המו"מ הקואליציוני: בליכוד מסרבים לתת ביטוי לרוב של גוש השמאל-מרכז

בתוך כך, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הגישה היום בקשת פיצול מסיעת העבודה-מרצ. אבקסיס-לוי תהיה מפלגה של חברת כנסת אחת, אחרי שהתמודדה במסגרת רשימת העבודה-מרצ-גשר

בני גנץ, בנימין נתניהו / צילום: Jack Guez, Associated Press
בני גנץ, בנימין נתניהו / צילום: Jack Guez, Associated Press

המשא-ומתן הקואליציוני: ישיבה שנערכה היום (ג') בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הסתיימה במבוי סתום. על אף שלגוש השמאל-מרכז יש רוב של 61:58 חברי הכנסת, בליכוד מסרבים לחלוק את הכוח הפוליטי.

הליכוד יוצגו על-ידי השר זאב אלקין וח"כ מיקי זוהר. חלק מן הטענות של הליכוד הן שבשל העובדה שלא ניתן לאשר כינוסים העולים על 10 בני אדם, יש לכונן את ועדות הכנסת בהרכב מצוצמם ולחלק ל-5:5 מבחינת יחסי הכוחות בין ימין לשמאל.

בכחול לבן, שיוצגו על-ידי ח"כ אבי ניסנקורן, טוענים כי ניתן לקיים ישיבות ועדות באמצעים דיגיטליים ולהקפיד על כל הכללים. לקראת הישיבה בלשכת יו"ר הכנסת הם הצטיידו בחוות-דעת ואישורים מתאימים ממשרד הבריאות לאפשרויות שונות. לשיטתם, ועדות הכנסת חייבות לתת ביטוי לכך שמלאכת הרכבת הממשלה נמצאת בידי ח"כ בני גנץ, ולפיכך הרכב הועדות חייב לשקף את הרוב הפוליטי, והוא 61:58.

בתוך כך, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הגישה היום בקשת פיצול מסיעת העבודה-מרצ. אבקסיס-לוי תהיה מפלגה של חברת כנסת אחת, אחרי שהתמודדה במסגרת רשימת העבודה-מרצ-גשר. במפלגת העבודה אמרו ל"גלובס" בימים האחרונים כי ההתנהגות של לוי-אבקסיס היא פוגענית באופן בלתי נתפס. מעבר לפיצול, עד לרגע זה היא לא שוחחה עם ח"כ עמיר פרץ אשר גונן עליה בכל תקופת קמפיין הבחירות מועד ב' וג', וזאת על אף שהזהירו אותו מפניה.