בורסות עולם | סיקור שוטף

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; טבע קפצה בכ-10%

עוד כ-3.2 מיליון מובטלים נוספו למעגל דורשי התעסוקה בארה"ב בשבוע האחרון • הנפט  רשם ירידה של 3.5% בסיומו של יום תנודתי • בורסות אירופה ננעלו בעליות • הזהב קפץ ל-1,726 דולר לאונקיה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

ארדואן בצרות: הלירה הטורקית נופלת לשפל היסטורי; וגם, מה כבר ניתן לראות דרך הדוחות הכספיים של החברות הגדולות? הצטרפו לדו"ח השווקים היומי עם גיא בן סימון // שידור חי

23:00 

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות, אם כי המגמה החיובית נחלשה בשעתיים האחרונות של המסחר. 

מניית טבע קפצה בכ-10% בעקבות דוחות טובים שפרסמה החברה לפני פתיחת המסחר. 

ליפט זינקה בכ-22% לאחר שפרסמה אמש דוחות טובים לאחר סיום המסחר. 

הנפט מסוג WTI סיים יום תנודתי בירידה של 3.5% לרמה של 23.14 דולר לחבית. 

21:25

נמשכות העליות בוול סטריט. מניית סולאראדג'  צונחת על רקע אכזבה מדוחות החברה לרבעון הראשון.

הזהב רושם עלייה של כ-2.5% ומחיר האונקיה מטפס ל-1,731 דולר. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות מניות אבן קיסר , אודיוקודס, לייבפרסון , טאואר, נייס  ופריון. 

18:40

יום המסחר באירופה ננעל בעליות. בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית. 

מניית זום  מזנקת. החברה דיווחה היום עלהרכישה הראשונה שלה: חברת Keybase , המפתחת שירות הודעות ושיתוף קבצים מוצפן בקוד פתוח. זום הודיעה שהרכישה נועדה לסייע לה להפוך לפלטפורמת התקשורת הארגונית המאובטחת ביותר. הרכישה היא חלק מתכנית 90 הימים של זום, במסגרתה החברה התחייבה לשפר את האבטחה והפרטיות של תכנת שיחות הועידה בוידיאו שלה, לאחר שספגה ביקורת על הנושא.

17:45

מגמה חיובית בוול סטריט. מניית ליפט  בולטת בעלייה חדה לאחר שפרסמה תוצאות מעודדות לרבעון הראשון, וגם טבע מזנקת לאחר הדוחות שפרסמה היום. 

הנפט רושם עלייה חדה וחוזה מסוג WTI ליוני מתייקר בכ-8% לרמה של 25.8 דולרים לחבית. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. מניית פייבר מזנקת לשיא חדש לאחר שהחברה פרסמה דוחות חזקים לפני הפתיחה. גם טבע  נסחרת בעלייה חדה לאחר שפרסמה היום דוחות טובים לרבעון הראשון. 

15:30

עוד כ-3.2 מיליון מובטלים נוספו למעגל דורשי התעסוקה בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-2 במאי. מספר דורשי העבודה החדשים בארה"ב הגיע לכ-33 מיליון איש בשבעת השבועות האחרונים.

עוד דווח היום בארה"ב כי פריון העובדים רשם ירידה של 2.5% ברבעון הראשון. 

מחר יתפרסם נתון האבטלה לחודש אפריל, כשהצפי עומד על שיעור של כ-16%. 

15:00

מניית פייבר  מזנקת במסחר המוקדם לאחר שהחברה דיווחה היום על הכנסות של 34.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, קפיצה של 44% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי על בסיס  Non-GAAP עמד ברבעון על כ-2.6 מיליון דולר, 8 סנט למניה. 

14:22

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) אישרה את גיוס המועמדים לניסוי שלב 2 של חברת הפארמה מודרנה בתרופה לטיפול בקורונה. המניה של החברה מזנקת ב-20% בטרום-מסחר. מודרנה צפויה להתחיל בסבב נוסף של הניסוי עם 600 מטופלים ולסגור את שלבי הניסוי לשלב 3 בקיץ הקרוב.

חברת התרופות טבע הישראלית פרסמה דוחות וניפצה את התחזיות לרבעון הראשון של 2020. טבע אישררה את התחזיות לשנה כולה, והצליחה להפחית את החוב הפינננסי שלה ל-24.3 מיליארד דולר. המניה מזנקת בטרום מסחר בוול סטריט ביותר מ-9%.

בשעה זו המדדים המובילים באירופה עולים בכ-0.8%, ובוול סטריט החוזים העתידיים מטפסים ביותר מ-1%.

12:35

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בטריטוריה הירוקה, כאשר מדד הדאקס הגרמני מטפס ב-0.9% לאחר הירידות אתמול, הקאק עולה ב-0.75% והפוטסי הבריטי מוסיף 0.6% לערכו. החוזים העתידיים בניו יורק מטפסים בשעה זו בכ-1%.

הלירה הטורקית צונחת לרמתה הנמוכה ביותר בהיסטוריה אל מול הדולר, וזאת על רקע פעולות הבנק המרכזי למנוע ממשקיעים זרים להיכנס לפוזיציות ספקולטיביות נגד המטבע הטורקי. הלירה מאבדת 0.6% ושערה אל מול הדולר עומד על כ-7.2375. מוקדם יותר שער הלירה אל מול הדולר עמד על 7.49. הפעם האחרונה שהלירה הטורקית הכתה את התחתית הייתה באוגוסט 2018 עקב משבר האינפלציה שהתחולל במדינה.

10:12

בורסות אירופה נפתחו הבוקר (ה') בירידות שערים. כך, מדד הדאקס הגרמני ומדד הקאק הצרפתי יורדים כעת ב-1.15%. הפוטסי הבריטי נסחר כעת ביציבות. 

בבריטניה, אשר עדיין נאבקת במגפה, ממשיכים לצוף עוד נתוני מאקרו מדאיגים. הבוקר הודיע הבנק המרכזי בבריטניה כי יותיר את הריבית כפי שהיא. מבחינת היקף הנזק הכלכלי, הבנק המרכזי צופה כי התוצר יצנח ב-14% השנה בשל המגפה. 

07:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת בהמשך למתיחות הסחר בין ארה"ב לסין, כאשר הנשיא טראמפ אמר כי סין עשויה שלא לקיים את הסכם הסחר.

מדד הניקיי היפני עולה ב-0.3%, שנזן מאבדת 0.45%, שנחאי ללא שינוי והבורסה בהונג קונג  יורדת ב-0.5%. הבורסות במלזיה, אינדונזיה וסינגפור סגורות לרגל חג.

בשעה זו החוזים העתידיים בניו יורק מטפסים לאחר נעילה חלשה אמש (ד'), כאשר מניות הטכנולוגיה דחפו את הנאסד"ק לעליות.

מדד מנהלי הרכש של Caixin למגזר השירותים בסין הצביע כי הסקטור הפרטי נחלש באפריל זה החודש השלישי ברציפות כאשר נפל לשפל בצל משבר הקורונה. המדד הצביע על קריאה של 44.4 נקודות, לעומת 43 נקודות בחודש מרץ אך עדיין מתחת ל-50 נקודות, מה שמצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית של הסקטור העסקי בסין.

רשויות המכס בסין דיווחו היום על עלייה מפתיעה של 3.5% ביצוא באפריל, ומנגד על נפילה של 14.2% ביבוא לעומת אפריל אשתקד. התחזיות בשוק היו לנפילה של 15.7% ביצוא וירידה של 11.2% ביבוא.