אינסייט פרטנרס הובילה השקעה של 12 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי גרנולייט

את הסבב הובילה הקרן האמריקאית אינסייט פרטנרס, שחתומה על השקעה בכמה מחדי הקרן הבולטים בישראל • בסך הכל החברה גייסה כ-15.5 מיליון דולר

אסף עזרא וטל סייג, מקימי גרנולייט / צילום: גרנולייט
אסף עזרא וטל סייג, מקימי גרנולייט / צילום: גרנולייט

הסטארט-אפ הישראלי גרנולייט (Granulate), המפתח מוצר לשיפור ביצועים בזמן אמת של שרתי ענן, הודיע היום (ד') על השלמת סבב גיוס בסך 12 מיליון דולר. את הסבב הובילה הקרן האמריקאית אינסייט פרטנרס, שחתומה על השקעה בכמה מחדי הקרן הבולטים בישראל. עוד השתתפו בסבב הקרנות מהקרנות TLV פרטנרס וחץ ונצ'רס, שהשקיעו בחברה גם השקעת סיד. בסך הכל החברה גייסה כ-15.5 מיליון דולר, והשקיעו בה גם המשקיעים הפרטיים היזם הסדרתי בני שניידר, מייסדי הסטארט-אפ WalkMe דן עדיקא ורפי סווירי, ומייסדי דמיסטו שנמכרה לפאלו אלטו תמורת כחצי מיליארד דולר.

גרנולייט הוקמה על ידי אסף עזרא, המכהן כמנכ"ל וטל סייג המכהן כסמנכ״ל טכנולוגיות. השניים הכירו במהלך שירותם הצבאי בתוכנית תלפיות. "היינו שני החבר'ה היחידים בצוות שלמדו מדעי המחשב, וכך גילינו שמאוד כיף לנו לעבוד יחד ואנחנו מסתדרים מאוד טוב", מספר עזרא ל"גלובס". את החברה הקימו ב-2018 לאחר שירות של כעשר שנים ביחידות 8200 ו-81 בתחומי הסייבר. החברה מעסיקה כיום 15 עובדים בתל אביב, ובעקבות הגיוס מתכננת להרחיב את צוות העובדים שלה פי 3, מחציתם בישראל ומחציתם בארה"ב ובאנגליה.

המערכת שפיתחו מותקנת על שרתים של חברות במרכזי נתונים פיזיים ובאפליקציות ענן, ולומדת את הביצועים של כל שרת ואת האופן בו הוא מקבל בקשות. בחברה כמו נטפליקס למשל, פעולה כמו התחברות לחשבון של משתמש הקצה יכולה להוביל לעשרות ואף מאות בקשות מאחורי הקלעים, כמו כניסה לחשבון, תיעוד שעת ההתחברות והמיקום, טעינה של המלצות צפייה והיסטוריה וכדומה. כאשר בקשת התחברות מגיעה לשרת, סדר הפעולות והאופן בו הוא מקצה משאבי מחשוב לביצוען נקבע בהתאם למערכת ההפעלה, באופן גנרי. כלומר, יתכן שבקשה תטופל קודם, למרות שזמן הטיפול בה יהיה ארוך, וכך בקשות אחרות יאלצו להמתין זמן רב. התוצאה תהיה שמשתמש הקצה יחווה האטה או עצירה בתוך האפליקציה.

לאחר שהיא לומדת את אופני הפעולה של השרתים בבואם להתמודד עם בקשות, הפלטפורמה של החברה מנתבת מחדש, באופן אוטומטי, את הקצאת משאבי המחשוב, כדי לשפר את הביצועים של בקשות מסויימות - וכך להביא לשיפור בביצועים של האפליקציה לפי סדרי העדיפויות של הלקוח. "בנטפליקס, הם ירצו שכמה שיותר משתמשים יקבלו שידור באיכות הכי גבוהה ובלי להתקע. כלומר, כמה שיותר תעבורה לכמה שיותר משתמשים", מסביר עזרא כיצד סדר העדיפויות הזה יכול להראות.

לדבריו, החברה משרתת כיום עשרות לקוחות בישראל, בארה"ב, באירופה ובדרום מזרח אסיה. כיוון שהחברה מיעלת את האופן בו לקוחותיה צורכים משאבי מחשוב, היא יכולה לתרום גם להוזלת העלויות של משאבי מחשוב. לדברי עזרא, התכונה הזו שלה, הופכת את הפלטפורמה של גרנולייט למבוקשת במיוחד בתקופת הקורונה, בה חברות רבות מבקשות לחסוך בהוצאות.

עזרא מספר שהחברה יצאה לסבב הגיוס כדי לתמוך בצמיחה המואצת שהיא צופה בתקופה הקרובה, והתחילה לדבר עם המשקיעים בחודש בפברואר "כשכבר התחיל האירוע". לדבריו, "ההשפעה המיידית של הדבר הזה הייתה שהכל נעשה דרך זום. זה מאוד מוריד את האיכות של האינטראקציה הבין אישית, שחשובה מאוד בשיחות עם משקיעים. קשה לקרוא שפת גוף ולהבין את הצד השני ואת התגובות שלו".

"הצורך לספק חוויות דיגיטליות עם ביצועים גבוהים ועלויות תשתית נמוכות מעולם לא היה חשוב יותר, ולגרנולייט יש הצעה מבודלת המבוססת למידת מכונה, שאינה תלויה בניהול קונפיגורציה או פתרונות רכישת משאבים בענן", נמסר מטעם לוני ג'אפה, מאינסייט פרטנרס.

"אסף וטל פותרים בעיה שאמרו לנו לא פעם שלא ניתן לפתור טכנולוגית. עם זאת, הנחישות יחד עם הרקע הטכנולוגי העמוק של השניים, הפכו את ההחלטה להובלת סבב הסיד לקלה עבורנו. לשמחתנו הם בחרו לעבוד איתנו", נמסר מטעם שחר צפריר, שהשקיע בחברה מטעם קרן TLV. לדבריו, בחברה "השכילו גם לצרף להשקעת הסיד מספר יזמים מנוסים שהבינו את גודל הבעיה וחשיבות הפתרון של גרנולייט. אין ספק שהפידבק שלהם תרם רבות למיקוד המוצר וקידם את הגיוס המרשים שלהם כרגע מאיניסייט".