מנכ"ל טבע לשעבר: "המשבר חשף כי ארה"ב נכשלה בהקשבה למומחים"

בטור דעה חריף שפורסם באתר The Timmerman Report מתבטא ג'רמי לוין נגד התנהלות ממשל טראמפ • "אנחנו במשבר רפואי וחברתי שאת היקפו אי אפשר עדיין למדוד"

ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי
ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי

ד"ר ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע לשעבר וכיום בין היתר יו"ר ארגון חברות הביוטק האמריקאיות, פרסם טור דעה חריף באתר The Timmerman Report המוקדש לתחום הביוטכנולוגיה. לוין מציין כי ארה"ב לא הייתה ערוכה היטב למשבר הקורונה, משום שלא הקשיבה למומחים. ב"ארה"ב" הרמיזה היא כמובן לממשל טראמפ.

לוין כותב כי: "המשבר המציף את המדינה שלנו, חשף כי נכשלנו בהקשבה מאזהרות המומחים אשר היו יכולות לאפשר לנו לחמש את עצמנו טוב יותר לקראת האיום הזה, שכבר ידעו זמן רב שיבוא. לא רק זאת, אלא שיכולות קריטיות שהיו יכולות לעזור לנו להיכנס לפעולה מיד, שובשו רק לאחרונה. כתוצאה מכך, אנחנו במשבר רפואי וחברתי שאת היקפו אי אפשר עדיין למדוד".

לוין מציין כי לצד הפחד, שיבוש החיים ואפילו המוות קיימת סולידריות. בין היתר מצד תעשיית הביוטק שנרתמה מיידית למציאת חיסונים, תרופות ופיתוח בדיקות, מבלי לבצע חישוב כלכלי, ותוך רקיחת שיתופי פעולה מהירים מאוד בין גופים שונים שלא תמיד קל להם לשתף פעולה.

"בעת משבר, התעשייה הזו התגייסה למשימה", הוא אומר, ומציין כי "התעשייה מבוססת על היכולת שלה להגן על הקניין הרוחני שלה". בכך הוא רומז לכך שאם מישהו חושב לדרוש מחירי רצפה על הפיתוחים של החברות הללו לקורונה, במידה ואכן יהיו מוצלחים, בטענה ששעת המשבר מחייבת זאת - אל לו לצפות לאותה רמת התגייסות בפעם הבאה.

"כאשר נצא מן המשבר הזה נבחן מה הצליח ומה יש לתקן בעולמות הבריאות, הפארמה והביוטק. אולם, בלי הסטטוס האמריקאי הייחודי כמובילת תחום הביוטק העולמי, העולם יהיה חשוף לא רק לנזקן של מגיפות חדשות, אלא גם לאלה שנמצאות איתנו כבר אלפי שנים. המדענים שלו ילחמו את המלחמה הזו".