המשקיעה הכי משמעותית בהייטק הישראלי גייסה 9.5 מיליארד דולר

קרן אינסייט האמריקאית גייסה את הקרן ה-11 בעיצומו של המשבר • לחברה אחזקות בשורה של חדי קרן ישראליים, בהם מאנדיי, סייסנס, JFrog ועוד

מייסד אינסייט ג'ף הורינג / צילום: מתוך flickr
מייסד אינסייט ג'ף הורינג / צילום: מתוך flickr

קרן אינסייט פרטנרס האמריקאית הודיעה על גיוס הקרן ה-11 שלה, שהיקפה 9.5 מיליארד דולר. הקרן הקודמת של אינסייט גויסה ב-2018 והייתה בהיקף של 6 מיליארד דולר. בסך הכל ניהלה הקרן 23 מיליארד דולר, לפני גיוס הקרן הנוכחית. לפי אינסייט, גיוס הקרן הושלם בעיצומו של המשבר, ולא לפניו.

גיוס קרן בתקופה כזו היא לא טריוויאלית לאור הירידות החדות בשוק הציבורי. בתעשיית ההייטק יש אף כאלו שמזהירים כי לקרנות ההון סיכון - אלו שגייסו בתקופה הנוכחית או הצטיידו במזומנים בשנה-שנתיים האחרונות - יהיה קשה לקרוא לכסף כשהן יהיו זקוקות לממש את ההתחייבויות שקיבלו מהמשקיעים המוגבלים שלהן (Lp's) ולהשקיע אותן בפועל.

הקרן מיועדת להשקעה בחברות שהפתרונות שלהן מתאימים לתאגידים גדולים (enterprise), שעברו את שלב הסטארט-אפ ושעומדות בפני צמיחה מהירה. בקרן ציינו כי סכום ההשקעה בכל חברה יכול לנוע בין 10 מיליון דולר בלבד ל-350 מיליון דולר, אך ייתכן שיתבצעו גם עסקאות גדולות יותר. לאינסייט אין שותף בישראל אך היא נחשבת למתחרה עיקשת על עסקאות, הן מבחינת המהירות שבה היא סוגרת עסקאות והנחישות שהיא מפגינה, והן ברמות השווי הנדיבות לפיהן היא משקיעה.

אינסייט הפכה בשנים האחרונות לשחקן הכי משמעותי בהייטק הישראלי ויש לה אחזקות משמעותיות בשורה של חדי קרן בהם מאמדיי , JFrog, סייסנס, לייטריקס , Walkme. הקרן גם השקיעה בעבר בחברת Wix ובשנה האחרונה ביצעה שתי עסקאות חריגות יחסית: רכישת השליטה בחברת הסייבר ארמיס לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר ורכישת פורטפוליו החברות של קרן ג'נסיס שנסגרה במאות מיליוני דולרים. במהלך החודש שעבר מכרה אינסייט את השליטה בחברת הסייבר הישראלית צ'קמרקס לפי שווי של 1.15 מיליארד דולר, אך נשארה עם אחזקה בחברה.

ג'ף הורינג, מייסד הקרן ושותף-מנהל, מסר בהודעה לעיתונות : "לפני הכל אנו רוצים להתייחס לאקלים הנוכחי ולקשיים המורגשים בעולם כולו. אנו מודים על תמיכת המשקיעים שלנו ומוקירים אותה. היא מאפשרת לנו להמשיך ולספק משאבים ברמה עולמית בתקופה של מערבולת כלכלית. הקרן ה-11 נותנת לנו גמישות מתמשכת להעניק תמיכה כספית ותפעולית המתאימה לצרכים השונים של כל חברת תוכנה בעולם דינאמי".