בכירי הפרקליטות נגד דן אלדד ובעד מנדלבליט: "התנהלותך מנוגדת לכל אתוס"

פרקליטי מחוזות, מנהלי מחלקות ומשנים של פרקליט המדינה פנו אל אלדד במכתב חריף בו גינו את התנהגותו ונתנו גיבוי מלא למנדלבליט • "אנו מזועזעים מכך שבמקום להתייחס לטענות לגופן, בחרת להטיל רפש ביועמ"ש ובמניעיו להתנגד להארכת המינוי שלך"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט ועו"ד דן אלדד, ממלא-מקום פרקליט המדינה / צילומים: רפי קוץ, איל יצהר
היועמ"ש אביחי מנדלבליט ועו"ד דן אלדד, ממלא-מקום פרקליט המדינה / צילומים: רפי קוץ, איל יצהר

שורה של פרקליטים בכירים התייצבו היום (ו') לצדו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ונגד ממלא-מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, המסוכסכים ביניהם. חברי ההנהלה הבכירה של הפרקליטות, פרקליטי מחוזות, מנהלי מחלקות ומשנים של פרקליט המדינה פנו אל אלדד במכתב חריף, בו הם מגנים את התנהגותו ונותנים גיבוי מלא ליועמ"ש.

נזכיר כי אתמול (ה') שלח היועמ"ש מכתב חריף לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ', שבו התנגד נחרצות להארכת כהונתו של אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה. מנדלבליט כתב כי אלדד כשל הן בתחום הניהולי והן בתחום הערכי. אלדד טען מנגד כי התנגדותו הנחרצת של מנדלבליט להארכת כהונתו נובעת מכך שאלדד בודק מידע מטריד בעניינו.

"אין זה מנהגנו ללבן באופן הזה את חילוקי הדעות המתגלעים בתוכנו. אף כשהסכמת לקחת על עצמך את תפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה ללא תמיכת היועמ"ש, לא הבענו דעתנו בקול", פתחו הבכירים בפרקליטות את מכתב לאלדד. ואולם, הם המשיכו, "הפעם החלטנו לחרוג ממנהגנו ולהשמיע את קולנו באופן צלול וברור לנוכח התנהלותך, המנוגדת לכל אתוס עליו התחנכנו וחינכנו דורות של פרקליטים".

לדברי הבכירים, יש להם אמון מלא ביועמ"ש ובמכתב שבו העביר אתמול לנציב שירות המדינה, בו יצא נגד הארכת מינויו של אלדד.

בכירי הפרקליטות ומשרד המשפטים כותבים לאלדד כי הם לא היו מוציאים מכתב זה לולא "ההודעה המבישה והבלתי לגיטימית שפרסמת אמש". לדבריהם, "אנו מזועזעים מכך שבמקום להתייחס לטענות (של מנדלבליט. ח',מ') לגופן, בחרת להטיל רפש ביועמ"ש ובמניעיו להתנגד להארכת המינוי שלך, תוך פרסום יזום של בדיקה שאתה עורך על-פי הודעתך. אף אם קיימת בדיקה חשאית כזאת, הרי שפרסומה לצורך התמודדות עם טענות היועמ"ש הוא מעשה שלא ייעשה, המעקר מהיסוד את חשאיות הבדיקה והאפקטיביות שלה ומנוגד לכל ערך בסיסי בעבודת הפרקליט".

עוד כתבו הבכירים לממלא-מקום פרקליט המדינה כי ככל שקיימת בדיקה כזו ביחס למנדלבליט, נראה כי המטרה היחידה של פרסומה ברבים היא "לשמש קרדום לחפור בו לצורך הדיפת הביקורת המוצדקת של היועמ"ש עליך".

על המכתב התקיף לאלדד חתומים, בין היתר, המשנים לפרקליט המדינה (פלילי), עורכי הדין מומי למברגר, ליאת בן-ארי, נורית ליטמן ואורית קוטב; פרקליטי המחוזות, עורכי הדין עמית אייסמן, רחל אבישר אבלס, אלון אלטמן, ציון אילוז, אשרה גז, דני ויטמן, ליאורה חביליו ואיילה פילוס; ובכירים נוספים.