גוגל משיקה אתר שמאפשר לראות באיזה מדינות הבידוד החברתי עובד

האתר כולל פילוח לפי מדינות, ושופט את הצלחת המדיניות על פי מדדים כמו שהות בפארקים, חנויות, מקומות עבודה ועוד

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית וגוגל, השבוע בנאום בבריסל  / צילום: Yves Herman, רויטרס
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית וגוגל, השבוע בנאום בבריסל / צילום: Yves Herman, רויטרס

גוגל השיקה אתר חדש שמשתמש במידע אנונימי שנאסף ממשתמשיה בנוגע למקומות בהם הם נמצאים, על מנת להראות כיצד מדיניות הבידוד החברתי מצליחה במדינות שונות. 

האתר עוקב אחר מגמות של ריכוז אוכלוסין בשש קטגוריות: חנויות פנאי, מכולות ובתי מרקחת, פארקים, תחנות של תחבורה ציבורית, מקומות עבודה, ובתים. המידע עוקב אחר שינוי בכמות האנשים במקומות האלה בתקופה של מספר שבועות, ויכלול 131 מדינות ברחבי העולם. 

גוגל אומרת שהאתר לא יראה את המספר המדויק של אנשים אלא את המגמה הכללית. הרעיון הוא להראות מגמות שיכולות להראות זינוק בריכוז אוכלוסין במקומות מסוימים. המידע יכול להיות שימושי עבור משרדי בריאות מסביב לעולם על מנת לגלות מוקדי התפרצות של קורונה. בייחוד אם משלבים את המידע הזה עם מידע אחר שנאסף ברמות שונות. זה יכול גם לעזור לאותם מערכות למקד פעילות במקומות ספציפיים שבהם יש פחות היענות לדרישה לשמור על בידוד חברתי. המידע יכול להיות שימושי בייחוד כחלק מאסטרטגיית היציאה של מדינות, על מנת ללמוד לאן אנשים חוזרים בצורה הרבה ביותר ולהתנהג בהתאם.

עם זאת, המיזם הזה מגיע בזמן שבו אזרחים רבים מודאגים מהחדירה לפרטיות שלהם על ידי ממשלות ולאחר שנים רבות של חששות מהדרך בה גוגל אוספת מידע על המשתמשים שלה ומשתמשת בהם. 

גוגל טוענת שהמידע הוא אנונימי ומגיע משימוש באפשרות לשמור היסטוריה באפליקציית גוגל מפות (שבאופן אוטומטי מכובה), אך רבים טוענים שזה לא כך המצב, ושבפועל גוגל ממשיכה לעקוב אחרי המקומות בהם אנשים מסתובבים בלי שהם יבחינו בכך. 

באתר, גוגל טוענת שהמידע יהיה פתוח "כל עוד מדינות מוצאות בו שימוש במלחמה בנגיף הקורונה".