ימינה: נתניהו התחייב בפנינו "לא להפקיר את הוועדה למינוי שופטים בידי ניסנקורן"

לדברי אנשי ימינה, נתניהו התחייב גם "לעמוד על כך שתהיה לו יד חופשית בקידום הריבונות על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון ללא שום מגבלות", ואמר להם כי אנשיו של גנץ חזרו בהם מכל הסיכומים שהושגו בנושאים האלה לפני פירוקה של כחול לבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במפלגת ימינה מפרסמים הבוקר (ב') הודעה, לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפניהם "שלא להפקיר את הוועדה למינוי שופטים בידי אבי ניסנקורן". 

לדברי אנשי ימינה, אתמול בלילה התקיימה שיחה של אנשי המפלגה עם נתניהו, והוא חזר בפניהם על התחייבותו שלא להתפשר במשא-ומתן מול ח"כ בני גנץ "ולא להפקיר את השליטה" בוועדה למינוי שופטים בידי ניסנקורן.

לדבריהם, נתניהו התחייב גם "לעמוד על כך שתהיה לו יד חופשית בקידום הריבונות על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון ללא שום מגבלות", לשון הודעת ימינה.

לפי אנשי ימינה, נתניהו אמר להם כי אנשיו של גנץ חזרו בהם מכל הסיכומים שהושגו בנושאים האלה קודם לפירוקה של כחול לבן, והוצגו הקווים האדומים של גוש הימין במשא-ומתן, ובהם זכות הווטו לימין בוועדה למינוי שופטים.

לדברי גורמים המעורבים במשא-ומתן, אחת הבעיות הניצבות בפני הצדדים היא החשש של נתניהו מפני פסיקת בג"ץ שלא תאפשר לו לכהן כראש הממשלה בצל משפטו הפלילי. לשם כך הוכנס סעיף בטיוטת ההסכם שתאפשר להכין פסקת התגברות בחקיקה שתגבור על פסיקה ספציפית כזו.