נגיף הקורונה | סיקור שוטף

מתנדב מד"א נפגע מאבנים שהושלכו במאה שערים; מספר המתים מהנגיף בישראל עלה ל-43

מספר החולים בארץ עומד על 7851 אנשים. מספר החולים במצב קשה עומד על 115, מתוכם 98 חולים מונשמים • מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם עומד על 1,141,425 איש. 61,205 מתו מהמחלה • חולץ היום על ידי המשטרה מטייל ששבר את רגלו בעת טיול בנחל כזיב בניגוד להוראות, בכנרת נאלצו הפקחים להרחיק 50 איש שלא נשמעו להוראות הסגר

חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP
חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP

22:18

מתנדב מד"א נפגע מאבנים שהושלכו במאה שערים

בהמשך לאירועי זריקת האבנים כנגד שוטרים אתמול, היום הותקף גם צוות של מד"א שהגיע לשכונת מאה שערים החרדית בירושלים. מדוברות מד"א נמסר כי מרגע שמתנדב מד"א עטה את המסיכה המגינה כדי להיכנס לבניין בו מתגורר נבדק, נפגע מאבנים וחפצים שהושלכו לעברו. הוא נפגע קלות בראשו ופונה לבית חולים לטיפול רפואי.

חובש רפואת חירום במד"א נסים חטיב סיפר: "יצאתי מרכב הפיקוח של העירייה שמסיע אותנו לדגימות לכיוון ביתו של תושב עם תסמינים לצורך דגימה לקורונה ולפתע החלו מספר אנשים להתקהל סביבי, לצעוק עלי וזרקו לעברי אבנים וחפצים נוספים. נפגעתי קלות בראשי ושמשות הרכב שבו נסעתי נופצו. מיד דיווחתי למוקד על האירוע והוזנקו למקום ניידת משטרה ואמבולנס שפינה אותי לבית חולים.

"זו תחושה קשה שאתה בא לבצע בדיקה לאדם שזקוק לעזרה ובדרך אתה מותקף. אסור שזה יקרה."

21:10

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים בארץ עלה ל-7851. מספר החולים במצב קשה עומד על 126, מתוכם 108 חולים מונשמים.  

20:45

שוטרי תחנת נהריה הגיעו לבית כנסת בעיר בעקבות פרסום של תושבים ברשת החברתית, כי במקום ישנה התקהלות אסורה של מתפללים, הנכנסים מהדלת האחורית. שוטרי התחנה נכנסו למקום ואתרו כ 15 מתפללים, שפרטיהם נרשמו ובהמשך ייבחן המשך הטיפול בעניינם.

20:39

משרד הביטחון יספק חבילת מזון לחג לקשישים

מנהל הרכש במשרד הביטחון חתם על הסכמים עם חמש רשתות המזון הגדולות, לחלוקת מזון לכ-350 אלף קשישים לקראת ליל הסדר. ממשרד הביטחון נמסר כי הצעד הוא חלק מהעברת הטיפול באוכלוסיה המבוגרת בתקופת הקורונה לידי צה"ל ומשרד הביטחון.

משרד הביטחון ופיקוד העורך יפעלו כדי ללקט, לארוז ולהפיץ את הסלים ל-350 אלף הקשישים המוכרים על ידי משרד הרווחה. הרשתות מולן נחתמו ההסכמים הן: שוק העיר, יינות ביתן, שופרסל, ויקטורי ורמי לוי. היקף הרכש נאמד על ידי משרד הביטחון בכ- 40 מיליון שקל. הסלים כוללים בין השאר: מצות, קמח מצה, שמן, סוכר, יין תירוש, קפה, תה, עוגיות, תבלינים ועוד.

פנינה יחזקאל, ראש חטיבת רכש לוגיסטי רב-זרועי במנה"ר שבמשרד הביטחון, אמרה כי: "מרגע קבלת המשימה, אנו עובדים מסביב לשעון ולשמחתי כל רשתות המזון הגדולות נרתמו מיד. זאת למרות הזמן הקצר שנותר עד לליל הסדר".

19:30

בעוד רוב חופי הארץ לא נצפתה תנועה רבה, בכנרת נאלצו הפקחים להרחיק 50 איש, שלא נשמעו להוראות הסגר.

בין היתר ניתנו אזהרות לפי דוח לאזרחים שעשו מנגלים, טיול אופנועים שעצר בחופים, נהגי טרקטרונים בטיול בחופים, גלשני סאפ, נהגי טנדר שרצו לפרוק אופנוע ים לשייט ואף משפחה עם קראוון שהגיעה לשהות באחד החופים.

