נגיף הקורונה | סיקור שוטף

התפשטות הקורונה: מניין המתים בישראל עלה ל-73; בן 63 מת בבי"ח סורוקה

הגבר סבל ממחלות רקע, מוקדם יותר בת 90 עם מחלות רקע מתה בשערי צדק • מניין הנדבקים עלה ל-9,404 • מצבו של ג'ונסון התייצב והוא מגיב לטיפול • בספרד מספר החולים זינק ל-147 אלף • מלון קורונה נפתח בחיפה • העוצר יימשך עד מחר ב-07:00

מחסום משטרתי בבני ברק / צילום: Ammar Awad, רויטרס
מחסום משטרתי בבני ברק / צילום: Ammar Awad, רויטרס

20:35

מספר המתים מקורונה בארץ עלה היום ל-73, זאת לאחר מותו של גבר בן 63 שסבל ממחלות רקע מת מנגיף הקורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מותה של חולת קורונה בת 67, שני דיירים נוספים מבית האבות "משען" בבאר שבע - בני 96 ו-97 וכן אישה בץ 90 בבית החולים שערי צדק. לפי נתוני משרד הבריאות, 9,404 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף, בהם 147 במצב קשה ו-122 מונשמים. 199 מהחולים מוגדרים במצב בינוני והיתר במצב קל. עד כה 801 החלימו ושוחררו לבתיהם.

בתוך כך, משלוח של ציוד רפואי הכולל רכיבי בדיקות, מסיכות וחליפות מגן עושה דרכו מקוריאה הדרומית וצפוי לנחות בנתב"ג אחר הצהריים. הנשיא ריבלין בברכה מיוחדת לחג הפסח בצל הקורונה: "לשנה הבאה - ביחד. עם ישראל חי".

מגיפת הקורונה ממשיכה לגבות מתים גם ברחבי העולם. על פי מעקב של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מניין המתים מהנגיף בארצות הברית עלה ל-12,857 בני אדם. בספרד עלה מניין המתים מהנגיף ל-14,555. באיראן נדבקו מעל ל-64 אלף. במקסיקו מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-2,785. בפנמה עלה מניין המתים ל-59. בסין דיווחו כי 65 אלף בני אדם עזבו את ווהאן, שעות ספורות אחרי הורדות מגבלות התנועה לאחר 11 שבועות.


17:20 

בחיפה נפתח המלון הראשון לאשפוז חולי קורונה במתחם אכסניית הנוער של אנ"א, על פי הצעת ראשת העיר עינת קליש רותם. מדובר במלון ייעודי לחולי מהמגזר הערבי, והוא מכיל 95 חדרים. רגע לפני החג, נקלטו כ-15 חולים קלים ראשונים. בימים הקרובים יימשך האכלוס וצפוי להיפתח מלון קורונה נוסף בעכו, גם הוא באכסניית אנ"א.


15:18 

מצבו הבריאותי של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התייצב והוא מגיב לטיפולים - כך נמסר היום (רביעי) מדובר לשכת ראש הממשלה הבריטי. ג'ונסון, שחלה בקורונה והובהל לבית החולים לאחר שהחמיר מצבו, חש בטוב והוא מונשם ללא סיוע. "ראש הממשלה נותר יציב קלינית ומגיב לטיפול. הוא ממשיך להיות מטופל ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים סנט תומאס. הוא במצב רוח טוב", כך הדובר.

08:40

משרד הבריאות עדכן כי מספר מקרי הקורונה בארץ עומד על 9,404. 71 אנשים נפטרו עד כה מהנגיף. 801 אנשים החלימו מהנגיף.

מתוך המקרים הפעילים בארץ, 8,186 במצב קל, 199 במצב בינוני, 147 במצב קשה, כשמתוכם 122 מונשמים כעת.

במחלקת קורונה ברמב"ם נפטרה אתמול בלילה תושבת הקריות בת 67 שסבלה ממחלות רקע והייתה מונשמת מספר ימים. שני גברים בני 96 ו-97 נפטרו הלילה בביה"ח סורוקה לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה. השניים שהועברו מבית אבות משען בבאר שבע, סבלו מריבוי מחלות רקע קשות ומורכבות.

גבר בן 85, חולה סיעודי עם מחלות רקע רבות ומורכבות, נפטר הלילה במרכז הרפואי העמק.

08:00

החל מהיום, ערב חג הפסח בשעה 15:00 תוגבר האכיפה, וייכנס לתוקפו עוצר כללי ברחבי הארץ עד מחר בשעה 7:00. האזרחים מתבקשים לחגוג את ליל הסדר בבתיהם במטרה למנוע גל הידבקות שני בנגיף הקורונה במהלך החג. כלל המרכולים ורשתות השיווק ייסגרו וחל איסור לעזוב את מקום המגורים, למעט טווח של מאה מטרים לזמן קצר. ההגבלות לא חלות ביישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים.

העוצר הוא השלב הנוסף בהסגר הכללי שהחל אמש ויסתיים בשישי בשעה 06:00. במסגרת הסגר תיאסר יציאה מהיישובים - אלא לשם הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים, או לשם קבלת שירותים חיוניים ובתנאי שלא ניתן להשיג את כל אלו ביישוב בו הוא מתגורר. 45 מחסומים נפרסו בצירים מרכזיים מצפון ועד דרום, כשיותר מעשרת אלפים שוטרים, לוחמי מג"ב, חיילים ופקחים פועלים לאכיפת התקנות החדשות. החל משעות הצהריים, רשת החסימות תתרחב כדי למנוע תנועה במהלך ערב החג.

בניגוד לכלל היישובים בארץ, הממשלה החליטה כי בתוך ירושלים תהיה חלוקה, ולא יהיה ניתן לעבור בין אזור אחד לאחר במהלך הסגר. ההחלטה קובעת כי העיר תחולק לשבעה רובעים - רובע אורנים, רובע אלונים, רובע דרום, רובע מזרח, רובע מערב, רובע מרכז ורובע צפון. באופן הזה, ההגבלות לא יחולו רק על שכונות ספציפיות בעיר. ביומיים האחרונים דובר על הטלת סגר רק על שכונות ספציפיות בעיר, בעלות ריכוז גבוה של חולי קורונה.

גורמי האכיפה פועלים במהלך החג בנוכחות מתוגברת, אולם מתווה הקנסות לא ישתנה בסדר ובעוצר, והסכומים יישארו זהים. אדם המפר את ההנחיה האוסרת לנוע יותר ממאה מטרים מהבית ללא סיבה מוצדקת, חייב בקנס בגובה 500 שקלים. אדם המפר את הנחיות הבידוד של משרד הבריאות ייקנס ב-5,000 שקלים.

"כל מי שיהיה על הכביש בערב ליל הסדר יצטרך לתת הסברים טובים", הזהיר גורם במשטרה. "אנו לא מתכוונים להיות סלחניים כלל, ויינתנו קנסות ללא היסוס לכל מי שיפר את הסגר".

לדברי גורם משטרתי, במהלך ההסגר חל איסור לבקר אצל שכנים גם אם נמצאים בטווח של מאה מטרים ממקום המגורים. ניתן יהיה לצאת במגבלות הטווח לזמן קצר, וחריגה ממנו תתאפשר לצורך קבלת טיפול רפואי ורכישת תרופות בלבד. דגש מיוחד יינתן במגזר החרדי במטרה למנוע התקהלות אסורה במרחב הציבורי בעת החג.