חברי סיעת ימינה לנתניהו: "חייבים להיות קווים אדומים"

6 חברי סיעת ימינה שלחו מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו הביעו דאגה מן ההליך הפוליטי המסתמן • במכתבם הם שמו דגש על הבעיות: הוויתור על תיק המשפטים, שינוי חוק קמיניץ, שהגביר את הרס בתים בחברה הערבית, שינויים בחוק יסוד הלאום, זכות הווטו לגנץ על החלת ריבונות על ישובים ביהודה ושומרון, ועוד

מסיבת עיתונאים של "ימינה" ביישוב אלקנה / צילום: מפלגת ימינה
מסיבת עיתונאים של "ימינה" ביישוב אלקנה / צילום: מפלגת ימינה

6 חברי סיעת ימינה, השרים נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ ורפי פרץ וחברי הכנסת איילת שקד, מתן כהנא ואופיר סופר - שלחו היום מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו הביעו דאגה מן ההליך הפוליטי המסתמן, לפי סיעת כחול לבן בראשות ח"כ בני גנץ, תזכה להשפעה קריטית על מהלכי הממשלה ה-35.

"אנחנו מוטרדים מאוד מהפרסומים בתקשורת הימים האחרונים על מה שנראה כמו מכירת כל הערכים והנכסים החשובים לימין ל-17 המנדטים שמביא איתו ח"כ בני גנץ לממשלה" כתבו חברי ימינה.

במכתבם הם שמו דגש על הבעיות: הוויתור על תיק המשפטים, שינוי חוק קמיניץ, שהגביר את הרס בתים בחברה הערבית, שינויים בחוק יסוד הלאום, זכות הווטו לגנץ על החלת ריבונות על ישובים ביהודה ושומרון, הרחבת תיק הכלכלה שיימסר לח"כ עמיר פרץ כך שיכלול גם את מנהלת הבדואים בדרום והקמת מנהלת בדואים בצפון, ביטול חוק הפיקדון וזניחת פרויקט הוצאת מסתננים מישראל, העברת תיק הביטחון לידי כחול לבן, תוך שליטה על תחום פיתוח הישובים ביו"ש.

"ממשלת אחדות היא אכן צו השעה ומחויבת הן מהמציאות הפוליטית והן מאתגר הטיפול במשבר הקורונה. מלכתחילה ברור היה שהיא תדרוש וויתורים משני הצדדים והימין לא יוכל לצאת עם מלא תאוותו בידו. אולם חייבים להיות לכך קווים אדומים" כתבו השישה.

"אנו שומעים על החשיבות שאתה מייחס לשמירת אחדות בלוק הימין גם בממשלת אחדות וסבורים, כמובן, כי זו אכן מטרה חשובה והכרחית להמשך הדרך. ואולם, איננו רואים כיצד האמירה הזו מתורגמת הלכה למעשה. המו"מ מתנהל על ידיך מבלי להיוועץ או לעדכן את ראשי הבלוק".

במהלך שלוש מערכות הבחירות, שמרו כל חברי ימינה, בגלגוליה השונים, על לויאליות רבה לנתניהו: המליצו רק עליו לראשות הממשלה, הרבו לחתום על מסמכי נאמנות והתחייבו שלא יקיימו מו"מ עם נציגים מן הגוש האחר.