אפקט הקורונה: אמזון מגבילה ומצמצמת את המשלוחים לישראל

אחרי שהפסיקה בסוף השבוע האחרון את המשלוחים החינמיים שלה לישראל ברכישות מעל 49 דולר, כעת החלה ענקית המסחר המקוון לצמצם דרסטית את מגוון המוצרים שנשלחים לארץ

חבילות של אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
חבילות של אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

אמזון מגבילה ומצמצמת את המשלוחים לישראל. אחרי שהפסיקה בסוף השבוע האחרון את המשלוחים החינמיים שלה לישראל ברכישות מעל 49 דולר (מבצע שנמשך קרוב לחצי שנה) - כעת אמזון החלה לצמצם דרסטית את מגוון המוצרים שנשלחים לישראל.

המהלך הזה מתבצע בהמשך לצמצום הפעילות שמבצעת אמזון ברחבי העולם כולו כדי למקד את פעילותה בשוק האמריקאי. עם זאת, מוכרים חיצוניים, הן מישראל והן מהעולם, שלא נעזרים בשירותים הלוגיסטיים של אמזון, יוכלו להמשיך לשלוח מוצרים לישראל.

אמזון למעשה מצמצמת דרמטית את היקפי היצוא שלה אפילו ונמצאת בעומסים לוגיסטיים יוצאי דופן, כשהיא נותנת תיעדוף מוצהר לשוק האם שלה. גם בארה"ב הזמנות שבשגרה סופקו תוך יום, מסופקות כעת בתוך שלושה עד ארבעה ימים. המציאות הזו כבר הובילה את החברה לצאת בגיוס נרחב של כ-100 אלף עובדים כבר בשבוע שעבר.

במכתב ששלח אתמול מייסד ומנכ"ל החברה ג'ף בזוס לעובדיו, הוא מפרט: "שינינו את הלוגיסטיקה שלנו, את ההובלה, את שרשרת האספקה, את המכירה וכן מכירה של מוכרים חיצוניים באמצעותנו, כדי לתעדף אספקה ומשלוח של מוצרים חיוניים כמו מוצרים לבית, חומרי חיטוי, מוצרי בריאות וציוד רפואי. אנחנו מספקים שירות חיוני לאנשים בכל מקום, במיוחד עבור מי שפגיע יותר, כמו אוכלוסייה מבוגרת. אנשים תלויים בנו".