נגיף הקורונה | סיקור שוטף

עירית ירושלים מודיעה על האצת קצב העבודות בפרויקטים של תשתיות

מבין חולי הקורונה בארץ, 146 במצב קשה (109 מהם מונשמים כעת), 142 במצב בינוני, והיתר במצב קל • 3,754 חולי קורונה בישראל כבר החלימו מהמחלה • משרד הבריאות סיים את בדיקת התקלה במעבדה במכון ויצמן: "לא ניתנה הנחייה למעבדות לתרגם תשובה גבולית לתשובה חיובית"

חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP
חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP

22:00

בעקבות חברות התשתית הממשלתיות, מודיעה גם עירית ירושלים על האצת קצב העבודות בפרויקטים של תשתיות לתחבורה ומגורים בעיר, תוך ניצול התנועה הדלילה בכבישים על-רקע משבר הקורונה.

העיריה משרד התחבורה, צוות תכנית אב לתחבורה וחברת מוריה החליטו לקדם את עבודות תשתית להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה תוך התמקדות במוקדי הפרעה לתחבורה כמו צמתים. העבודות הכוללות חפירה והנחת תשתית תקשורת מסילתית ותשתית למסילות בצמתים מרכזיים בצפון העיר ובדרומה יוקדמו במספר חודשים ויחלו בימים הקרובים.

פרויקט נוסף שהוקדם בכחצי שנה הוא סלילת נתיב תחבורה ציבורית ייעודי באורך 2.5 ק"מ בכביש בגין החוצה את העיר מצפונה לדרומה. פרויקטים מרכזיים נוספים שקודמו הם המחלף בצומת הגבעה הצרפתית, הקמת מחלפים בפרויקט הכניסה לעיר ובגינות סחרוב.

21:30

משרד הבריאות מעדכן שישנם 13,491 מקרי קורונה בארץ. 3,754 מתוכם החלימו מהנגיף. 172 נפטרו מהנגיף. 146 במצב קשה ו-142 במצב בינוני. מדובר בעלייה של 226 מקרי קורונה ב-24 שעות האחרונות, וכ-130 מקרים מאז שעות הבוקר. 

19:00

משרד הבריאות הודיע כי הוא סיים את בדיקת התקלה במעבדה במכון ויצמן,  שבעקבותיה קשישים אושפזו כחולי קורונה במחלקות ייעודיות בבתי חולים למרות שבבדיקה חוזרת שבוצעה התבררו כבריאים. לפי ההודעת המשרד, מכון ויצמן לא יבצע בדיקות עד לתיקון הליקויים. 

ממשרד הבריאות נמסר כי "הנושא אותר על ידי בתי החולים אסותא, קפלן וברזילי ובאמצעות בדיקות חוזרות במעבדות של בתי החולים. במשרד הבריאות מעדכנים כי על פי הבדיקה במכון היו 19 בדיקות false positive כלומר אנשים נמצאו כחולים על אף שהם לא היו חולים.

המשרד מבהיר כי לא ניתנה הנחייה למעבדות לתרגם תשובה גבולית לתשובה חיובית. המעבדה במכון ויצמן תחזור לעבוד לאחר סיום עבודת התיקונים לפי דרישות משרד הבריאות. משרד הבריאות עובד יחד עם מכון וייצמן בתיאום ושיתוף מלא למען הצלחה במשימה הלאומית המשותפת".

17:20

ראש העדה הדרוזית השיח' מואפק טריף הודיע כי לראשונה בתולדות העדה הדרוזית בישראל: לא יתקיימו חגיגות נבי שוועיב, החג החשוב ביותר של העדה הדרוזית האמור היה להתקיים בעוד שישה ימים.

