הייתה מפולת? שלוש מניות שזינקו לשיאים חדשים

לצד אמזון ונטפליקס, שמניותיהן זינקו בשבוע שעבר לשיאים חדשים על רקע משבר הקורונה שהביא לקפיצה בביקושים לשירות שהן מספקות, יש עוד מספר מניות של חברות ענק שרשמו בשבוע שעבר עליות חדות וטיפסו לשיאים חדשים

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

לצד אמזון  ונטפליקס, שמניותיהן זינקו בשבוע שעבר לשיאים חדשים על רקע משבר הקורונה שהביא לקפיצה בביקושים לשירות שהן מספקות, יש עוד מספר מניות של חברות ענק שרשמו בשבוע שעבר עליות חדות וטיפסו לשיאים חדשים.

1. וול מארט. לצד ענקית האונליין אמזון, גם ענקית הקמעונאות האמריקאית וול מארט, היא אחת המרוויחות הגדולות מהמשבר. מניית וול מארט  זינקה ביום שישי לשיא חדש ושווי השוק של החברה הגיע לכ-374 מיליארד דולר. 

אתמול הודיעה וול מארט כי בכוונתה לגייס עוד 50 אלף עובדים, לאחר שכבר גייסה 150 אלף עובדים בשבועות האחרונים. זאת, בתקופה שיותר מ-22 מיליון אמריקאים איבדו את מקומות עבודתם. עם זאת, כ-85% מהעובדים החדשים גוייסו על בסיס זמני או לעבודה חלקית ולא למשרות מלאות. 

2. אבוט. חברת  Abbott Laboratories המספקת ציוד רפואי , ערכות לטיפולים שונים וערכות בדיקה יכולה להיות אחת המרוויחות הגדולות ממשבר הקורונה. החברה פיתחה ערכת בדיקה לנגיף הקורונה שיכולה, ככל הנראה, לספק תוצאות בתוך כשעה. הערכה עדיין לא קיבלה אישור FDA אולם מדינות שונות, ביניהן גם ישראל, הזמינו מיליוני "קיטים".

החברה דיווחה בשבוע שעבר על צמיחה של 2.5% בהכנסות הרבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-7.7 מיליארד דולר, בכ-250 מיליון דולר מעל צפי האנליסטים. בשורה התחתונה הציגה אבוט רווח של 65 סנט למניה, 4 סנט מעל צפי האנליסטים. 

מניית אבוט  עלתה בכ-30% בשנה האחרונה, למחיר של 96 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-169 מיליארד דולר. 

3. אלי לילי. ענקית התרופות אלי לילי ( Eli Lilly and Company ) נסחרת כיום בשווי של כ-150 מיליארד דולר לאחר שמניית החברה טיפסה ביום שישי לשיא חדש. בשנה האחרונה רשמה מניית אלי לילי  עלייה של 36%. 

החברה צפויה לדווח השבוע (ב-23 באפריל) על תוצאותיה ברבעון הראשון והאנליסטים המסקרים אותה צופים הכנסות של כ-5.5 מיליארד דולר ורווח של 1.49 דולר למניה. 

לצד גיליאד, סאנופי וחברות נוספות, גם אלי לילי מוזכרת בפרסומים שונים לאחרונה כחברה שתרופות נסיוניות שיש לה בצנרת עשויות לעזור לחולי קורונה.