נתניהו: "מענקים בסך 500 שקל לכל ילד, מהדקים את הגבלות התנועה על בני ברק"

הצעדים החדשים של רה"מ על רקע משבר הקורונה כוללים מענק של 500 שקל לכל ילד - עד הילד הרביעי במשפחה • יוטלו הגבלות תנועה על בני ברק וממנה, ניתנה הנחיה לחבוש מסכות במרחב הציבורי, והוחלט כי כל ישראלי ששב ארצה יוכנס לבידוד במלונית

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Gali Tibbon, Associated Press
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Gali Tibbon, Associated Press

"אנחנו עדיין בעיצומו של צונאמי בינלאומי" - כך פתח ואמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת שהתקיימה הערב (ד') במעון ראש הממשלה.

"שוחחתי שוב עם ראש ממשלת איטליה ידידי, קונטה, שם אלפים מתו בשבועות האחרונים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "ושאלתי אותו מה הלקח שלו. הוא השיב לי 'תעשו את הדברים הקשים מוקדם ולא מאוחר'. הממשלה, מערכת הבריאות, צה"ל, משרד הביטחון, וכל יתר הגורמים החיוניים, וגם אתם אזרחי ישראל - כולנו משקיעים מאמץ להתגבר על הנגיף.

"במבחן שנכפה עלינו אנחנו נחושים לנצח. ראינו אתמול את סקר הבריאות של חברה מכובדת בהונג-קונג. היא דירגה את ישראל במקום הראשון בעולם, לפני טוואן הונג קונג וסינגפור. זה אומר שעד עכשיו קיבלנו החלטות נכונות, והן אף פעם לא מושלמות. אך לא ניפול למלכודת השאננות. היום יש לנו צומת הכרעה, להמשיך להתקדם הלאה עם מדינות שבלמו את הקורונה. אך אנו עלולים חלילה להתדרדר מטה עם מדינות שיש בהן אלפי מתים.

"ביממה האחרונה בניו יורק, מישהו מת כל 4 דקות. שמענו את הנשיא טראמפ - עם תחזית של בין 100 אלף ל-200 אלף מתים בארה"ב. וזו תחזית מקלה, זה שווה ערך ל-5,000 מתים בישראל. אנחנו עושים הכל כדי לא להגיע לשם. אני יודע שהמחירים הכלכליים הם קשים. ואנחנו שומעים את הזעקה והמועקה ואת הקושי.

"אבל קודם כל חייבם להציל את חייהם של אלפים בישראל. אנחנו עושים הכל כדי להקל עליכם כלכלית במיוחד לקראת הפסח.

הגבלות תנועה על בני ברק, מענקים לחג למשפחות עם ילדים

"אלו הצעדים הבאים", המשיך נתניהו. "אנו נערכים להגיש סיוע מיוחד לעיר בני ברק. אנחנו מהדקים את הגבלות התנועה על העיר. גם לאזורים אחרים כמו שכונות מסוימות בדרום תל-אביב. אנחנו נדאג לכל אחד למחסורו.

"חל מהפך חיובי בציבור החרדי. הפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה. אך המחלה התפשטה כבר בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים. ועל כן בהתייעצות עם השרים ועם המשטרה, ההחלטנו לצמצם את הכניסות ויציאות מן העיר.

"במקביל - אנחנו מפנים את החולים מן הבתים למלונות שמתאימים לאורח החיים של האחרים. בתוך בני ברק אפשר לנוע בתוך ההוראות - 100 מטר מן הבניין. 

"הצעד השני - לחבוש מסכות במרחב הציבורי. אם אין ברשותכם, השתמשו בצעיף או כל כיסוי פנים אחר.

הצעד השלישי - כל ישראלי ששב ארצה, ייכנס לבידוד במלונית.

"הצעד הרביעי הוא מענק לכל משפחה. כל ילד, עד הילד הרביעי, יקבל 500 שקל. קשישים יקבלו גם הם 500 שקל. המענקים יכנסו ישירות לבנק בלי טפסים. הממשלה תגיש הצעת חוק, ואני בטוח כל חלקי הבית יתמכו בזה בחקיקת בזק.

"אנחנו שומעים את זעקת העצמאים. קבלת המענק תהיה מגיל 20 ולא גיל 28. 

"הכלכלה שלנו איתנה ואנחנו נדאג שהיא תישאר כזו. רק אתמול קיבלו את האינדיקציה לאמון. החשב הכללי גייס אג"ח ל-100 שנים. ביקשנו לגייס 3 מיליארד אבל קיבלנו הצעות לאשראי ללמעלה מ-25 מיליארד דולר".

נתניהו הדגיש כי ההנחיה החשובה ביותר לקראת חג הפסח "היא לקיים את חג הפסח, רק עם המשפחה הגרעינית שנמצאת אתכם בבית, תוך כדי הקפדה מירבית על כללי ההיגיינה. סדר קטן הוא סדר בטוח, כל העולם כולו סגר צר מאוד".