ביטול תחבורה ציבורית והגבלות תנועה של עד 100 מטר: הממשלה דנה בהגבלות חדשות

ממשלת ישראל דנה בשעה זו בישיבה טלפונית על אישור שורה של תקנות שעת חירום שיטילו סגר כללי על אזרחי המדינה • היציאות היחידות שיותרו יהיו למטרת רכישת מזון, תרופות, קבלת שירות רפואי או עבודות חיוניות

חנות בתל אביב שלא מכניסה לקוחות פנימה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
חנות בתל אביב שלא מכניסה לקוחות פנימה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

החלה ישיבת הממשלה הטלפונית לאישור שורה של תקנות שעת חירום אשר יטילו סגר כללי על אזרחי ישראל. לפי טיוטת התקנות, לא ניתן יהיה לצאת מן הבתים, אלא למרחק של עד 100 מטר מן הבית, תיאסר גם יציאה לשם ספורט אישי.

היציאות היחידות שיותרו יהיו למטרת רכישת מזון, תרופות, קבלת שירות רפואי או עבודות חיוניות. לפי אופציה נוספת שתועלה לדיון, ניתן יהיה עדיין לצאת למקומות עבודה בשיעור של 30% עובדים ובלבד שאין התקהלות של מעל ל-10 אנשים. בנוסף ניתן יהיה לצאת להתפלל בבתי כנסת, לרחצה במקוואות ולהשתתפות בהפגנות. בנוסף, חנויות לממכר מזון לחיות ווטרינריים ימשיכו לפעול.

כל קווי התחבורה הציבורית יבוטלו לחלוטין. יותר שימוש במוניות בלבד וכאשר המונית מכילה נוסע אחד. שירותי הסעה לעובדים חיוניים יותרו.

חידוש נוסף בתקנות העדכניות הוא אכיפה פלילית (קנסות) של מפרי התקנות. לפי הנוסח שהופץ בין השרים, הסנקציות כוללות מאסר של עד חצי שנה או קנסות. הכוונה היא לאפשר לכוחות שיטור להזהיר אזרחים ולא לחלק דו"חות אלא אם ההפרות חוזרות ונישנות.

התקנות החדשות מטילות מעמסה קשה על קשישים ובודדים, שנעזרים בעובדי משק בית. ללא תחבורה ציבורית, יהיו מאות אלפים מבוגרים שיוותרו ללא סיוע שוטף.