טבע מאריכה ומשדרגת את תנאי המנכ"ל שולץ; עלות שכרו ב-2019 - 40 מיליון שקל

בחברה מבקשים להגדיל את החלק בתגמול שמבוסס על ביצועים, כך שיקבל מניות חסומות שמותנות בעמידה בביצועים (PSU) בגובה 7 מיליון דולר ב-2020

קאר שולץ / צילום: כדיה לוי
קאר שולץ / צילום: כדיה לוי

לאחר תקופת אי-יציבות בה התחלפו בטבע מנכ"לים בקצב מסחרר, מסוף 2017 מנהל את החברה קאר שולץ, שהחוזה שלו - שהיה אמור להסתיים ב-2022 - צפוי להיות מוארך בשנה נוספת, עד נובמבר 2023. טבע זימנה בסוף השבוע אסיפת בעלי מניות (שתתקיים ב-9 ביוני, וטבע נערכת לקיימה במתכונת של תקשורת מרחוק בשל הקורונה) ואחד הנושאים שיעלו בה יהיה שינוי תנאי ההעסקה של שולץ. בחברה מבקשים להגדיל את החלק בתגמול שמבוסס על ביצועים, כך שיקבל מניות חסומות שמותנות בעמידה בביצועים (PSU) בגובה 7 מיליון דולר ב-2020, לעומת 4 מיליון דולר ב-2019. שאר הרכיבים בתגמולים של שולץ לא ישתנו: שכר הבסיס השנתי יישאר בגובה 2 מיליון דולר, יעד הבונוס השנתי יעמוד על 2.8 מיליון דולר והיקף המניות החסומות שיקבל יהיה 3 מיליון דולר. כל זאת, בכפוף לאישור האסיפה כנדרש לפי חוק החברות הישראלי.

בינתיים מדווחת טבע כי בשנת 2019 הסתכמה עלות השכר של שולץ ב-11.6 מיליון דולר (40 מיליון שקל), מתוכה 2 מיליון דולר שכר בסיס, 6 מיליון דולר תגמול מנייתי וכן תגמולים נוספים לפי תוכנית שהציב לו הדירקטוריון, בעלות של 2.8 מיליון דולר. עוד עלויות שקשורות לתגמולים של שולץ הן עלויות בגובה 727 אלף דולר עבור דיור בישראל, רכב וכדומה. שולץ לא היה זכאי לבונוס ב-2019. עלות השכר ב-2019 נמוכה משמעותית מזו של 2018, שהסתכמה ב-32.5 מיליון דולר (117 מיליון שקל), בעיקר בשל מענק הצטרפות לטבע בגובה 20 מיליון דולר ששולם לו ב-2018.

מלבד שולץ, עוד שישה בכירים ובכירים לשעבר בחברה קיבלו בשנה שעברה תגמולים בעלות מצרפית של 19.9 מיליון דולר. מנהל הכספים לשעבר מייקל מקללן קיבל תגמולים בסך 4.2 מיליון דולר ומנהל התפעול הגלובלי לשעבר קרלו דה נוטריסטפני קיבל תגמולים בסך 4.3 מיליון דולר. מנהלת המו"פ הפרון פרידריקסדוטיר קיבלה את התגמולים הגבוהים ביותר לאחר שולץ, כ-4.4 מיליון דולר.

הזימון לאסיפה מפרט גם את התשלומים שיקבלו בכירי החברה במקרה של סיום העסקתם או בשל העברת השליטה בטבע. הנתונים מבוססים על מחיר של 9.8 דולר למניית טבע, שהיה המחיר בסוף 2019, אך מאז המניה צנחה בכ-26% למחיר נוכחי של כ-7.3 דולר, וגם התגמולים הפוטנציאליים התכווצו. במחיר 9.8 דולר, שולץ יהיה זכאי לתגמולים בסך 22.8-24.8 מיליון דולר, והבכירים האחרים יהיו זכאים לסכומים שנעים בין 816 אלף דולר ל-5.4 מיליון דולר.

טבע תורמת: תרופה שטובה לקורונה?

במכתב לבעלי המניות שצורף לזימון כתב יו"ר טבע, ד"ר סול ברר, נכתב כי "אני כותב את המכתב בזמן קריטי לכל מחזיקי העניין שלנו (stakeholders), כשאנו עומדים בפני ההשפעות הגלובליות של נגיף קורונה (COVID-19). זהו זמן בו החשיבות של תעשיית פארמה חזקה ועמידה היא בעלת משמעות עצומה לרווחת כולנו. טבע מחויבת לחלוטין לסייע לכל בעלי העניין עם האתגרים של בריאות הציבור, ואנו מכירים בתפקיד הקריטי שלנו בהובלת התעשייה הגנרית העולמית".

בתוך כך, טבע דיווחה בסוף השבוע שתתרום לבתי חולים בארה"ב כ-10 מיליון טבליות של המוצר hydroxychloroquine sulfate בחודש הקרוב, מתוכן 6 מיליון עד סוף מרץ. התרופה מיועדת לטיפול במלריה, ויעילותה כטיפול בנגיף COVID-19 נבדקת. בממשל האמריקאי ביקשו זמינות מיידית של התרופה, ובטבע ציינו כי החברה בוחנת אפשרויות נוספות לענות על הביקוש הגלובלי. כלכלני סיטי ציינו כי שוק ה- hydroxychloroquine sulfate נשלט על-ידי היצרניות הגנריות ובראשן Prasco עם נתח של 30.5%, סנדוז עם 28.2%, זיידוס עם 14% וטבע עם 9.2%. בקרדיט סוויס ציינו שמיילן תחזור לייצר את התרופה כדי לענות על הביקושים ומזכירים כי התרופה הייתה במחסור אצל חלק מהיצרניות.