חגי לוין מנהל יחידת הפיקוח והאכיפה ברשות הכינרת, ציין כי בכניסה לחופים קיים שילוט על פיו אין כניסה לחופים. עד הודעה חדשה.

17:30


לפי עדכון משרד הבריאות, ישנם 7,589 חולים בישראל. מספר המתים עלה ל-43. מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם עומד על 1,141,425 איש.
61,205 מתו מהמחלה. 238,498 החלימו.

מתפללים במאה שערים יידו אבנים לעבר שוטרים ונעצרו

דוברות המשטרה מסרה כי בליל שישי באזור השכונה החרדית מאה שערים בירושלים, החל עימות בין המשטרה לבין מפרי תקנות הקורונה שכלל זריקת אבנים ומעצרים.

בערב שבת ביקשה המשטרה לפזר התקהלות של כמה עשרות תושבי האזור. חלקם החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים אשר השתמשו באמצעי פיזור הפגנות כדי לפזר את ההתקהלות, כך מסרה המשטרה.

בשבת זיהתה המשטרה כמה אירועים נוספים של התקהלויות ותפילות בציבור במאה שערים, בבתי כנסת ובאזורים, וגם במקרים האלה הותקפו שוטרים. עשרה תושבי השכונה נעצרו, ונרשמו מעל 30 דוחות.

כוחות משטרה בבני ברק / צילום: דוברות המשטרה
 כוחות משטרה בבני ברק / צילום: דוברות המשטרה

מטייל שבר את רגלו בעת טיול בנחל כזיב בניגוד להוראות

חולץ היום על ידי המשטרה מטייל ששבר את רגלו בעת טיול בנחל כזיב בניגוד להוראות. שני המטיילים שחולצו יחד נקנסו ב-500 שקלים כל אחד והמשטרה פועלת לחייב אותם בעלות החילוץ.

דוח לעסק לשטיפת רכב בעכו

שוטרי תחנת עכו ערכו ביקורת חוזרת בעסק לשטיפת כלי רכב במרכז העיר לאחר שהוזהר בעבר כי עליו לסגור את המקום. בביקור השני הסתבר שבעל העסק ניסה להסוות את פעילותו באמצעות בד כהה שתלה לאורך הגדר המקיפה את המקום, אך כשהשוטרים נכנסו למתחם גילו כמה כלי רכב בתהליך שטיפה, ולקוחות ממתינים. לבעל העסק נרשם קנס של 5,000 שקל.

בראשל"צ ויתרו על הים

פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון פועלים מאז שעות הבוקר בחוף הים של ראשון לציון כדי לאכוף את צו הבריאות. הפקחים פועלים בסיוע רחפני החברה לביטחון. בחברה לביטחון נערכו בכוחות גדולים מחשש כי רבים ינצלו את מזג האוויר הקיצי כדי להגיע אל הים. לפי שעה הציבור נשמע לצווי הבריאות ונמנע מלהגיע לחוף הים והפארקים.

כוחות משטרה בבני ברק / צילום: דוברות המשטרה
 כוחות משטרה בבני ברק / צילום: דוברות המשטרה


12:10

מבית החולים ברזילי באשקלון נמסר על חולה בן 76 מאשקלון שנפטר אמש. החולה אושפז בתאריך 24 במרץ במחלקה המיוחדת לחולי קורונה. בכך עלה מספר המתים מנגיף הקורונה בארץ ל-43.

10:00

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל הגיע ל-42. 

משרד הבריאות מעדכן כי מספר החולים בארץ עומד על 7,589 אנשים. מספר החולים במצב קשה עומד על 115, מתוכם 98 חולים מונשמים.  

מבית החולים סורוקה נמסר כי בת 67 נפטרה הלילה בביה"ח לאחר שאובחנה כחיובית לנגיף הקורונה. סבלה מריבוי מחלות רקע קשות, והועברה לפני מספר ימים מבית אבות בבאר שבע.

ביחידה לטיפול באירועים מיוחדים וביחידה לטיפול נמרץ הייעודיות לחולי קורונה בסורוקה מאושפזים כעת 25 מטופלים: 7 במצב קשה, 2 במצב בינוני והיתר במצב קל. שתי מטופלות, בת 81 ובת 24, הועברו אתמול לבית מלון.

מספר הנדבקים בקורונה ברחבי העולם עומד על 1,118,562 איש. 59,226 מתו מהמחלה. 229,274 החלימו.