אפקט הקורונה: אלביט מוציאה לחל"ת 300 עובדים

החברה, המעסיקה כ-12 אלף עובדים בכ-30 אתרים ברחבי הארץ, הוציאה לחופשה עובדים שפעילותם לא אפשרית בגלל עוצר הטיסות לצד אנשי מטה

חברת אלביט הוציאה 300 מבין כ-12 אלף עובדיה לחל"ת בעקבות משבר הקורונה. צעד זה מגיע לאחר שהחברה נקטה בצעדים נוספים כמו צמצום היקפי משרה, ומיצוי ימי חופשה. העובדים שהוצאו לחופשה מגיעים מכל חטיבות ואתרי החברה, אך לא מקרב עובדי הייצור וההרכבה, שם נמשכת העבודה בשלוש משמרות, גם כן בשל מגפת הקורונה.

העובדים שהוצאו לחופשה באים מקרב מטה החברה, וכן עובדים מקרב בעלי התפקידים שלא ניתן לבצעם בשל סגר הטיסות, דהיינו עובדים שתלויים בטיסות על מנת לבצע את עבודתם באתרי הלקוח.

לפני כשבוע פרסמה אלביט מערכות דוח ובו עדכון עסקי על רקע המגפה. בעוד שלפני כחודש, כשאלביט פרסמה את דוחות 2019, בחברה עוד לא זיהו פגיעה בשל המגפה, כעת נכתב בדיווח כי "בהמשך לכך, החלו שיבושים בחלק מהפעילויות העסקיות שלנו ". אלביט ציינה בדיווח כי היא עוקבת אחר הפעילויות הללו באופן הדוק ותעדכן את השוק בהתאם, וכי יזמה "סדרה של צעדים לשליטה בעלויות כדי לסייע בצמצום ההשפעה הפיננסית על החברה".

בדוח ציינה עוד אלביט כי לחברה "מאזן בריא, רמות מזומנים מספקות וגישה לקווי אשראי שיש בהם כדי לספק נזילות כשנדרש. השתמשנו בחלק מהמשאבים הפיננסיים שלנו כדי לממן את הספקים שלנו ולבנות כריות ביטחון של מלאים היכן שנדרש". בסוף 2019 היו לאלביט בקופה 281 מיליון דולר, לאחר שביצעה רכישות משמעותיות בשנים האחרונות.