אמזון תורמת לקופת חולים כללית מיליון שקל לרכישת ציוד רפואי

התרומה ניתנה לקרן לבריאות ישראל של ארגון ידידי קופת חולים כללית בארה"ב • הסכום ישמש לרכישת מסכות, מכשירי ECMO וציוד מציל חיים אחר לטיפול בחולי קורונה ולסייע במאבק במגפה

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס

אמזון תורמת מיליון שקל (300 אלף דולר) לקרן לבריאות ישראל (The Israel Healthcare Foundation) של ארגון ידידי קופת חולים כללית בארה"ב. 

לפי הודעת אמזון, התרומה לקרן לבריאות ישראל, תשמש את הכללית, כארגון הבריאות הגדול בישראל (מתוך ארבעת קופות החולים הפועלות בישראל), לרכישת מסכות, מכשירי ECMO (המשמשים לחמצון דמם של מטופלים) וציוד מציל חיים אחר לטיפול בחולי קורונה ולסייע במאבק במגפה.

פרופ' אהוד דוידסון, מנכ"ל קופ"ח כללית, מסר לאור התרומה, "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת, שלא הכרנו כמותה. אנו עובדים מסביב לשעון לטפל בחולי קורונה, להגן על הצוות הרפואי ולהילחם בנגיף. תמיכתה של אמזון בשעה קריטית זו מאפשרת לנו להמשיך בעבודה מצילת-חיים זו".

לא מדובר בתרומה ייחודית לישראל. אמזון העבירה תרומה של 7 מיליון דולר לעמותות הפועלות ללא מטרת רווח והתומכות בקהילות מקומיות בארה"ב והמייסד והמנכ"ל ג'ף בזוס תרם 100 מיליון דולר במטרה "להאכיל את האזרחים הרעבים בארה"ב שמצב הורע בעקבות משבר הקורונה".

באירופה תרמה אמזון סכום של כ-21 מיליון אירו לארגוני סיוע שונים התומכים בנפגעי הנגיף, כשהיא השיקה גם את מערכת ה-AWS Diagnostic Development Initiative התומכת במחקר ופיתוח של בדיקות מהירות ומדויקות לנגיף הקורונה. כמו כן, הקימה אמזון קרן סיוע בהיקף של 25 מיליון דולר לשותפים ולספקים ולעובדים. הקרן מציעה מענקים של עד 5,000 דולר לאדם למאובחנים בנגיף או לשוהים בבידוד בדמות השלמת הכנסה.

חברות גדולות אחרות תרמו גם הם סכומים למחקר ולתמיכה בקהילה ואחרות מפנות משאבים לייצור ציוד. כך, למשל, בתי התפירה של מעצבי האופנה הגדולים בעולם עברו לייצר מסכות.