דירות גדולות יותר ב-10 מ"ר וחניה תת-קרקעית: תמ"א 2 בת"א

תמ"א 2 ברחוב צירלסון 22 בת"א • נציג בעלי הדירות: "הקושי הגדול היה להביא את הדיירים, כי רוב הבניין בשכירות. היה צריך למצוא את כל הבעלים ולהביא אותם לפגישות"

צירלסון 22, תל אביב / הדמיה: קון וסרמן
צירלסון 22, תל אביב / הדמיה: קון וסרמן

סיפור הפרויקט: 

דני מור, מנכ"ל בסט יזום, מספר: "ההליך שהתרחש בפרויקט הזה הוא מקרה בוחן להשפעה הדרמטית של אתגרים תכנוניים הניצבים בפני יזמים. תחילת ההליך בהתקשרות ממושכת עם בעלי הדירות במסלול חיזוק ועיבוי הדירות. בפרק הזמן שחלף התאשרה תוכנית הרובעים בתל אביב ושונתה מתכונת ההתקשרות וההסכמים מהקצה לקצה למסלול הריסה ובנייה מחדש. כך שכמעט שנתיים עבדנו על תכנון לתמ"א 1 ואז עברנו למתכונת של תמ"א 2 ,שדרש תכנון מחדש והסכמים חדשים. ודאות תכנונית הייתה יכולה לחסוך לנו זמן ומשאבים כספיים ניכרים בהליך סרק בתחילתו של קידום הפרויקט".

צירלסון 22, תל אביב / הדמיה: קון וסרמן
 צירלסון 22, תל אביב / הדמיה: קון וסרמן

דני ילון, נציג בעלי הדירות: "הקושי הגדול היה להביא את הדיירים, כי רוב הבניין בשכירות. היה צריך למצוא את כל הבעלים ולהביא אותם לפגישות. היה ברור שלרובם יש אינטרס לעשות את זה, אבל זה לקח זמן. עשיתי מכרז ליזמים, ובסוף הצד האנושי הכריע שם - לא שני מטר לפה או לשם. אני בא מעולם של מדיטציה וגם עוסק בנדל"ן, אני אוהב אנשים. המפתח הראשון הוא לקחת חברה שמדברת איתך בגובה העיניים. יש חברות נפוחות מעצמן שמביאות מצגות - צריך שתהיה כימיה. וחוץ מזה צריך עורך דין טוב, ושיהיה בנאדם. אנחנו לקחנו את גולדפרב. היו אצלנו למשל שתיים-שלוש נשים מבוגרות מאוד, הרגישו את המצוקה שלהן".

התמורה ליזם:

11 דירות

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בבניין חדש, גדולה יותר ב-10 מ"ר מהדירה הנוכחית, בקומה אחת גבוהה יותר.

חניה:

לכל דירה חניה בחניון תת-קרקעי.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט חמש שנים. כל הדיירים חתמו על הסכם, ממתין לכניסה לדיון בועדה למתן החלטה להיתר בתנאים.

מיקום מדויק: צירלסון 22 תל אביב

המצב הקיים: 12 יחידות דיור 

יזם: בסט התחדשות עירונית בשיתוף גורדי ו- 4IG.

קבלן: בסט בנייה

אדריכל: קון וסרמן אדריכלים