טבע מאפשרת לעובדיה בישראל לצאת לחופשה בתשלום

מרבית עובדי טבע בתחומי הייצור, המו"פ וההפצה מגיעים גם כעת למקום העבודה • טבע: "יודגש כי ימי 'חופשה על חשבון החברה' לא ייגרעו מימי החופשה שנצברו על-ידי העובד/ת, אלא הם בנוסף לכך" • גם אינטל ואפלייד מטריאלס הכריזו כי שכר העובדים שלהן בארץ לא ייפגע

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

חברת התרופות טבע  מוציאה מאות מעובדיה בישראל לחופשה בתשלום על חשבון החברה.

במכתב שנשלח לעובדים נכתב כי "מתחילת המצב חזרנו ואמרנו שטובת העובדים עומדת בראש סדרי העדיפויות של טבע, ואין כמו מעשים כדי לחזק את המילים, ולכן אנו שמחים לעדכן שכחלק מהסולידריות והדאגה לעובדים, התקבלה בהנהלת החברה החלטה, לפיה עובדים שאינם נדרשים להגיע לעבודה כאמור ואין באפשרותם לעבוד מהבית, יוכלו להישאר בביתם ולדווח חופשה על חשבון החברה, בתיאום עם המנהל, וזאת עד להחלטה אחרת שתתקבל בהתאם להתפתחויות במצב. ויודגש כי ימי 'חופשה על חשבון החברה' לא ייגרעו מימי החופשה שנצברו על-ידי העובד/ת, אלא הם בנוסף לכך".

מרבית עובדי טבע בתחומי הייצור, המו"פ וההפצה מגיעים גם כעת למקום העבודה, ואחרים עובדים מהבית.

בנוסף לחברת טבע, שתי חברות אמריקאיות בתחום השבבים הודיעו כבר כי שכר עובדיהן, כולם אלו הישראלים, לא ייפגע - אינטל, המעסיקה הגדולה בהייטק, הודיעה כי לפחות בחודשיים הקרובים, העובדים (כולל עובדי הקבלן) ימשיכו לקבל את שכרם, בלי תלות ברמת השירות כתוצאה מהעבודה מרחוק.

בשבוע שעבר שלחה גם חברת אפלייד מטריאלס, שמעסיקה כ-1,600 עובדים בישראל, מסר מרגיע לעובדיה: "נפעל לשמירת ביטחונכם הכלכלי". בחברה הדגישו כי תשלום המשכורות ימשיך כסדרו, גם לעובדים שנבצר מהם לעבוד בימים אלו. המדיניות חלה על כלל העובדים ובכל סוגי המשרות: משרה מלאה, חלקית ותעריף שעתי.