דוטס נאנו הישראלית תאמת תקניות של מסכות רפואיות

במסגרת החוזה החדש, החברה תספק קודים ייחודיים עבור 100 מיליון מסכות רפואיות, כשהפתרון כולל גם קוד QR מוצפן שנקרא באמצעות אפליקציה בסמארטפון • השלב הראשון כולל 30 מיליון מסכות

אישה מבוגרת הולכת עם מסכה בתוך קהל של אנשים / צילום: Eugene Hoshiko, Associated Press
אישה מבוגרת הולכת עם מסכה בתוך קהל של אנשים / צילום: Eugene Hoshiko, Associated Press

מניית החברה הישראלית דוטס נאנו קפצה היום (ב') במסחר בבורסה האוסטרלית ב-10.2%, על רקע חוזה של החברה לסימון של מסכות להגנה מפני קורונה (COVID-19). היקף החוזה הוא 1.5 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כמיליון דולר אמריקאי - סכום משמעותי עבור החברה, שב-2019 רשמה הכנסות שנתיות של כ-34 אלף דולר אמריקאי. הלקוחה היא חברת UEG מהונג קונג העוסקת בהפצה סיטונאית עבור ממשלות ומוסדות בריאות.

דוטס נאנו מייצרת חומר נאנו, GQD, המשמש ליישומי תעשייה שונים. כשהחומר נחשף לאור UV הוא מחזיר אנרגיה בצבע משתנה בהתאם לגודל, וכך אפשר להשתמש בו כחתימה ייחודית המעידה על כך שהמוצר איננו מזויף. במסגרת החוזה החדש, החברה תספק קודים ייחודיים עבור 100 מיליון מסכות רפואיות, כשהפתרון כולל גם קוד QR מוצפן שנקרא באמצעות אפליקציה בסמארטפון.

השלב הראשון כולל 30 מיליון מסכות והשלב השני יתבצע בהמשך על בסיס דרישות הלקוחה. 15% מהתשלום עבור השלב הראשון ישולמו לחברה עם חתימת החוזה. כחלק מהחוזה, UEG הפכה למפיצה הבלעדית של דוטס נאנו בתחומים מסוימים בדרום אפריקה ובסין למשך שנתיים. כמו כן, דוטס תקצה לחברה מהונג קונג 3 מיליון אופציות במחיר מימוש של 0.048 דולר אוסטרלי, שיבשילו בשנתיים הקרובות. מחיר המימוש נמוך ממחיר מניית דוטס, כלומר נמצא "בתוך הכסף", וההקצאה כפופה לאישור בעלי המניות של דוטס נאנו.

בחברה מפתחים כיום פתרון נוסף בתחום המאבק בקורונה, וההשקה צפויה בקרוב. מדובר על פתרון לחיטוי משטחים באמצות סימנים בסמנים שהחברה מפתחת, לצורך ניטור של התפזרות אחידה של חומרי החיטוי על המשטח. לדברי החברה, היא בוחנת גם יישומים נוספים, בהם פתרונות בתחום אבחון הנגיף.

עוזי ברייר, מנכ"ל דוטס נאנו, מסר כי "אני נרגש לחתום על ההסכם המסחרי המשמעותי הזה, לא רק בגלל היקפו הכספי, אלא בעיקר בשל הזכות לתרום למאבק נגד מגפת COVID-19. עם הטכנולוגיה שלנו לזיהוי ומניעת זיופים, לקוחות יכולים לוודא שהם משתמשים במסכה תקנית ולמנוע סיכון לצוות הרפואי, ללקוחות ולציבור".

דוטס נסחרת באוסטרליה בשווי 17.5 מיליון דולר אוסטרלי - כ-40 מיליון שקל.