כך תבנו מכונת הנשמה: המהלך המדהים של ענקית המכשור הרפואי

חברת המכשור הרפואי הודיעה אמש כי החליטה לפרסם את מפרטי העיצוב של מכונת ההנשמה שיצרה מדגם PB 560, כדי לאפשר לכל מי שרוצה לייצר במהירות מכשירי הנשמה • "אתגר אנושי חסר תקדים זקוק לתגובה אנושית חסרת תקדים"

מדטרוניק - עומאר אישראק / צילום: רויטרס - Steve Marcus
מדטרוניק - עומאר אישראק / צילום: רויטרס - Steve Marcus

המעשים מעוררי ההשראה בשיאה של מגפת הקורונה: בתאגיד הענק מדטרוניק  הוחלט לאפשר לכל אדם בעולם לייצר את מכשירי ההנשמה של החברה. בימים רגילים, זה היה אולי נראה כמו פנטזיה שחברה מסחרית תוותר מרצונה החופשי על זכויות לפטנט שנמצא ברשותם, אלא שהדבר האחרון שניתן לומר על השבועות והחודשים האחרונים הוא שמדובר ב"ימים רגילים". או במילותיו של מנכ"ל החברה בטוויטר: "אתגר אנושי חסר תקדים דורש תגובה אנושית חסרת תקדים".

כך, אחת מחברת המכשור הרפואי הגדולות בעולם הודיעה אמש כי החליטה לפרסם את מפרטי העיצוב של מכונת ההנשמה שיצרה מדגם PB 560. זאת, כאמור, כדי לאפשר לכל מי שרוצה, ויש לו את האמצעים לכך, לייצר במהירות מכשירי הנשמה שנחוצים עתה בדחיפות בכל העולם לטובת טיפול בחולי הקורונה.

מודל ה- PB 560 הוצג לראשונה בשנת 2010, ונמכר ב-35 מדינות ברחבי העולם. בחברה מקווים כי יכולותיו של מכשיר הנשמה זה במגוון סוגים של טיפולים, כמו גם הטכנולוגיה והעיצוב שלו יאפשרו לממציאים, סטארט־אפים, מוסדות אקדמאים ויצרנים המבקשים לזרז את ייצור מכשירי ההנשמה בכל רחבי העולם.

המסמכים שכוללים את מפרט המכונה, מסמכי הייצור וכן דיאגרמות נמצאים באתר החברה. "קוד התוכנה ושאר המידע יצורף לשם בהקדם".

"מדטרוניק מכירה בצורך הדחוף במכשירי הנשמה מצילי חיים הנדרשים לטיפול במחלת הקורונה", מסרה החברה. "אנחנו גם מכירים בכך שהמשבר העולמי הזה זקוק לתגובה עולמית.

"במהלך השבועות האחרונים הגברנו את קצב ייצור המכונות שלנו מדגם 980PB אבל אנחנו יודעים שאנחנו יכולים יותר מזה וכך החלטנו לעשות", אמר בוב ווייט, סגן נשיא בכיר בחברה. "על ידי שיתוף גלוי של ההוראות הייצור של PB 560, אנו מקווים להגדיל את הייצור העולמי של פתרונות הנשמה למאבק בקורונה".