למרות התנגדות הפרקליטות, נתניהו מבקש להיעדר מהדיון בפתיחת משפטו ביום ראשון

סנגורי נתניהו טוענים כי "מדובר בדיון טכני, ואין שום צורך בנוכחותו של רה"מ באולם ביהמ"ש" • לדבריהם, "תגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Gali Tibbon, Associated Press
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Gali Tibbon, Associated Press

סנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן, פנו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לאפשר לבנימין נתניהו לא להגיע לפתיחת משפטו ביום ראשון. הבקשה הוגשה למרות התנגדות הפרקליטות למתן פטור מהתייצבות לראש הממשלה.

לדברי סנגוריו של נתניהו, תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל. "אומנם נושא הדיון ביום ראשון הוא 'הקראה' של כתב האישום, אבל בפועל לא תתבצע שום הקראה", מסרו חדד ופטמן. לדברי הסנגורים, הם ישיבו כמקובל שנתניהו מודע היטב לכל פרטי כתב האישום נגדו. 

"דיון טכני" 

"מדובר בדיון טכני, ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט. יתר על כן, בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג על-ידי עורך דין להיעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של ראש הממשלה בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר", טוענים הסנגורים. 

עוד מסרו סנגורי ראש הממשלה כי "אין מנוס מלקבוע כי תגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'. למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו, וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט".

בנוסף, לדברי סנגורי נתניהו, הגעתו לדיון תחייב הצבת חמישה מאבטחים באולם בית המשפט, דבר שלא יאפשר למלא אחר הוראות משרד הבריאות בתקופת הקורונה. 

"הודעה כוזבת ומתלהמת" 

בהמשך להודעת סנגוריו של ראש הממשלה לתקשורת, מהפרקליטות נמסר: "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שראש הממשלה לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים, נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד.

"צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין".

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.