פדיונות המרכזים הפתוחים חוזרים לשגרה, הקניונים מתרסקים ל-50%

מהנתונים שמציגה ריס עולה כי שלושת הימים האחרונים היו טובים עבור המרכזים הפתוחים, וכי הפדיונות בהם עמדו קרוב לממוצע השנתי ב-2019 או התעלו עליו • רשתות האופנה פתחו את עונת הקיץ עם הנחות עמוקות שצפויות לשחוק את הרווחיות הגולמית שלהן

חנויות סגורות בקניון רמת אביב בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס
חנויות סגורות בקניון רמת אביב בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

המרכזים הפתוחים מוכרים יותר מהממוצע שלהם ב-2019, בעוד שהקניונים מוכרים כמחצית מהממוצע - כך עולה מנתוני חברת ריס (RIS) שהגיעו לידי "גלובס". הנתונים מתבססים על דגימת 2,000 חנויות זהות. מדובר בנתונים המבוססים על הפדיונות במרכזי הקניות השונים מאז תאריך החזרה של הקניונים לפעילות ביום חמישי ה-30 באפריל.

מהנתונים שמציגה ריס עולה כי שלושת הימים האחרונים (חמישי-שבת) היו טובים עבור המרכזים הפתוחים, וכי הפדיונות בהם עמדו קרוב לממוצע השנתי במהלך השנה החולפת, כשבימים חמישי ושישי הפדיון היומי למטר אף היה גבוה מהממוצע ב-2019.

במרכזים הסגורים, דהיינו הקניונים, הפדיונות של הימים חמישי ושישי היו נמוכים דרמטית מהממוצע ב-2019, ואף כשהגיעו כמעט למחצית ממנו.

פדיונות המרכזים הפתוחים חוזרים לשגרה, בקניונים הפדיונות מתרסקים ל-50%
 פדיונות המרכזים הפתוחים חוזרים לשגרה, בקניונים הפדיונות מתרסקים ל-50%

גם רשתות האופנה מדווחות על מגמה דומה בשיחות עם "גלובס". חלק מהקושי להציג פדיונות דומים לשנה שעברה שהרשתות יושפעו ממנו נוגע לעונת הקיץ. בשגרה נוהגות רשתות האופנה להשיק את הקולקציות שלהן בחודשים מרץ-אפריל ולגבות עליהן מחיר מלא. כעת, לאור אובדן התקופה הזו, נדרשות הרשתות למכור את קולקציות הקיץ החדשות בהנחות של 20% ומעלה, מה שצפוי לשחוק את הרווחיות הגולמית שלהן.