בארה"ב בגין חלקו בפרשת הסיוע להעלות מס על ידי לקוחות אמריקאים. נדגיש כי החקירה של האמריקאים נסובה סביב בנק הפועלים שוויץ - פעילות בינלאומית אחרת של הבנק. הבנק נמצא במגעים עם הממשל האמריקאי בניסיון להביא לסיום הפרשה, בין היתר עם תשלום קנס. בדומה למה שקרה עם לאומי ומזרחי טפחות.