איטליה: זינוק חד במספר הקורבנות; שיעור התמותה נושק ל-10%

ספרד: 233 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ו-3,355 נדבקים חדשים אובחנו •

איטליה דיווחה כי ביממה האחרונה נרשמו 6,557 מקרי קורונה חדשים במדינה, עם 793 אבידות בנפש

אנשי צוות רפואיים מובילים חולה קורונה לבית חולים ברומא בחליפות מגן / צילום: Associated Press
אנשי צוות רפואיים מובילים חולה קורונה לבית חולים ברומא בחליפות מגן / צילום: Associated Press

19:10

עוד שיא נשבר באיטליה: 793 מתים ביממה האחרונה כל יממה שעוברת באיטליה שוברת שיאים במספר המתים. לפי הנתונים הערב 793 בני אדם מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה, ומספר המאובחנים החדשים עומד על 6,557 מקרים. מדובר בעלייה לעומת נתוני אתמול (627 מתים ו-5,986 מקרים חדש), המוכיחה כי שיא המגפה טרם נרשם. מומחים העריכו כי ייתכן שיירשם לקראת יום חמישי הקרוב. רוב המקרים עדיין נרשמים בחבל לומברדיה, שבו חיים כ-11 מיליון בני אדם. כ-50 אלף בני אדם ברחבי איטליה אובחנו עד כה כחולים, ומספר המתים עומד על 4,825. יותר מ-2,850 בני אדם מאושפזים בטיפול נמרץ. הרשויות באיטליה הקשיחו את ההוראות וקראו לציבור שלא לצאת החוצה אלא במקרים דחופים והכרחיים, אך רבים עדיין נוסעים לעבודה בתחבורה ציבורית. המאבק כעת הוא על מניעת התפשטות נרחבת בעיר מילאנו, שבה גברו מקרי ההדבקה בחדות בימים האחרונים.

18:00

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תועדה היום מצטיידת במצרכי מזון ואחרים - כולל בקבוקי יין, נייר טואלט, דובדבנים משומרים - בסופרמרקט מקומי ליד דירתה בלב ברלין. אתר העיתון "בילד" פירסם את התיעוד, וסיפר כי מרקל כמו תמיד רכשה את המוצרים בעצמה, לאחר שהסתובבה בין המדפים ובחרה אותם, ולבסוף שילמה בכרטיס אשראי. היום או מחר תחליט הממשלה הפדרלית בראשות מרקל אם להטיל סגר הדוק יותר על תושבי גרמניה, כפי שנעשה באיטליה ובספרד, למשל, או להמשיך ולהתיר לעסקים מסוימים להיות פתוחים.

15:00

233 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ו-3,355 נדבקים חדשים אובחנו. זאת, לעומת 262 מתים ו- 3,494 נדבקים אתמול. מספר המתים הכולל במדינה עומד על 1,326 בני אדם, רובם בהתפרצות שהחמירה במהירות בשלושת השבועות האחרונים. כמעט 25,000 ספרדים אובחנו עם הנגיף, ו-1,612 מהם נמצאים בטיפול נמרץ ברחבי המדינה - אך בעיקר באזור מדריד - כחלק מהטיפול בהם. הממשלה אסרה על תושבים לנסוע לבתי סוף השבוע שלהם, בניסיון להגביל את ההתפשטות והוצבו מחסומים בכבישים הראשיים היוצאים מהערים הגדולות כדי לפקח על כך.

14:15

במדינת המחוז בוואריה הטילו הרשויות סגר על התושבים, למעט מי שנדרשים לעבודות חיוניות או לצאת כדי להצטייד במזון ומצרכים אחרים. תושבי בוואריה התבקשו להישאר בבתים ולא לצאת, לאחר שבימים האחרונים פורסמו תמונות של צעירים ואחרים יושבים בפארקים ומסתובבים ברחובות. ראש ממשלת בוואריה, מרקוס זדר, הודיע על סגירת כל המסעדות והעסקים הלא-חיוניים. המשטרה הודיעה היום כי התושבים נענים לבקשה להישאר בבתים וכי לא היו צריכים עד כה לאכוף את הסגר.

הממשלה הפדרלית בברלין הודיעה כי תבחן את התנהגות התושבים ומספר הנדבקים היום ומחר ותחליט בסוף השבוע אם לאמץ סגר דומה ברמה הפדרלית. מדינות מחוז אחרות הטילו גם הן הגבלות על התקהלויות וסגרו גני ילדים. בגרמניה אותרו עד כה כ-19,848 חולים ו-70 בני אדם מתו מהנגיף.

כמה בתי חולים בגרמניה הודיעה כי יטיסו אחיות טיפול נמרץ מהפילפינים עקב מחסור חמור בעובדים בתחום זה. המדינה החלה בימים האחרונים להקים בתי חולים לנפגעי קורונה, וכן להגביר את יכולותיה (הגבוהות ממילא באיחוד האירופי) בתחום הטיפול הנמרץ.

האיחוד האירופי בבריסל הודיע כי הוא מתכוון להעביר תקנות חירום לפיהן יושעו ההגבלות על גירעון המדינות החברות בו, והן יקבלו "יד חופשית" להוציא כמה שנדרש כדי להתמודד עם התפשטות הקורונה. לפי דיווחים ראשוניים, אפילו גרמניה החליטה לנטוש את מדיניות ה"אפס השחור" שלה ותרשום ב-2020 גירעון של 150 מיליארד דולר בניסיון להתמודד עם המגפה ולהחיות את הכלכלה אחרי הצעדים שיידרשו כדי לעשות זאת.

בריטניה הצטרפה אתמול לגל הסגרים האירופיים, והודיעה כי בנוסף לבתי הספר והאוניברסיטאות ייסגרו כל המסעדות, הפאבים ובתי הקפה וכי הציבור נקרא להישאר בבית. שר האוצר הבטיח כי המדינה תשלם 80% ממשכורות המובטלים החדשים בחודש הקרוב לפחות וככל הנראה עד סוף המשבר, צעד חסר-תקדים בבריטניה.

באיטליה, שבה נרשמו יותר מ-3,600 קורבנות עד כה מהמגפה, הודיעו הרשויות על החמרת הצעדים, וכי הן מתכוונות לסגור גם חנויות עיתונים וטבק, להגביל את השהייה בחוץ של התושבים עוד יותר ולפקח בחומרה רבה יותר על ההנחיות. לפי סקר כלל-ארצי שנערך בשבוע שעבר במדינה, רק 60% נענו באופן מלא לקריאה להישאר בבית. ברשתות החברתיות פורסם וידיאו מטורינו המציג רחובות מלאים באופן יחסי בעוברים ושבים. לפי הערכות, כ-800 מיליון בני אדם ברחבי העולם נמצאים בסגר כלשהו בשל המגפה.