דוח מוצלח לנובולוג: "הקורונה קידמה מגמות שמועילות לעסקינו"

הכנסות קבוצת נובולוג ברבעון הראשון עלו ב-14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מעל ל-300 מיליון שקל • המנכ"ל עירן טאוס: "הקורונה בעצם מחזקת את כל התוכנית האסטרטגית שלנו של מעבר לרפואה מקוונת ביתית"

עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג / צילום: סיון פרג'
עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג / צילום: סיון פרג'

חברת נובולוג  דיווחה אתמול על רבעון ראשון מוצלח, עם גידול במכירות וברווחיות ובמזומנים בקופה, כאשר, לדברי המנכ"ל עירן טאוס, כל אחד מעסקי החברה תרם לשינוי לטובה.

ומה ברבעון הבא, רבעון הקורונה?

החברה הנמצאת בשנים האחרונות בתהליך של התרחבות ורכישות, ועוסקת בתחומי הפצת התרופות והציוד הרפואי, ניסויים קליניים, אשפוז בית ובריאות דיגיטלית, צפויה לרשום ברבעון הבא דווקא כמה עסקאות חד-פעמיות יפות בזכות הקורונה, כך אמר טאוס. כמו כן, לדבריו: "לקורונה הייתה השפעה תודעתית על הפעילויות שלנו אשר עשויה להשפיע לטווח ארוך יותר. הכוונה היא בעיקר לטיפולי בית ורפואה מרחוק.

בעקבות הדוח עלתה מניית החברה 2.3% כשמתחילת השנה עלתה 59%. שוויה עומד על 1.27 מיליארד שקל.

הכנסות קבוצת נובולוג ברבעון הראשון עמדו על כ-302 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עמד על 30 מיליון שקל, ושיעורו מן ההכנסות - כ-10%, לעומת 9% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי היה 18.3 מיליון שקל והרווח הנקי - 13 מיליון שקל. בקופת החברה 164 מיליון שקל במזומן, לעומת 121 בשנה שעברה. לחברה אין חוב.

הפעילות המכניסה ביותר של החברה היא חטיבת הלוגיסטיקה - הפצה של תרופות וציוד רפואי. הכנסותיה עמדו על 272 מיליון שקל, והרווח התפעולי - 8.4 מיליון שקל (3%). פעילות זו צמחה בכ-9.6%. שני המגזרים הנוספים - פעילות דיגיטלית הכוללת פורטל מידע וזימן תורים ורפואה מרחוק, וכן שירותים רפואיים כולל אשפוז בית וביצוע כתבי שירות עבור חברות ביטוח, אמנם רשמו הכנסות אבסולוטיות נמוכות בהרבה, אבל בשני התחומים הללו ההכנסות הוכפלו פי 2 והרווחיות גבוהה יותר מאשר במגזר ההפצה. תחום שירותים הבריאות הכניס 24 מיליון שקל, והרוויח רווח תפעולי של 3 מיליון - 12% רווח תפעולי. חטיבת הבריאות הדיגיטלית רשמה רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל על 5.9 מיליון שקל הכנסות - רווח תפעולי של 28%.

"התוצאות של הרבעון תואמות את תוכנית העבודה שלנו שנכתבה ב-2019, לפיה ה-EBITDA שלנו (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות לפני השפעת תקן IFRS16) יגיע ל-100 מיליון שקל ב-2021, עם רווח תפעולי של 64 מיליון שקל מהפעילות בישראל, לעומת כאמור 18.3 מיליון שקל היום. פעילותה של החברה היום היא בעיקר בישראל. התוצאות של הרבעון הראשון של 2020 תומכות בתחזיות הללו", אומר טאוס. "הקצב הנוכחי מאפשר לנו לעמוד בהן".

מהם המקורות העיקריים לעלייה ברבעון הראשון?

"צירוף פעילויות חדשות שרכשנו בבריאות הדיגיטלית שצומחות בקצבים חזקים, אינטגרציה של פעילויות חדשות. הפעילות של מדיקר (חברת שירותי האשפוז הביתי והשירותים הרפואיים) שבשנה שעברה הפסידה, עברה לרווח. חל שיפור בפעילות ההפצה, כולל קבלת הסכם הפצה לחברה משמעותית נוספת, שבעבר הופצה על ידי טבע ישראל, וגם גידול בהפצה של ציוד רפואי לחולים מונשמים, תחום שצמח אצלנו גם לפני הקורונה".

מה מודל הרווח שלכם ברפואה הדיגיטלית?

"זו פלטפורמת מידע רפואי יחד עם שירותים לרופאים כולל ניהול מוניטין דיגיטלי, והגורם שממנו נובע עיקר הרווח - מערכת זימון תורים, שכוללת גם אלגוריתמים לניהול תור חכם כמו הפחתת סיכון ל"הברזות", שאלון מידע מקדים מקוון כדי לתעדף את התורים וכדי שהמטופל יגיע לרופא כבר עם מידע, ואנחנו משיקים לתוך מערכת התורים הללו גם מערכת לקביעת תורים מרחוק, שתשמש את כל הרופאים של שירותי הבריאות הדיגיטלית שלנו, אלפי רופאים. היום הציבור רוצה לבחור רופא שיודע להציע רפואה מרחוק. גם אם היום את רוצה לראות את הרופא פיזית, תרצי כנראה להכין את עצמך למצב שבו זה לא יהיה אפשרי, למשל בגלל גל קורונה שני. המודל העסקי הוא מנוי עבור שירות".

בקורונה לצד עליה באשפוזי הבית ובצורך בציוד לחולים מונשמים, הייתה גם ירידה בפרוצדורות רפואיות לא דחופות. זה לא פגע במגזר ההפצה שלכם?

"בתחילת הקורונה הייתה פגיעה קלה במגזר ההפצה שהתגברנו עליה, ובמקביל גידול ביתר המגזרים שלנו כתוצאה מהעברת חולים הביתה. השקנו לאחרונה פעילות של טיפול בחולים כרוניים בבית. מבחינתי זו עטרת ראשנו גם אם היא לא רווחית עדיין, אבל היא פורצת דרך. היום לנו עסקאות חד-פעמיות של רכישת מכונות הנשמה, וגם טיפול בחולים מונשמים מבתי החולים, כי כל חולה שיוצא יורד ממצבת המונשמים של בית החולים ותופס מכונה של נובולוג. אנחנו רואים שהקורונה בעצם מחזקת את כל התוכנית האסטרטגית שלנו של מעבר לרפואה מקוונת ביתית. זהו שינוי תודעתי שיתממש לשינוי עסקי".

הקורונה יוצרת הזדמנויות רכישה?

"כן, אנחנו מחפשים הזדמנויות בארץ ובחו"ל, בכל התחומים שלנו. ובעיקר בעולמות הטיפול בבית".