עסקת ענק בשוק הקריפטו: אתר CoinMarketCap נרכש על ידי בייננס

החברה הסינית שמחזיקה בבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, הודיעה היום על רכישתו של האתר הפופולרי ביותר בשוק המטבעות הדיגיטליים • על פי דיווחים שלא אושרו רשמית, היקף העסקה מוערך ב-400 מיליון דולר

צ'אנגפנג זאו (CZ), מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו Binance / צילום: רויטרס
צ'אנגפנג זאו (CZ), מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו Binance / צילום: רויטרס

חברת Binance (בייננס) הסינית, המחזיקה בבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, הודיעה היום רשמית על רכישתו של CoinMarketCap, אתר הקריפטו הפופולרי, המספק מידע על המסחר ועל שערי המטבעות הדיגיטליים במאות בורסות קריפטו. על פי הודעתו של מייסד ומנכ"ל בייננס, צ'אנגפנג זאו, המוכר בכינוי CZ, העסקה לרכישת CoinMarketCap נחתמה ביום שלישי האחרון.

על פי הערכות שפורסמו מוקדם יותר השבוע באתר האמריקאי The Block, בייננס תשלם עבור רכישת האתר סכום עצום של כ-400 מיליון דולר, חלקו במזומן וחלקו באופציות על מניותיה, לחברת CoinMarketCap האמריקאית, המוחזקת על ידי מייסד האתר, ברנדון צ'אז. עם זאת, שני הצדדים לעסקה סירבו למסור מידע על היקפה הכספי.

אתר CoinMarketCap, שנוסד ב-2013, מספק מידע על מחירים, מחזורי מסחר ומדדים נוספים לגבי 5,290 סוגי מטבעות דיגיטליים, ובראשם ביטקוין. על פי נתוני סימילרווב, בששת החודשים האחרונים גלשו באתר CoinMarketCap יותר מ-207 מיליון איש. תנועת הגולשים העצומה הזאת היא זו שככל הנראה הניעה את בייננס לרכוש את האתר, שעשוי לשמש עבורה מנוע צמיחה. ההחזקה באתר פופולרי זה עשויה להגדיל את החשיפה של בורסת בייננס למיליוני משקיעי קריפטו ברחבי העולם.

בהודעה היום ציין CZ כי בייננס מתכננת לאפשר לאתר הקריפטו הפופולרי "להמשיך לבנות מוצרים חדשניים ושימושיים עבור המשתמשים שלו ועבור הקהילה הגלובלית". בראיון לאתר Coindesk בעקבות העסקה, אמר מייסד בייננס: "לאתר CoinMarketCap יש יותר משתמשים מאשר לכל מוצר אחר בזירת הקריפטו. אף שמנגנון ייצור ההכנסות שלהם אינו חזק כמו של בייננס, יש להם את המשתמשים - וזאת פלטפורמה בעלת ערך רב".

על פי הדיווח של The Block, בייננס שוקלת לבצע שינוי משמעותי במודל העסקי של CoinMarketCap, ובמסגרתו לעבור ממודל מבוסס פרסומות למודל של מנויים בתשלום. בעקבות רכישת האתר, יסיים את תפקידו כמנכ"ל CoinMarketCap מייסדו, צ'אז, ואת מקומו תמלא קרליין צ'אן, ששימשה קודם לכן מנהלת האסטרטגיה של האתר.

חברת בייננס הוקמה בסין בתחילת 2017, אבל בהמשך אותה שנה נאלצה להעביר את פעילותה אל מחוץ למדינה, על רקע החלטתה של הממשלה הסינית לאסור על פעילות מסחר במטבעות דיגיטליים. כיום משרדיה העיקריים של בייננס נמצאים בטייוואן, במלטה ובארה"ב, אבל פעילויותיה נפרסות על פני מדינות נוספות, ובסך הכל היא מעסיקה כ-500 עובדים בעולם.

במסגרת הרחבת פעילותה, הודיע השבוע בייננס על שני מהלכים עסקיים נוספים: השקתו של מאגר ("פול") לכריית מטבעות דיגיטליים והשקתה של בורסת קריפטו בקוריאה הדרומית.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.