משרד התקשורת אישר לפרטנר והוט מובייל הרחבה של הרשת הסלולרית

מדובר בהרחבה של 80 אתרים שיוכלו להפעיל תדרי 700 מגה הרץ שניתנו לחברות לשימוש זמני עד מכרז הדור החמישי

מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן ושר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן ושר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

משרד התקשורת אישר לחברות פרטנר והוט מובייל תוספת של עוד 80 אתרי סלולר לשימוש בתדרי ה-700 מגה הרץ שהחברות קבלו. מדובר בתוספת שנייה שהחברות מקבלות, וזאת במסגרת היתר זמני שקבלו לשימוש בתדרי ה-700 מגה הרץ. שתי החברות משלמות אגרות באופן מלא על השימוש בתדר שהוענק להן באופן זמני עד מכרז הדור החמישי.

משרד התקשורת התיר לפרטנר והוט, השותפות ברשת הסלולרית PHI, הרחבת כמות האתרים שבהם עושות החברות שימוש בתדרים, וזאת כחלק ממגמה של המשרד לנסות ולעזור לחברות שמבקשות פתרונות ספציפיים בתקופה זאת. בעקבות הבקשה יותקנו ברשת 80 אנטנות נוספות שיוכלו להשתמש בתדר. מדובר אומנם בטיפה בים, כי ל-PHI יש 2,500 אתרים, אך לתדר ה-700 מגה הרץ יש יתרונות רבים, והוא תדר איכותי מאד עבור חברות סלולריות.

בסך-הכול התיר המשרד שימוש זמני בתדר בכמה מאות אתרים ולא בכלל הרשת. הסיבה לכך היא שהמשרד לא רצה שהחברות יצברו יתרון גדול מדי על יתר החברות הסלולריות בגלל היתרונות של התדר, ולא רצה שההצעות שלהן במכרז ירחיקו לכת מדי בגלל שהן כבר השקיעו בבניית אתרים בהיקף נרחב מדי, ואז גם יקרה מצב שלא ניתן יהיה לפרק אתרים במקרה שלא יזכו במכרז.

השימוש בתדר ה-700 מגה הרץ סייע רבות לשתי החברות ועזר להן לפתור בעיה גדולה של עומס בעקבות ההצטרפות של הוט מובייל לרשת של פרטנר.

משרד התקשורת הודיע עם פרוץ משבר הקורונה כי יהיה מוכן להקל על חברות הסלולר ולהקצות תדרים באופן זמני, תוך כדי תשלום אגרות באופן מלא. החברות נמנעו עד כה מלנצל את ההטבה בגלל גובה האגרות. החברות מצפות שהמדינה תקל עליהן באגרות או שלכל הפחות תקזז להן את הסכומים של האגרות כנגד התחייבותן להשקיע ברשתות, שנזקקות להרחבות באופן דחוף.