הציבור החרדי מסתער על האינטרנט: המשבר יצר ביקוש שיא

בזק מדווחת על תעבורת אינטרנט בציבור החרדי שצמחה ב-40% ועל עלייה ניכרת בביקושים להתקנות

מגמה הולכת וגוברת של ביקוש לאינטרנט במגזר החרדי / צילום: shutterstock
מגמה הולכת וגוברת של ביקוש לאינטרנט במגזר החרדי / צילום: shutterstock

מגמה הולכת וגוברת של ביקוש לאינטרנט בציבור החרדי בעקבות משבר הקורונה - כך עולה מסקר שערכה חברת בזק, שמצא כי הביקוש לתעבורת אינטרנט קפץ ב-40% לעומת ימי שגרה.

לדברי בזק, הנתונים החד-משמעיים מעידים על שינויים חסרי תקדים באופן השימוש של הציבור החרדי בדיגיטל במגוון תחומי החיים - החל מצריכת חדשות, דרך לימודים ועסקים וכלה בקניות ברשת.

סמנכ"לית השיווק והחדשנות בבזק, קרן לייזרוביץ', אמרה כי "הציבור החרדי חווה אל מול איום הקורונה שינויים טקטוניים במובנים רבים, כשכולם דוחקים בו לשימוש גובר באמצעי הדיגיטל הרבים שעד היום כמעט ולא חדרו אל הציבור. עתה, הצורך הקיומי מוביל לאחד מתהליכי אימוץ האינטרנט המהירים ביותר שראינו. הגידול העצום בנתוני השימוש ברשת, לצד הגידול החד של המצטרפים החדשים, מהווים עדות לאימוץ המהיר. לצד כל זאת, אנו רואים בסקר העומק שביצענו כי החרדים ימשיכו לעשות שימוש בכלים אלה גם לאחר סיום המגפה, כך שמדובר בשינוי עמוק שעשוי להשפיע על אורח חיי החרדים, יגביר את החיבור לאוכלוסייה הכללית ויתרום לצמיחת המשק".

מהסקר עולה כי 82% מהחרדים דיווחו כי בעת הנוכחית של משבר הקורונה הם מתעדכנים בחדשות ומידע על התפשטות הקורונה דרך מקורות מידע דיגיטליים כגון אתרים ייעודיים לציבור החרדי - 56%, אתרי חדשות רגילים (ynet, וואלה, ישראל היום) - 40%, רשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר) - 25%, אבל גם באמצעים מסורתיים כמו רבנים ומובילי דיעה במגזר - 30%, פשקווילים - 8%, מפה לאוזן (חברים/משפחה/עבודה) - 39%.

עוד עולה מהסקר כי בתקופה הנוכחית של משבר הקורונה גולשים בממוצע כ-5 שעות ביום חול (באמצעות טלפון או מחשב): נשים יותר מגברים (כ-6 שעות אצל הנשים, לעומת 4.5 שעות בממוצע בקרב גברים). 78% מהציבור מדווחים על כך שהם גולשים בתקופה הזו יותר מבעבר. כמו כן, נמצא כי ניכר גידול גם בשימוש של הילדים החרדים באינטרנט במיוחד בקרב בני הנוער (13-18) - 26% מההורים דיווחו כי הילדים בגילאים אלה הגבירו שימושים באינטרנט בתקופה הנוכחית.

נתונים נוספים מהסקר מלמדים על מגמת גידול ברכישות אונליין, על לימודי תורניים מרחוק שהתגברו, על שיחות טלפון בהיקפים משמעותיים ועל נכונות להמשיך ולהרחיב את השימוש ברשת לאחר המשבר.