לפי הודעת השיח': "בהתחשב במצב החירום שהמדינה עוברת מאז החלה התפשטות נגיף הקורונה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות וכל הגורמים המוסמכים, ועם התקרב חגיגות נבי שוועיב עליו השלום ואחרי התייעצויות עם כל הגורמים הרלונטיים, השיח', מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, מבקש להודיע בכאב שהחלטה שהתקבלה היא ביטול כל החגיגות והפעילויות של חג נבי שוועיב במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף. במסגרת ההחלטה בוטלו ערב התפילות ב-24 לאפריל וכל טקסי קבלת הפנים שהיו אמורים להתקיים -ב25 באפריל וכן את התהלוכות הציבוריות. כלל הפעילויות והחגיגות מבוטלות.

"החלטה זו התקבלה בצער ובכאב, אך הכל נעשה למען שמירה על בריאות הציבור. השיח' מודה לבני העדה על שמירת ההנחיות וניתן לראות זאת בנתוני התחלואה הכמעט אפסיים בעדה, למעט צוותי רפואה. בכך מצטרפים הדרוזים לשאר הדתות בישראל בביטול הטקסים ההמוניים והאירועים הקשורים לחגים השונים, פסח פסחא והרמדאן".

16:55

חברת אגד מעדכנת כי החל ממחר (יום ב') תוכפל התחבורה העירונית והפרברית בכל חלקי הארץ, מ-25% פעילות בה היא פועלת כיום ל-50% פעילות. התחבורה הבין עירונית המהירה לא תתוגבר למעט הקווים "נושקי הרכבת" דוגמת קו 480 מת"א ארלוזורוב לירושלים וקו 910 מת"א לחיפה שיעבדו בתדירות של פעמיים בשעה לפחות. שאר הקווים הבינעירוניים יפעלו רק במתכונת של קווי שירות מאספים. את כל המידע הנקודתי והעדכני ניתן יהיה למצוא באתר אגד.

16:25

הרשות לתחבורה הציבורית מעדכנת כי מערך קווי האוטובוסים יתוגבר, כחלק מהנחיות הממשלה המאפשרות הגדלת מספר האנשים המורשים לצאת מהבית לעבודה. נקבע כי יתוגברו קווי התחבורה הפעילים, ויתווספו חלק קווי תחבורה ציבורית שפעילותם הופסקה לפני כחודש ומרשתים את הציבור למרכזי תעסוקה ומרכולים. החזרה לפעילות תערך בהדרגה, החל ממחר ובהתאם ליכולת מפעילי התחבורה לגייס נהגים שהוצאו לחל"ת.

גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית הנחו את מפעילי התחבורה לתגבר קווים שבהם נרשם עומס. התחבורה הציבורית תמשיך לפעול עד לשעה 20:00 בערב מידי יום, ופעילותה תיפסק בסופי השבוע. נוסעי התחבורה הציבורית נדרשים להטות מסכה, בלעדיה לא תתאפשר נסיעה. בנוסף נקבע כי לא ניתן יהיה לשלם לנהג במזומן, והנוסעים צריכים להטעין את כרטיס הרב-קו לפני העלייה לאוטובוס. שורת הנוסעים הראשונה בסמוך לנהג תישאר ריקה, ובכל קו תותר נסיעה של 20 נוסעים לכל היותר.

10:15

על רקע החלטת הממשלה לאפשר קיום מניינים עד 19 איש, הרה"ג יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד בקריית מלאכי, מתנגד בשלב זה לקיום תפילה במרחב הציבורי. בהודעה מיוחדת שהוציא הבוקר, קובע הרב כי לאחר התייעצות עם בכירי הרופאים, "דעתי שהיא דעת תורה, שאסור בשום פנים ואופן להתפלל במרחב הציבורי, ולהמשיך להתפלל דרך המרפסות - כפי שהיה עד היום". לדברי הרב, "מי שאין לו אפשרות להתפלל דרך המרפסת, עליו להתפלל ביחיד".

9:25

מספר הקורבנות מנגיף הקורונה בישראל עלה הבוקר (א') ל-171 בני אדם שנפטרו מהמחלה. בסך-הכול נרשמו בארץ 13,362 מקרי קורונה מאומתים, מתוכם 156 במצב קשה (109 מהם מונשמים כעת), 140 במצב בינוני, והיתר במצב קל. 3,564 חולי קורונה בישראל כבר החלימו.