יצחק תשובה: "הבנקים בלחץ. יש בעיות עם לאומי ואני מקווה שנפתור אותן"

כך אמר היום בעל השליטה בקבוצת דלק, באסיפת מחזיקי האג"ח • לגבי המתיחות עם הבנקים ציין תשובה: "הבנקים בלחץ. יש בעיות עם לאומי ואני מקווה שנפתור אותם עד יום שלישי. אסור לנו להישאר במצב הזה עם הבנקים" • נציג נאמני האג"ח בתגובה: "כל דבר שאמרת לי קיבלנו אח"כ הפוך"

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, מתכוון להשתתף בגיוסי ההון הקרובים של החברה. עם זאת, תשובה טרם הודיע האם ישתתף בגיוסי ההון לפי שיעור החזקתו במניות החברה (כ-64%) או בשיעור נמוך יותר.

תשובה השתתף היום באסיפת מחזיקי האג"ח של קבוצת דלק  שנערכה באמצעות אפליקציית זום, ולקח בה חלק פעיל. בתשובה לשאלת אחד המשתתפים בנוגע לכוונת בעל השליטה להשתתף בגיוס ההון המתוכנן, אמר תשובה כי "יש נכונות ויש כוונה כן להשתתף, בכמה אני לא אוכל להגיד. אני אוכל להגיד רק כשיהיה הגיוס, אבל בעיקרון התשובה חיובית".

האסיפה כונסה לצורך דיון בהעמדת חוב האג"ח על סך של 6 מיליארד שקל של קבוצת דלק למחזיקי האג"ח לפירעון מיידי, וזאת לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים הכוללים הערת "עסק חי". מחרתיים אמורים המחזיקים להצביע על הצעת החלטה להעמיד את החוב לפירעון מיידי, וזאת כל עוד החברה והנציגות לא יגיעו להסכמות בנושא גיוס ההון וחיזוק הביטחונות.

יצחק תשובה אמר היום כי "הסכמנו גם לגייס 400 מיליון שקל עד דצמבר וכל זה מתוך מטרה שאתם האג"חים תקבלו את כל הכסף שמגיע לכם עד האגורה האחרונה". עם זאת, בתשובה לשאלה מתי יתבצעו הגיוסים, הסכים עורך הדין של החברה צורי לביא, לומר רק כי מתקיימות פעולות בנושא.

תשובה הוסיף כי, "חתמנו עסקה למכירת פי גלילות ואנחנו אמורים לקבל 720 מיליון שקל, וזה כסף שבעצם אמור לפרוע חוב לבנקים ואז לשחרר את כל המניות של דלק קידוחים שמשועבדות להם. אח"כ יש אפשרות שנמכור גם את דלק ישראל ונוכל לפרוע את כל החוב הבנקים ויישאר לנו עודף. ואנחנו במו"מ למכירת תחנות הכוח (ב-400 מיליון שקל). אחר כך נעבור למכירת דלק ישראל. הכול עובד לפי התוכנית בינתיים.

"הבנקים בלחץ. יש בעיות עם לאומי ואני מקווה שנפתור אותן עד יום שלישי. אסור לנו להישאר במצב הזה עם הבנקים", הדגיש תשובה, וכיוון לכך שעל מחזיקי האג"ח לאפשר לחברה לפעול במהירות לפירעון מלוא חובותיה הבנקאיים, שיאפשרו שחרור הנכסים המשועבדים ובראשם מרבית מניות דלק קידוחים. 

תשובה גם ביקש לשכנע את המחזיקים ברצינות כוונותיו להגיע להסכמות עם הנציגות, ואמר כי "אני חושב שיש נכונות וזה נכון לשבת ולדבר על הכול. אנחנו ערוכים ומוכנים לשבת ולהגיע להבנה בהקדם לטובת כולם".

בא כוח הנציגות ונאמני האג"ח, עו"ד רענן קליר, טען בתגובה כי: "כל דבר שאמרת לי קיבלנו אח"כ הפוך". חבר הנציגות שמואל אשל הוסיף ואמר, כי "כל פעם שהבנו מה תשובה והחברה אומרים, הסתבר שמה שנאמר זה 'הבטחתי אבל לא הבטחתי לקיים'".