הפגנה וירטואלית של תנועת "דרכנו"; מעל ל-100 אלף איש השתתפו

בהפגנה וירטואלית שאורגנה ע"י תנועת "דרכנו" אמר ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין: "אנחנו תקועים עם נאשם בפלילים שמצליח יומיים לפני פתיחת משפטו לסגור את בתי המשפט בצו חירום" • שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין: "בניגוד לקורונה, המשבר החוקתי הוא מעשה ידי אדם"

בהפגנה וירטואלית שנערכה אתמול (שבת) ברשתות החברתיות, מספר המשתתפים עלה ככל הנראה מעל ל-100 אלף איש, כאשר באמצעות עמוד הפייסבוק של תנועת "דרכנו" אשר שידרה את ההפגנה, צפו בכל עת כ-50 אלף איש, ולאחר שהסתיימה ההפגנה, צוין בעמוד הפייסבוק של "דרכנו" כי במצטבר צפו בשידורים כ-600 אלף איש.

קיום ההפגנה הווירטואלית הפך למציאות מחייבת בשל איסור התכנסות של למעלה מ-10 אנשים במרחב הציבור מאז פריצת משבר הקורונה.

בין הנואמים בהפגנה היה יובל דיסקין לשעבר ראש השב"כ, אשר אמר כי ישראל נמצאת בעיצומו של משבר בריאותי לאומי חמור. "אנחנו תקועים עם נאשם בפלילים שמצליח יומיים לפני פתיחת משפטו לסגור את בתי המשפט בצו חירום, ולאחר מכן בחסות המשבר הוא משתק את בית המחוקקים שלנו. אין מדינה בעולם שמתמודדת עם המשבר כשהרשות השופטת והמחוקקת שלה מושבתות אל מול הרשות המבצעת", אמר דיסקין. דיסקין נאם מתוך במה או עמדה שהוכנה במיוחד עבור האירוע.

גם ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי השתתף בהפגנה בשידור מביתו ואמר כי השימוש שהיה השבוע בתקנות לשעת חירום מבטל את הניהול הרגיל של ענייני המדינה. "ההליך הזה למעשה מוביל אותנו למצב חדש: אנחנו כבר לא אזרחים של המדינה - אנחנו נתינים של המדינה. נתינים של שלטון. וזה מצב שיש לו משמעויות מרחיקות לכת".

שופט העליון בדימוס ומי שהיה היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, השתתף גם הוא בשידור מביתו ואמר: "המשבר החוקתי הוא בנוסף למשבר הקורונה, אבל בניגוד לקורונה, הוא מעשה ידי אדם, והוא מצטרף לניסיונות לכרסום מערכת בתי המשפט, היועמ"ש והפרקליטות".

נואמים נוספים בהפגנה היו יאיא פינק, מנכ"ל "דרכנו", ועו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון. לוסי אהריש הנחתה את האירוע הווירטואלי.