הקורונה ייצרה ביקושים משמעותיים למוצרי פריגו ברבעון הראשון

הרבעון הראשון הסתיים עם הכנסות של מעל 1.3 מיליארד דולר, צמיחה של 14.2% לעומת הרבעון המקביל • החברה השעתה את התחזית השנתית שלה בשל האי-ודאות הנגרמת ממשבר הקורונה

מורי קסלר, מנכ"ל פריגו / צילום: רויטרס
מורי קסלר, מנכ"ל פריגו / צילום: רויטרס

חברת התרופות פריגו עקפה את התחזיות ברבעון הראשון של השנה, אך משעה את התחזית השנתית שלה בשל האי-ודאות הנגרמת מהמשבר. פריגו  עקפה בדוחות גם את הנתונים המקדמיים שפרסמה לפני מספר שבועות.

הרבעון הסתיים עם הכנסות של מעל 1.3 מיליארד דולר, צמיחה של 14.2% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הגיע ל-145.7 מיליון דולר, בעוד שפריגו העריכה לאחרונה שיסתכם ב-140-145 מיליון דולר, והרווח התפעולי Non-GAAP הגיע ל-225.2 מיליון דולר, מעל הרף העליון של הערכת החברה מלפני מספר שבועות.

בשורה התחתונה, פריגו הציגה רווח נקי חשבונאי (GAAP) של כ-106 מיליון דולר, לעומת רווח של 63.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם בכ-157 מיליון דולר שהם 1.14 דולר למניה, גבוה מתחזיות האנליסטים.

פריגו עוברת לאחרונה שינוי במסגרתו היא מתמקדת במה שהיא מגדירה Self Care (בניגוד ל-Healthcare), כלומר מוצרים צרכניים למניעת מחלות ולשיפור איכות החיים. תחום ה-Self Care לצרכן באמריקה הניב ברבעון הכנסות של 701 מיליון דולר, עלייה של 20.4% לעומת הרבעון המקביל, כשרכישת Ranir מהשנה שעברה תרמה 55 מיליון דולר להכנסות. תחום זה בשאר העולם צמח ב-9.1% ל-383 מיליון דולר, ותחום תרופות המרשם צמח ב-6.5% ל-258 מיליון דולר.

מורי קסלר, מנכ"ל פריגו, מסר כי "בזכות העובדים האמיצים של פריגו, אנחנו מסוגלים לדווח על רבעון של צמיחה חזקה בכל תחומי הפעילות עם מכירות ורווחיות מעל הציפיות. התחלנו את השנה עם מגמות חזקות הדומות לאלו שחווינו ברבעון הרביעי של 2019, אך העסק שלנו זינק משמעותית בחודש מרץ בתגובה לביקושים הגלובליים שנוצרו בשל מגפת COVID-19. שווה לציין, שהצוות שלנו לא רק דאג להמשך הפעילות העסקית, אלא שהוא גם עשה התקדמות משמעותית נוספת במעבר לתחום ה-Self Care. פריגו ללא ספק ממוצבת היטב לעתיד 'הנורמלי החדש' שבו יידרשו מוצרי Self Care אפילו יותר מאשר בעבר".

כאמור, התחזית השנתית שנמסרה ברבעון הקודם מושעית בשלב זה. לפי החברה, "בשל התנודתיות והאי-ודאות על רקע מגפת COVID-19 והפוטנציאל שלה על הביקוש, היכולת של החברה לייצר ולספק מוצרים והנזילות הכללית בסביבה הנוכחית, בין היתר, החברה אינה מספקת תחזית מעודכנת ל-2020".

התחזית שסופקה ברבעון הקודם וכבר אינה בתוקף דיברה על צמיחה של 6%-7% בהכנסות, צמיחה בהכנסות האורגניות בגובה 3% ורווח נקי Non-GAAP של 3.95-4.15 דולר למניה.

פריגו נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב בשווי 7.4 מיליארד דולר.